וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפגנות התמיכה בנבלני: משטרת רוסיה פתחה במבצע גיוס נרחב

עודכן לאחרונה: 5.3.2021 / 23:11

משטרת רוסיה יצאה בקמפיין מקוון לגיוס כוח אדם להתמודד עם מחאות התמיכה במנהיג האופוזיציה, שנשלח למאסר של כשנתיים וחצי. עד כה נעצרו אלפים בהפגנות שהתקיימו במוסקבה ובערים מרכזיות ברחבי המדינה

בווידאו: כ-1,400 עצורים במהומות שפרצו ברוסיה אחרי גזר הדין לנבלני/צילום: רויטרס

משטרת רוסיה החלה במבצע רחב לגיוס כוח אדם, זאת בעקבות ריבוי הפגנות התמיכה בשבועות האחרונים במנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני. הגיוס הוא ליחידה לפיזור הפגנות, שנאלצת להתמודד עם עשרות אלפי מפגינים במוסקבה וברחבי רוסיה כולה, המבקשים להביע את תמיכתם בנבלני.

השוטרים פיזרו בכוח שלוש מחאות ענק בינואר ובפברואר, סמוך למועד חזרתו של נבלני לרוסיה מגרמניה, ומאוחר יותר לאחר שנשלח למאסר. בעקבות ריבוי ההפגנות, משטרת רוסיה יצאה למסע הגיוס הנרחב ברשת, בניסיון לאייש משרות ולהתמודד עם גל המחאה.

שוטרים מתעמתים עם תומכיו של אלכסיי נבלני בהפגנה במוסקבה, רוסיה, 23 בינואר 2021. רויטרס
שוטרים מתעמתים עם מפגינים במחאה לתמיכה בנבלני/רויטרס

לפי רויטרס, המודעות פורסמו עשרות אלפי פעמים בפרק זמן של כחודש באתרים לחיפוש עובדים במדינה, בהם הובטח למועמדים שכר חודשי של 70 אלף רובל (כ-3,130 שקלים) ללא כל ניסיון קודם. עוד נטען כי מדובר במסע גיוס רחב בהרבה משנים קודמות.

כך למשל, באתר HeadsHunter פורסמה המודעה לגיוס ליחידה הייעודית לפיזור הפגנות 1,607 פעמים בין 24 בינואר ל-24 בפברואר. זאת לעומת 151 מודעות דרושים בתקופה המקבילה אשתקד. מודעות גיוס פורסמו גם לגדוד פיזור ההפגנות המשני, לו פורסמו 608 בקשות לעומת 11 בשנה שעברה.

שני קצינים משירות המשמר הלאומי הרוסי טענו כי הגיוס כלל לא קשור להפגנות, אלא נועד מצורך בתחלופת כוח אדם במשטרה. לעומתם, שמונה קצינים אחרים אישרו את החשדות ואמרו כי יש צורך בהגדלת הכוחות: "יש לנו צורך בגיוס גדול".

אלכסיי נבלני בבית המשפט במוסקבה, רוסיה, 2 בפברואר 2021. רויטרס
נבלני בבית המשפט במוסקבה לפני כחודש/רויטרס

גל המחאה ברוסיה פרץ בשלהי ינואר, מתוך דרישה לשחרר את נבלני ממעצר. ההפגנות החלו במזרח רוסיה ואט אט התפשטו לשאר חלקי המדינה ולמוסקבה. מפגינים רבים התעמתו עם כוחות המשטרה, ואלפים נעצרו.

במהלך השבוע הטילה ארצות הברית סנקציות על שבעה גורמים בכירים ברוסיה ועל עוד 14 גופים הקשורים לנשק לא קונבנציונלי, בעקבות הרעלתו של נבלני. גורמים בממשל ביידן חזרו על הקביעה ולפיה נבלני הורעל בגז עצבים על ידי שירות הביטחון הרוסי. הגורמים בממשל, שדיברו בעילום שם, שבו על קריאתו של הנשיא, ג'ו ביידן, בשיחתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לשחרר את נבלני. האחרון החל השבוע לרצות את עונש המאסר שלו במושבת עונשין ידועה לשמצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully