וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על בכירים ברוסיה בתגובה להרעלת נבלני

ממשל ביידן מעניש את מוסקבה על ניסיון החיסול של מנהיג האופוזיציה בגז עצבים, ומטיל עיצומים על 7 בכירים רוסים ו-14 גופים המעורבים ביצור נשק לא קונבנציונלי. בוושינגטון שבו על הקריאה לשחרר את נבלני, המרצה עונש מאסר במושבת עונשין

בווידאו: בית הכלא אליו הועבר נבלני בעיירה פורקוב/צילום: רויטרס

ארצות הברית הטילה היום (שלישי) סנקציות על שבעה גורמים בכירים ברוסיה ועל עוד 14 גופים הקשורים לנשק לא קונבנציונלי, בעקבות הרעלתו של מנהיג האופוזיציה, אלכסיי נבלני. גורמים בממשל ביידן חזרו על הקביעה ולפיה נבלני הורעל בגז עצבים על ידי שירות הביטחון הרוסי. הגורמים בממשל, שדיברו בעילום שם, חזרו על קריאתו של הנשיא, ג'ו ביידן, בשיחתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לשחרר את נבלני. האחרון החל השבוע לרצות את עונש המאסר שלו במושבת עונשין ידועה לשמצה.

רוסיה מכחישה מעורבות בהרעלה, והזהירה כי היא תגיב על הסנקציות המערביות נגדה. ביידן הבטיח להפעיל יד קשה נגד הקרמלין, אחרי החיבה שהפגין קודמו בתפקיד דונלד טראמפ לנשיא פוטין והתנגדותו במקרים רבים להענשת רוסיה.

לפי משרד האוצר של ארצות הברית, הסנקציות הוטלו על ראש שירותי הביטחון של רוסיה, אלכסנדר בורטניקוב, על ראש הממשלה לשעבר סרגיי קיריינקו, על התובע הכללי איגור קרסנוב, על ראש שירות בתי הכלא אלכסנדר קלשניקוב, על ראש מינהל המדיניות הנשיאותי, אלכסנדר יארין, ועל שני סגני שרי הגנה - אלכססי קריבורוצ'קו ופאבל פופוב.

מנהיג האופוזיציה הרוסי, נבלני במהלך דיון על עונשו בבית המשפט במוסקבה 2 בפברואר 2021. רויטרס
שרד את ניסיון החיסול. נבלני בבית המשפט, בחודש שעבר/רויטרס

הגורמים אמרו כי הסנקציות, הראשונות שמטיל ממשל ביידן על רוסיה, תואמו עם האיחוד האירופי. האיחוד בעצמו הטיל בשבוע שעבר סנקציות על ארבעה בכירים המקורבים לפוטין בתגובה לניסיון החיסול של נבלני, שנכנסו היום לתוקף.

"ארצות הברית לא מחפשת אתחול ביחסים עם רוסיה או הסלמה", אמר אחד הגורמים בשיחה עם כתבים. "אנחנו מאמינים שארצות הברית והשותפות שלנו חייבות להיות ברורות ולגבות מחיר כשרוסיה עוברת את הגבול המצופה ממדינות אחראיות".

אחד הגורמים אמר כי וושינגטון מתכננת תגובות נוספות נגד "המעשים מערערי היציבות" של מוסקבה, כמו מתקפת הסייבר הנרחבת נגד הממשל הפדרלי, ההתערבות בבחירות לנשיאות ומתן תמריצים לטליבאן לפגוע בכוחות אמריקניים באפגניסטן.

נבלני, בן 44, היה המבקר הבולט ביותר של פוטין בעשור האחרון. הוא הועבר לאשפוז בגרמניה לאחר שהורעל ברוסיה, ונעצר עם שובו למדינה בינואר בטענה שהפר את שחרורו על תנאי. כליאתו הציתה הפגנות המוניות ברחבי רוסיה, הגדולות ביותר נגד הקרמלין בשנים האחרונות, ואלפי אנשים נעצרו. המחאה דעכה בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully