וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמזור עודכן: אלו הערים והיישובים שבהם יחזרו ללימודים

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 18:59

משרד הבריאות עדכן את מפת התחלואה לפי תכנית הרמזור, ובעקבות הירידה בתחלואה נותרו רק 26 ערים ויישובים שצבעם אדום. כל ייתר היישובים, בהם נצרת, חריש, אופקים, דבוריא וג'לג'וליה - שינו את צבעם לכתום וייפתחו לאחר אישור השרים

בווידאו: פרופ' אש הציג את המתווה לפסח - "לא צפויות עוד הגבלות"/צילום: לע"מ

משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) את מפת התחלואה הארצית בהתאם לתוכנית הרמזור, ולפי העדכון יישובים רבים הפכו את צבעם מאדום לכתום. הנתונים העולים מהעדכון יאפשרו להמוני תלמידים שלמדו מרחוק לשוב לבתי הספר - לאחר אישור השרים.

לפי העדכון, רק 26 ערים ויישובים נותרו בצבע אדום. לעומת זאת, בקרית יערים, מצפה רמון, זרזיר, אום אל-פחם, כעביה, עוספיא, דבוריה, ג'לג'וליה, חריש, אופקים, כפר מנדא, שגב-שלום, נצרת, זמר, כפר מער, ראמה, פורדייס, יודפת, עלי, אספר, בני ברק ובעוד שורת שכונות בירושלים - התלמידים ישובו ללימודים.

חזרתם ללימודים של תלמידי חטיבת הביניים, בי"ס חקלאי פרדס חנה, 7 במרץ 2021. שלומי גבאי
המוני תלמידים ישובו ללימודים. בית ספר בפרדס חנה/שלומי גבאי

בעקבות השיפור בתחלואה, משרד הבריאות הודיע בשבוע שעבר על שיוני במדיניות וקבע כי גם יישובים שצבעם כתום יוכלו לפתוח את הלימודים. עוד סוכם כי תלמידי י"א-י"ב יוכלו לשוב ללימודים ללא מתווה קפסולות אם 90% מתלמידי המוסד מחוסנים ומחלימים. במוסדות בהם מחוסנים או מחלימים מהווים 75% ומעלה, יוכלו לפתוח את הלימודים בכיתות י"א-י"ב תוך שימור מתווה הקפסולות.

העדכון החיובי במפת התחלואה מגיע לצד פרסום הדוח של אגף המודיעין בצה"ל לפיו מקדם ההדבקה (R) בקורונה ירד היום ל-0.78, הנמוך ביותר זה ארבעה חודשים. המדד, המציין ממוצע של נדבקים בנגיף מאדם אחד, ממשיך בירידה לצד נתוני תחלואה ותמותה נמוכים.

עוד עולה מהדוח כי מחלימים מקורונה שסובלים מתסמינים מעידים על שיפור ניכר במצבם לאחר קבלת מנת חיסון. באגף המודיעין מתריעים כי "מחלימים מצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהזן הדרום אפריקני שנמצא בישראל וייתכן שגם מזנים דומים, כגון הזן הברזילאי. על כן, מומלץ למחלימים להתחסן בהקדם".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 773 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-818,154. אתמול התקבלו תוצאות עבור 27,026 בדיקות, כששיעור החיוביים לנגיף הוא 2.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully