וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מאשימה את המערב בליבוי ההפגנות, פוטין: "הן מסוכנות"

הרשויות יפתחו בחקירת ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות אחרי השימוש שעשו המפגינים ברשתות החברתיות. נשיא רוסיה אמר כי המחאה של תומכי נבלני נגדו לא חוקית, אך בעל בריתו של מנהיג האופוזיציה קרא לחידושה בשבוע הבא. באירופה שוקלים סנקציות חדשות

בווידאו: אלפי עצורים בהפגנות תמיכה במנהיג האופוזיציה נבלני/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

רוסיה אמרה היום (שני) כי היא תחקור את ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות בשל "התערבותן" בעניינה הפנימיים, לאחר סוף השבוע של ההפגנות הנרחבות נגד הנשיא ולדימיר פוטין. דוברת משרד החוץ, מריה זכרובה, אמרה כי מוסקבה הגישה מחאה לדיפלומטים אמריקנים על "תמיכתם בהפגנות לא חוקיות" שארגנו תומכיו של מנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני.

המשטרה עצרה ביום שבת יותר מ-3,000 איש והפעילה כוח כדי לפרק את ההפגנות שנערכו בכמאה עיירות וערים ברוסיה, מהמזרח הרחוק ועד מוסקבה, במחאה הגדולה ביותר במדינה בשנים האחרונות. המפגינים, רבים מהם צעירים, התעלמו מהכפור ומאזהרות המשטרה ויצאו לרחובות כדי לקרוא לשחרורו של נבלני ולמחות נגד שלטונו בן 20 השנים של פוטין.

פוטין אמר היום כי ההפגנות היו לא חוקיות ומסוכנות, במהלך שיחת וידאו עם סטודנטים. הוא אמר כי לאף אחד אין זכות "להשתמש בפעולות לא חוקיות כדי לקדם את האינטרסים הפוליטיים שלו". הוא הכחיש גם את הטענות שעלו בסרטון שפרסם בשבוע שעבר נבלני, ובו לכאורה נחשף ארמון שלו לחופי הים השחור בדרום רוסיה. רבים מהמפגינים סיפרו כי הם זעמו על התחקיר, וצעקו "פוטין הוא גנב".

שוטרים מתעמתים עם תומכיו של אלכסיי נבלני בהפגנה במוסקבה, רוסיה, 23 בינואר 2021. רויטרס
המפגינים לא נרתעו. עימותים במוסקבה, שבת/רויטרס

למרות אזהרות הרשויות, לאוניד וולקוב, אחד מבעלי בריתו של נבלני, קרא היום להפגנות נוספות ביום ראשון הבא בדרישה לשחרורו של נבלני, שמרצה עונש של 30 יום מאסר אחרי שנעצר עם שובו לרוסיה בשבוע שעבר בתום חמישה חודשי החלמה בברלין מהרעלתו בגז עצבים. בהודעה באפליקציית המסרונים טלגרם, הוא הבטיח לפרסם פרטים נוספים בהמשך היום.

הממשל החדש של ג'ו ביידן בארצות הברית ומדינות אירופה גינו בחריפות את הרשויות ברוסיה והפצירו בהן לשחרר את נבלני ואת המפגינים. דימיטרי פסקוב, דוברו של פוטין, תקף את ההודעה שפרסמה שגרירות ארצות הברית במוסקבה ובה היא הזהירה את אזרחיה להתרחק מההפגנות, אולם בשגרירות אמרו כי זה "נוהג רגיל ושגרתי".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך שיחת וידאו עם סטודנטים 25 בינואר 2021. רויטרס
מכחיש שהוא בעליו של ארמון מפואר. פוטין, היום/רויטרס

בבריטניה, שגרירות רוסיה האשימה את מדינות המערב בשימוש בשגרירותיהן שלהן לעידוד ההפגנות.
היום ייפגשו שרי החוץ של האיחוד האירופי כדי לדון בתגובה של הגוש, על רקע הקריאות להחרפת הסנקציות על הקרמלין. אלו המובילות את הקריאות הן המדינות הבלטיות - אסטוניה, לטביה וליטא - ופולין, כולן חוששות מהמדיניות האגרסיבית של רוסיה בשנים האחרונות, במיוחד מאז סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014.

זכרובה, דוברת משרד החוץ, אמרה כי הביקורת ממדינות המערב הן תוצאה של "משבר עמוק מאוד בדרך החשיבה המערבית, הפסאדו-דמוקרטיה המערבית והפסאדו-ליברליזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully