וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט ברוסיה דחה את ערעורו של נבלני לביטול עונש המאסר שהוטל עליו

20.2.2021 / 11:35

השופטים לא נענו לבקשתו של בכיר האופוזיציה, שנידון לעונש מאסר של שלוש וחצי שנים, אך קיצרו שישה שבועות מעונשו בלבד. "נהדר, הפחיתו לי את העונש בחודש וחצי", הגיב בסרקזם להחלטת השופטים

בווידאו: מנהיג האופוזיציה ברוסיה נבלני נידון ל-3.5 שנות מאסר/צילום: רויטרס

בית המשפט במוסקבה דחה היום (שבת) את ערעורו של מבקר המשטר ברוסיה, אלכסיי נבלני, שביקש לבטל את עונש המאסר שהוטל עליו. עם זאת, עונשו של נבלני, שנידון לשלוש וחצי שנות מאסר, קוצר בשישה שבועות בלבד.

"נהדר, הפחיתו לי את העונש בחודש וחצי", הגיב נבלני בסרקזם להחלטת השופטים. המבקר הבולט של הנשיא ולדימיר פוטין צפוי לרצות תקופה של כשנתיים ושמונה חודשים בכלא, לאחר שאת יתר הזמן העביר במעצר. מוקדם יותר הוא פנה לשופטים וכפר בהאשמות לפיהן הפר את עונש המאסר על תנאי שנגזר עליו לפני כמה שנים.

הוא טען כי לא יכל להתייצב בגלל ששהה בגרמניה, שם התאושש מהרעלת גז עצבים, לטענתו ולטענת מדינות מערביות רבות. "אני לא רוצה להתרברב, אבל כל העולם ידע איפה אני נמצא", אמר נבלני לשופט, "ברגע שהתאוששתי קניתי כרטיס טיסה וחזרתי הביתה".

הוא הוסיף כי הוא לא מתחרט על כך ששב לרוסיה, וכי אמונתו באלוהים חיזקה אותו. "הכוח נמצא באמת", הוסיף, "המדינה שלנו בנויה על חוסר צדק, אבל עשרות מיליוני אנשים רוצים לדעת את האמת, ובמוקדם או במאוחר היא תצא לאור". דוברו של פוטין נשאל בעקבות דחיית הערעור לגבי עתידו הפוליטי של נבלני וענה בקצרה "זה לא ענייננו".

אלכסיי נבלני, בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 16 בפברואר 2021. רויטרס
נבלני בדיון בבית המשפט, בשבוע שעבר/רויטרס

ביום רביעי קבע בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע כי על רוסיה לשחרר מידית את נבלני, אך במוסקבה דחו את הפסיקה הזו בזעם. בית המשפט הוא זרוע של מועצת אירופה, שבה רוסיה חברה, אך רוסיה העבירה בשנה שעברה חוק שקובע כי מערכת המשפט שלה עליונה לאמנות בינלאומיות ולפסיקות של גופים בינלאומיים במקרים שבהן הן סותרות את החוקה של רוסיה.

לאוניד וולקוב, אחד מבעלי בריתו של נבלני, אמר כי הפסיקה מחייבת, אך שר המשפטים של רוסיה, קונסטנטין צ'וייצ'נקו, אמר כי אין לה בסיס חוקי וכי מדובר ב"התערבות חסרת תקדים" בהחלטות של בתי המשפט ברוסיה. הוא אמר כי לא ניתן לקיים את ההחלטה, "הלא הגיונית והלא החוקית", כלשונו, במסגרת החוק ברוסיה.

עוד בוואלה!

בית משפט ברוסיה גזר 3.5 שנות מאסר על מנהיג האופוזיציה נבלני

לכתבה המלאה
מעצר מפגין נגד כליאת אלכסיי נבלני בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, 2 בפברואר 2021. רויטרס
מעצר מפגין נגד כליאתו של נבלני, סנט פטרסבורג, תחילת החודש/רויטרס

נבלני בן ה-44 נעצר אחרי שובו מרוסיה בחודש שעבר, בתום חמישה חודשי החלמה בגרמניה, ובתחילת החודש הוא נכלא למשך כשלוש שנים אחרי שהפר את עונש מאסר על תנאי שנגזר עליו לפני כמה שנים. הוא טוען שהתיק נתפר נגדו ממניעים פוליטיים.

נבלני ומדינות מערביות רבות אמרו כי הוא הורעל בגז עצבים סובייטי בעת ביקור בסיביר בקיץ האחרון. הקרמלין מכחיש זאת, אך הוא עומד בפני סנקציות של מדינות המערב, שקראו לשחרורו של מנהיג האופוזיציה. נבלני היה מבקרו הבולט ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעשור האחרון, והקרן שבראשה הוא עומד חשפה כמה פרשות שחיתות שנקשרו אל האליטה הרוסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully