וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מוכנים לנתק את היחסים עם האיחוד האירופי אם יפגע בכלכלה שלנו

לברוב הזהיר כי אם בריסל תטיל סנקציות חמורות על מוסקבה בתגובה למאסר נבלני, היא עשויה להגיב בניתוק הקשרים. גרמניה גינתה: דבריו מבלבלים ולא ברורים. הקרמלין: אנו נערכים לגרוע מכול

בווידאו: כ-1,400 עצורים במהומות שפרצו ברוסיה אחרי גזר הדין לנבלני/צילום: רויטרס

רוסיה הזהירה היום (שישי) כי היא מוכנה לנתק את קשריה עם האיחוד האירופי אם הגוש יטיל עליה סנקציות כואבות בשל כליאתו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני. מאסרו והרעלתו בגז עצבים של יריבו הבולט ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין העיבו עוד יותר על היחסים בין רוסיה למערב, שממילא בשפל שלא נראה מאז תום המלחמה הקרה.

שלושה גורמים דיפלומטיים אירופים אמרו אתמול לרויטרס כי האיחוד צפוי להטיל סנקציות על מקורבי פוטין, שיכללו איסור נסיעה והקפאת נכסים, עוד החודש. הלחץ על האיחוד האירופי להעניש את מוסקבה גבר אחרי שהיא גירשה דיפלומטים מגרמניה, מפולי ומשבדיה, מבלי שעדכנה על כך את שר החוץ של האיחוד בעת שביקר במדינה. פריז וברלין אמרו כי חייבת להיות תגובה לכך.

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר בריאיון שפורסם באתר משרד החוץ היום כי במקרה שהסנקציות יסכנו את כלכלת המדינה, במיוחד בתחומים הרגישים ביותר, עליה להיות מוכנה לנתק את קשריה עם האיחוד האירופי. "אנחנו לא רוצים לבודד את עצמנו מהעולם, אבל עלינו להיות מוכנים לכך. אם אתה רוצה שלום עליך להיערך למלחמה", אמר הדיפלומט הוותיק.

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל לצד שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה - 5 בפברואר 2021. -, רויטרס
היחסים בשפל. לברוב ובורל/רויטרס, -

בתגובה, דוברת של משרד החוץ של גרמניה אמרה כי דבריו של לברוב "מבלבלים ולא מובנים".
הקרמלין ניסה בהמשך לתת פירוש מרוכך יותר לדבריו של לברוב. דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר כי רוסיה רוצה לפתח את היחסים עם האיחוד האירופי ולא לנתק אותם, אבל הוסיף כי מוסקבה חשה שעליה להיות מוכנה מפני אפשרות שהאיחוד יעשה זאת.

"אם האיחוד האירופי יבחר בדרך הזו, אז כן, אנחנו צריכים להיות מוכנים, משום שעליך להיות מוכן לגרוע מקול", אמר פסקוב בשיחת ועידה עם כתבים. "כמובן, אם נתמודד מול קו הרסני בצורה קיצונית שיפגע בתשתיות שלנו ובאינטרסים שלנו, אז ודאי שרוסיה צריכה להיות מוכנה מראש לסוג כזה של צעדים לא ידידותיים".

מאוחר יותר מסר משרד החוץ של רוסיה כי על מוסקבה להיות מוכנה לנתק את היחסים עם בריסל, אם היא תיזום זאת ראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully