וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי מועצת לשכת עוה"ד עתרו נגד היו"ר חימי: להפסיק לקיים ישיבות בזום

15.3.2021 / 20:20

חברי המועצה טענו בעתירה כי יו"ר הלשכה משתמש בישיבות הזום כדי להחליש את הביקורת נגדו. "משתיק חברי מועצה שעמדתם אינה נוחה לו, ומעניק רשות דיבור למצדדים בו". עוד נטען כי חימי מנהל דיונים מפרכים על נושאים שוליים ודוחק את העיקר לסוף. בלשכה הגיבו: "טענה מגוחכת"

עו"ד אבי חימי, 11 בנובמבר 2019. משה שי, פלאש 90
"מנצל את העובדה שהוא זה שקובע את סדר היום". חימי/פלאש 90, משה שי

חברים במועצה הארצית של לשכת עורכי הדין עתרו היום (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד יו"ר הלשכה אבי חימי, בדרישה כי יכנס את המועצה פיזית, במגבלות התו הירוק, ולא באמצעות הזום. העותרים טוענים כי חימי משתמש בישיבות הזום כדי להחליש את המועצה ואת הביקורת כלפיו.

מגישי העתירה הם שבעה מתוך 44 חברי המועצה הארצית, בהם גם יו"ר הלשכה לשעבר, עו"ד דורון ברזילי. לטענתם, חימי מנצל את העובדה שהישיבות נערכות בזום "כדי להשתיק חברי מועצה שעמדתם אינה נוחה לו תוך השתקת החברים באמצעות כפתור ה-Mute, ומנגד מעניק רשות דיבור יתרה למצדדים בדעתו".

עוד נטען בעתירה כי מכיוון שראש הלשכה הוא שקובע את סדר היום, הוא בוחר "לדון תחילה בנושאים איזוטריים ושוליים, תוך ניהול דיונים מפרכים וארוכים, ואילו את הנושאים המהותיים אשר מתווים את מדיניות הלשכה, הוא דוחה בדרך כלל ומעלה את הנושא לדיון לאחר שעות רבות, כאשר מרבית החברים כבר מותשים, פורשים מהישיבה מתוך אמונה שהנושאים המהותיים יועלו לדיון בישיבה העוקבת".

לשכת עורכי הדין בתל אביב, 16 בינואר 2019. ללא, פלאש 90
אין תיעוד לתוצאות ההצבעה . לשכת עורכי הדין/פלאש 90, ללא

בנוסף, טוענים העותרים כי כינוס הישיבות בזום מאפשר לחימי לקיים הצבעות שמיות, ולהעלות קודם שמות של מי שהוא יודע שיתמכו בהחלטה, כך שלעיתים הצבעת המתנגדים שנדחקת לסוף היא כבר חסרת משמעות, וזאת בניגוד לדינמיקה של הצבעה סימולטנית בהרמת יד. לדבריהם, מאז אוקטובר האחרון אושרו בישיבות הזום שורה ארוכה של החלטות מהותיות, כולל החלטות בעלות השלכות תקציביות כבדות כמו מתווה התקשרויות של החברה הכלכלית של הלשכה.

ביוני האחרון הוגשה עתירה דומה, שהסתיימה בפשרה לפיה המועצה הארצית תדון בזום בנושא דרך קיום הישיבות, ותכריע אם לעבור לקיימן באופן פיזי. אותה ישיבה התקיימה ב-14 ביולי, ולטענת העותרים אין תיעוד לתוצאות ההצבעה שנערכה בעניין. פרוטוקול הישיבה שעלה לאתר לשכת עורכי הדין אינו מפרט את תוצאות ההצבעה, אולם לוואלה! נודע כי המועצה הצביעה ואישרה להמשיך להתכנס בזום - ואכן כך היה מאז.

מלשכת עורכי הדין נמסר: "ללשכת עורכי הדין, וגם לעומד בראשה עו"ד אבי חימי, יש עניין לחזור לשגרה ולקיים ישיבות פרונטליות בנוכחות כל חברי המועצה כפי שהיה נהוג במשך השנים, טרום תקופת הקורונה. הטענה כאילו נעשה שימוש באמצעים דיגיטליים כדי להשתיק חברי מועצה היא טענה חסרת בסיס ומגוחכת שלא עומדת בקנה אחד עם המציאות, ולראייה לכך ההצבעה שהתקיימה ובה הוחלט פה אחד להמשיך ולקיים את הישיבות באמצעות זום".

"בימים הקרובים אמורה ממשלת ישראל להידרש ולבחון שוב את ההגבלות במקומות עבודה ולהחליט על הארכתן או התאמתן לפי מצב התחלואה בישראל. עד אז תמשיך לשכת עורכי הדין לנהוג רק על פי התקנות והחלטות הממשלה והמועצה הארצית של הלשכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully