וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקרים הסורים דרשו מהצעירה הישראלית להוביל אותם למוצב צה"ל - והיא סירבה

13.3.2021 / 21:50

לפי כתב האישום נגד הצעירה, שהותר לפרסום, החוקרים אמרו לה כי ינסו לחטוף את החיילים לשטחם. עוד עולה כי בחודש ינואר גמלה בליבה ההחלטה לחצות את הגבול לסוריה ולשהות שם למשך תקופה. לאחר שעברה את הגדר היא צעדה עד לכפר חדר, שם נעצרה והועברה לבית כלא בדמשק

בווידאו: רה"מ מודה לפוטין על עזרתו בשחרור הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה/צילום: לע״מ

חוקריה של הישראלית שעברה לסוריה ביקשו כי תוביל אותם למוצב ישראלי כדי שירו בחייל צה"ל - כך עולה מכתב האישום שהוגש נגדה ביום ראשון האחרון. היא סירבה לכך, והשיבה שאינה מעוניינת במוות והרג ונאמר לה כי חיילי צה"ל לא יהרגו אלא יחטפו לסוריה.

בית משפט השלום בנצרת התיר אתמול (שישי) לפרסם את פרטי כתב האישום והותיר על כנה את ההחלטה לאסור את פרטיה של הנאשמת, צעירה בת 25 ממודיעין עילית שחזרה בשאלה. סעיפי האישום המיוחסים לצעירה הם יציאה שלא כדין, יציאה מישראל וניסיון יציאה שלא כדין. את כתב האישום הגישה עו"ד עדית עמיר לוינשטיין מפרקליטות מחוז צפון.

לאחר הגשת כתב האישום אמרו סנגוריה, עורכי הדין ענת יערי ואיאד עאזם מהסנגוריה הציבורית, כי "בניגוד למקרי עבר בהם הייתה פגיעה בביטחון המדינה ולא הוגש כתב אישום נגד אנשים שחצו את הגבול, במקרה זה ברור לכל שהצעירה לא פגעה ולא הייתה לה כוונה לפגוע בביטחון המדינה. לכן תמוה מאוד שדווקא כנגד צעירה ללא עבר פלילי שמתמודדת עם רקע מורכב, בחרו להגיש כתב אישום. לאחר שנלמד את חומרי החקירה נשקול את המשך צעדינו המשפטיים".

הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה תועדה ע"י חיזבאללה. ללא, צילום מסך
בחיזבאללה תהו מי הישראלית האמיצה שמסיירת סמוך לגדר הגבול/צילום מסך, ללא

מפרטי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בנצרת על ידי פרקליטות מחוז הצפון עולה כי כמה חודשים אחרי אוגוסט 2019, בו הצעירה השתחררה משירות צבאי, היא אימצה אורח חיים נוודי ושוטטה ברחבי הארץ. בתקופה זו ביקרה פעמים רבות בשטחי הרשות הפלסטינית.

בתחילת אוקטובר 2020 נסעה עם מכוניתה לאורך גדר המערכת שבגבול ישראל עם לבנון ושוחחה עם לבנונים שהיו מצדה השני של הגדר. תמונותיה פורסמו בלבנון ונכתב לצדם כי בחיזבאללה תוהים מי הישראלית האמיצה שמסיירת סמוך לגדר הגבול.

ב-30 בנובמבר ניסתה לחצות את גדר המערכת ולעבור לרצועת עזה, אך נתפסה על ידי גורמי הביטחון סמוך לקיבוץ נחל עוז. כעבור שלושה ימים שוב ניסתה להיכנס לרצועת עזה. הפעם עשתה זאת דרך הים. היא עלתה בשעות הערב על גלשן שמצאה. בשעות הבוקר התגלתה על הגלשן בעומק הים על ידי ספינה של חיל הים.

מבט לקוניטרה מהר בנטל, 22 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
החליטה לחצות את הגבול לסוריה ולשהות שם למשך תקופה. קוניטרה/פלאש 90, יונתן זינדל

בינואר 2021 חצתה את הגבול לירדן כשהיא רוכבת על אופניים. היא הגיעה למוצב של צבא ירדן, שוחחה עם החיילים ושתתה אתם קפה. משם נלקחה לחקירה ואחריה הוחזרה לישראל. בחקירתה אמרה כי למרות שידעה שניתן לעבור לירדן דרך מעבר הגבול היא חצתה את הגבול באופן לא חוקי בשל הרגישו הכרוך בכך ובגלל שרצתה לפגוש חיילים.

בסוף אותו חודש החליטה לחצות את הגבול לסוריה ולשהות שם למשך תקופה. היא נסעה לקריית שמונה וכעבור יום עלתה בשבע בערב על אוטובוס למג'דל שמס וכעבור שעה הגיעה ליישוב וירדה מהאוטובוס. משם התחילה לצעוד לכיוון החרמון והגבול כשברשותה תיק עם אוכל, ציוד אישי, טלפון ומצלמה.

אחרי שחצתה את הגדר, השאירה בשטח המפורז שבין המדינות את התיק שלה ולקחה איתה רק את המצלמה. היא צעדה במשך שעות ארוכות ובשבע בערב למחרת הגיעה לכפר הסורי חדר, שנמצא כמה קילומטרים ממזרח למג'דל שמס.

אנשים החלו להתאסף סביבה ושניים מהם לקחו אותה לתחנת משטרה במקום. היא נעצרה וכעבור יום הועברה לבית כלא בדמשק. היא נחקרה שם כמה ימים תחת תנאים קשים ובחקירתה מסרה פרטים על הנקודה בגבול שבה חצתה את הגדר וגם הצביעה על במפה על מיקומה. בנוסף כתבה במחברת שניתנה לה על מסלול הליכתה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully