וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: ירידה במספר החולים הקשים, אחוז הבדיקות החיוביות מצטמק

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 10:44

לפי משרד הבריאות, נמשכת מגמת הירידה במקדם ההדבקה. 1,339 מאומתים אובחנו ביממה האחרונה, בעוד שיעור החייובים ירד ל-2.4%. מקדם ההדבקה ירד ל-0.76. מפרוץ המגיפה - 6,025 איש מתו מקורונה בישראל

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי 1,339 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר המאומתים בישראל ל-819,987. אמש נערכו 56,929 בדיקות, כששיעור החיוביים לנגיף הוא 2.4%. מקדם ההדבקה ירד ל-0.76 נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 27,593. בבתי החולים מאושפזים 995 חולים, מתוכם 212 מונשמים ו-627 חולים קשה. נכון להיום מתו 6,025 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 773 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 98,660, מתוכן 2.9% נמצאו חיוביות.

מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מקדם ההדבקה ממשיך לרדת. עמדת חיסונים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בתוך כך, נמשכת גם ההתקדמות במבצע החיסונים. 5,165,723 איש בישראל חוסנו במנה הראשונה, בעוד 4,209,104 כבר השלימו לחלוטין את החיסון, וקיבלו גם את המנה השנייה. בעקבות הנתונים, באמ"ן הדגישו היום כי החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה, גם עבור מחלימים המצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהזן הדרום אפריקני וייתכן שגם מזנים מסוגים אחרים.

באמ"ן התייחסו ליעילות החיסונים בהקשרי פיריון, זאת לאחר שלאחרונה נפוצו ברשתות החברתיות טענות לא מבוססות, לפיהן חיסוני קורונה עלולים להזיק לפריון. טענות אלו נעדרות בסיס מדעי וכלל לא מוכרות עובדות או מנגנונים ביולוגיים המצביעים על פגיעה אפשרית בפוריות הגבר או האישה כתוצאה מהחיסונים המוכרים.

עוד בוואלה!

אש הציג מתווה לפסח, משרד הבריאות: הבדיקות המהירות - מהשבוע הבא

לכתבה המלאה

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הציג אתמול את מתווה משרד הבריאות לפסח, נוכח הירידה בתחלואה. "בפסח נוכל לחגוג בצורה סבירה וכי לא צפויות עוד הגבלות בפסח". לפי המתווה, בתוך בתים מותרת התקהלות של עד 20 איש בפנים, ו-50 בחוץ.

כמו כן, השהייה במלונות מותרת לפי תנאי התו הירוק, וילדים צריכים להציג בדיקה שלילית. לדבריו, בתי הכנסת ימשיכו לפעול לפי התו הירוק.

במקביל, משרד הבריאות הודיע כי החל מיום ראשון הקרוב מערך הבדיקות המהירות ייכנס לתוקף. "משרד הבריאות מקדם עבודה משותפת עם משרדי האוצר והכלכלה על מנת לבחון את הדרך לאפשר שמירה על רמת מחירים נאותה לבדיקות המהירות", נמסר בהודעה. מתווה הבדיקות המהירות צפוי לשמש כפעולה משלימה לכניסת מחוסנים ומחלימים לעסקים וחללים, באופן מופרד מהמערך הלאומי המפעיל את בדיקות הקורונה הרגילות.

לאחר שייכנס לתוקף, המתווה יאפשר למחוסנים, מחלימים ואנשים שהציגו בדיקה שלילית מבדיקה מהירה שנערכה במקום בלבד - להיכנס לעסקים ולמוקמות. תחת כללים אלה לא תתאפשר הצגת בדיקת קורונה שלילית רגילה. במשרד הבריאות אומרים כי בתי העסק יוכלו להזמין ספקי בדיקות מהירות מתוך רשימה מאושרת שתפורסם באתר המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully