וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת רוסיה פשטה על כינוס פוליטי במוסקבה: 200 נעצרו, בהם מנהיגי אופוזיציה

עודכן לאחרונה: 13.3.2021 / 18:19

ברקע ניסיונות לדכא את המחאה שפרצה בעקבות כליאתו של נבלני, המשטרה פשטה על אסיפה של פוליטיקאים מהאופוזיציה. בתיעוד מהאירוע נראים השוטרים עוצרים את המשתתפים ומכניסים אותם לרכבים מסחריים שחיכו מחוץ לבניין, באשמת "קשרים לארגון בלתי רצוי"

בווידאו: כ-1,400 עצורים במהומות שפרצו ברוסיה אחרי גזר הדין לנבלני/צילום: רויטרס

המשטרה ברוסיה עצרה כ-150 איש באסיפת פוליטיקאים עצמאיים ומהאופוזיציה במוסקבה, באשמת קשרים ל"ארגון בלתי רצוי" - כך דווח היום (שבת) בכלי התקשורת במדינה. המעצרים באים ברקע מבצע לייבוש ההתנגדות לקרמלין, שהגיע לאחר כליאתו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני עם חזרתו לרוסיה בינואר.

אנדריי פיבובארוב, שעומד בראש ארגון "רוסיה הפתוחה" הבריטי שייסד מתנגד הקרמלין המיליארדר מיכאיל חודורקובסקי וארגן את המפגש, סיפר כי השתתפו באסיפה בכירים ברשויות מקומיות מרחבי המדינה.

בתיעוד שפורסם בכלי התקשורת, נראים שוטרים נכנסים לבניין בו התקיים האירוע, עוצרים את הנוכחים ולוקחים אותם לרכבים מסחריים שחיכו מחוץ למקום.

מעצר פוליטיקאי מהאופוזיציה במוסקבה, רוסיה, 13 במרץ 2021. AP
חוקים שנויים במחלוקת. המעצר במוסקבה, אתמול/AP

ארגון "OVD-INFO", שעוקב אחר המעצרים של מפגינים פוליטים ואקטיביסטים, העלה רשימה של יותר מ-150 איש שלדבריהם נעצרו. "המשטרה הגיעה לפורום סגני הרשויות המקומיות במוסקבה. יש כאן 150 איש מכל רחבי המדינה. כולם נעצרים. אני מתכוון, כולם", כתב איליה יסמין, פוליטיקאי מהאופויזיציה.

ולדימיר קארה-מורזה, סגן הנשיא של קרן "רוסיה החופשית", ארגון ללא מטרות רווח שממוקם בוושינגטון, פרסם תמונה מתוך אחד הרכבים המסחריים לאחר שנעצר.

המשטרה מסרה בתגובה כי כל המשתתפים נעצרו בשל "פעילות בארגון בלתי רצוי". ארגון "רוסיה הפתוחה" הוא אחד מ-30 קבוצות שמוסקבה סימנה כבלתי רצויות ואסרה על פעילותן תחת חוק שעבר ב-2015.

פעילי זכויות אדם אמרו כי החוקים על ארגונים "בלתי רצויים" ו"סוכנים זרים" עלולים לשמש ללחץ על חברים בקבוצות אזרחיות. רוסיה מכחישה זאת, וטוענת כי החוקים נועדו להגן על הביטחון הלאומי מהתערבות זרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully