וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין על הביקורת נגד איכוני שב"כ: "כל מיני גאונים מדברים על דמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 2:44

שר הבריאות תקף את המתנגדים לכלי המעקב בישיבת הממשלה, בהם תמנו שטה. "אם חושבים שכל כמה ימים נתעסק עם זה - תודה רבה ולא צריך". למרות הירידה בתחלואה, השרים הסכימו על הארכת האיכונים בשבועיים, בכוונה להפסיק את השימוש לאחר הבחירות

בווידאו: ועדת חוץ וביטחון דנה באיכוני שב"כ והעלתה שאלות לגבי יעילותם/צילום: ערוץ הכנסת

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, מתח הערב (ראשון) ביקורת חריפה על המתנגדים להארכת איכוני שב"כ בישיבת הממשלה, וכינה אותם "גאונים שמדברים על דמוקרטיה". לבסוף, החליטו השרים על פשרה של הארכת האיכונים אחר חולי קורונה בשבועיים, וקביעת דיון נוסף לאחר הבחירות במטרה להפסיק את השימוש. שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, התנגדה.

"אם רוצים להאריך בשלושה שבועות ובינתיים להחליט - מה טוב. המחלוקת היא ששמו לנו אולטימטום להאריך בשבוע", אמר. "בניהול אחד הדברים החשובים ביותר זה תעדוף. אני לא מתכוון לשלוח את אנשי בריאות הציבור והייעוץ המשפטי כל יומיים לכנסת, מול כל מיני גאונים שידברו איתם על דמוקרטיה ודברים כאלו. אם חושבים שכל כמה ימים נתעסק עם זה, אני מודיע שתודה רבה ולא צריך".

ושר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך הצהרה לתקשורת עם נחיתת משלוח החיסונים של חברת פייזר בנתב"ג 10 בינואר 2021. מוטי מילרוד, אתר רשמי
ביקורת על הביקורת. אדלשטיין/אתר רשמי, מוטי מילרוד

הישיבה הגיעה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דרש שהשרים ייתכנסו לדיון על האיכונים. שר המודיעין, אלי כהן, ביקש להאריך את השימוש בכלי, והשרה תמנו שטה התנגדה: "זה כלי פולשני, יש להפסיק את השימוש".

שר הבריאות וסגנו יואב קיש רמזו שבמתכונת הנוכחית, חשיבות השימוש באיכונים אינה רבה. קיש טען כי בג"ץ סירס את החוק, ואדלשטיין הסכים עמו. "נחכה אחרי הבחירות ונעשה הערכת מצב", ביקש.

השניים התייחסו להוראת בג"ץ למדינה מתחילת החודש, שדרשה לצמצם בתוך שבועיים את השימוש במעקבים. לפי פסיקת השופטים, השימוש באיכוני שב"כ יוגבל לחולים שלא משתפים פעולה עם החקירה האפידמיולוגית, והממשלה תצטרך לגבש קריטריונים ברורים ושקופים לשאלה באילו תנאים אפשר להמשיך את השימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully