וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 חודשים מאז ההסכם: הסחר בין ישראל לדובאי הגיע ל-272 מיליון דולר

משרד התקשורת של איחוד האמירויות מסר כי 15 אלף משרות צפויות להתווסף בשנים הקרובות בעקבות ההצלחה, ושסכום הסחר צפוי להאמיר בעתיד ל-4 מיליארד דולר. רוב הסכום הגיע מייצוא - 165 מיליון דולר

בווידאו: נתניהו מתייחס לאישור ההסכם עם איחוד האמירויות/צילום: לע"מ

חמישה חודשים מאז נחתם הסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, והסחר בין המדינות הגיע לסכום של כ-272 מיליון דולר - כך עדכן היום (שבת) משרד התקשורת באבו דאבי. כמו כן, אמרו במשרד אמרו כי הסכום צפוי להגיע לכארבעה מיליארד דולר בשנים הקרובות.

לפי הנתונים של שירותי המכס בדובאי, סכומי הייבוא בסחר בין המדינות בין החודשים ספטמבר 2020 ועד ינואר 2021 נאמדים ב-88.5 מיליון דולר. זאת, בעוד סכומי הייצוא הם 165 מיליון דולר. ממשרד התקשורת נמסר כי הם מאמינים שבשנים הקרובות יתווספו כ-15 אלף משרות באמירויות בעקבות סכומי הסחר הגבוהים.

"נתוני הצמיחה המרשימים צפויים לתרום למשקיעים ולעסקים לא רק בישראל ובאיחוד האמירויות, אלא בכל המזרח התיכון", אומר סולטן בן סוליים, יו"ר ומנכ"ל DP World ומפעיל הנמלים של דובאי.

13 באוגוסט 2020 - טראמפ מצייץ בחשבון הטוויטר שלו, הודעה היסטורית על הסכם נורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות. חודש אחר כך נערך טקס בבית הלבן עם נציגי המדינות  שאליו הצטרפה גם בחריין.. רויטרס
מעמד חתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות בוושינגטון, ספטמבר/רויטרס

מנכ"ל המכס בדובאי הצהיר כי היקף הסחר הימי של דובאי עם ישראל הסתכם ב-22 מיליון דולר, בעוד שבהובלה האווירית הסכומים הגיעו ל-257 מיליון דולר. רוב הייבוא של דובאי מישראל כולל מוצרים כמו ירקות ופירות, יהלומים ומסכי טלוויזיה, מכשירים אלקטרוניים, רפואיים ומכניים. רוב הייצוא לישראל כולל יהלומים, טלפונים חכמים, חלקי מנוע ובשמים.

לפי אחד הדיווחים, ישראל הביעה התעניינות בשימוש בנמל ג'בל עלי כמרכז ייצוא של מוצרים ישראליים, שבעזרתו תוכל לייצא בקלות לשווקים לא רחוקים כמו הודו, פקיסטן, בנגלדש וסרי לנקה.

עוד בוואלה!

תקרית דיפלומטית: באמירויות מחו על התבטאות אלרעי פרייס על הטיסות מדובאי

לכתבה המלאה

הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות נחתם בחודש ספטמבר האחרון. ההסכם שנחתם קבע כי שתי המדינות יכוננו יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה, וכי יחסיהן יתקיימו בהתאם לאמנות האו"ם, כשהצדדים להסכם מכבדים זה את ריבונותו של זה ומתחייבים לפתור סכסוכים בדרכי שלום בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully