וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבלני הועבר למושבת העונשין: "מחנה ריכוז של ממש"

15.3.2021 / 17:39

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אישר כי הוא נלקח למחנה הידוע לשמצה מצפון-מזרח לבירה, אחרי שהועבר ממתקן כליאה סמוך. בחשבון האינסטגרם שלו נכתב כי הוא מוחזק באגף השמור ביותר במחנה

בווידאו: בית הכלא אליו הועבר נבלני בעיירה פורקוב/צילום: רויטרס

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני החל לרצות את עונשו במושבת עונשין ידועה לשמצה במחוז שמצפון-מזרח למוסקבה - כך לפי פוסט שפורסם היום (שני) בחשבון האינסטגרם שלו. מיקומו המדויק לא היה ידוע עד היום, אחרי שעורכי דינו של מבקרו הבולט ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמרו ביום שישי כי הוא הועבר מבית כלא סמוך למקום לא ידוע. הפוסט פורסם אחרי ביקור של עורכי הדין, היחידים שרשאים לתקשר עמו.

"זה מחנה ריכוז של ממש", נכתב באינסטגרם של נבלני בן ה-44, לצד תמונה שבה הוא נראה עם שיער מגולח. לא ידוע היכן ומתי תמונה הצולמה. עוד נכתב כי הוא מוחזק באגף השמור ביותר במחנה IK-2 בפורקוב השוכנת במחוז ולדימיר, מרחק של כמאה ק"מ ממוסקבה.

נבלני נשלח למאסר של כשנתיים וחצי אחרי, אחרי שבית משפט קבע כי הוא הפר את שחרורו על תנאי במסגרת הרשעתו במעילה. הוא ומדינות המערב האשימו את הקרמלין בניסיון לחסל אותו בגז עצבים במהלך הקיץ האחרון, הרעלה שאילצה אותו לעבור טיפול ממושך בגרמניה עד ששב לרוסיה בינואר - ונעצר מידית. בתי המשפט לא קיבלו את ההסבר שלו לפיו הוא לא יכול היה להתייצב בלשכת בתי הכלא משום שהיה מאושפז מחוץ למדינה.

"אני חייב להודות שמערכת בתי הסוהר ברוסיה הצליחה להפתיע אותי. מעולם לא העליתי בדעתי שאפשר לבנות מחנה ריכוז אמיתי במרחק של מאה ק"מ ממוסקבה", נכתב בעמוד האינסטגרם של נבלני. הוא סיפר שהוא לא היה עד למעשי אלימות בכלא נכון לעכשיו, אך הוא מאמין לעדויות ששמע על אסירים שכמעט הוכו למוות בידי פטישי עץ, אפילו לאחרונה.

מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני בשימוע בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 20 בפברואר 2021. רויטרס
שרד ניסיון חיסול. נבלני בבית המשפט במוסקבה, בחודש שעבר/רויטרס

נבלני תיאר פחד השורר בקרב האסירים, שלדבריו חוששים להפנות את ראשם. "השיטות השתנו, ואני לא מצליח להיזכר במקום שבו כולם מדברים בצורה מנומסת כל כך. אני קורא לבית החדש שלי 'מחנה הריכוז הידידותי' שלנו", נכתב בפוסט של נבלני, הידוע בלשון העוקצנית שלו נגד המשטר. "יש מצלמות אבטחה בכל מקום, הם עוקבים אחרי כולם ומדווחים גם על האינטראקציות הקלות ביותר. אני חושב שמישהו שם למעלה קרא את הספר '1984' של ג'ורג' אורוול".

נבלני סיפר שהסוהרים במושבת העונשין מעירים אותו בלילה בכל שעה מאחר שהוא מוגדר כאסיר בסכנת בריחה. "אני חוזר לישון בנחת וחושב על זה שיש אנשים שזוכרים אותי, ולעולם לא יאבדו אותי", נכתב בשמו. "אפשר לחיות כאן אם מתייחסים להכול בהומור, אז בסופו של דבר אצלי הכול בסדר".

מושבת העונשין מספר 2 שבה מוחזק אלכסיי נבלני, מחוז ולדימיר, רוסיה, פברואר 2021. רויטרס
הסוהרים מעירים את נבלני בכל שעה. מושבת העונשין שבה הוא מוחזק/רויטרס

מדינות המערב קראו לשחרר אותו ואלפים אחרים מתומכיו שנעצרו במהלך המחאה שפרצה לאחר מעצרו בינואר. ארצות הברית והאיחוד האירופי אף הטילו סנקציות על כמה גורמים בכירים ברוסיה המקורבים לפוטין והיו מעורבים ברדיפה של נבלני, והקרמלין הבטיח תגובה על מה שהוא מגדיר בתור התערבות זרה בעניינים פנימיים של רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully