וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מתנחלים תקפו משפחה פלסטינית סמוך למאחז בהר חברון

עודכן לאחרונה: 13.3.2021 / 19:50

לפי ארגון בצלם, זוג הורים ושמונת ילדיהם הותקפו באלות על ידי רעולי פנים, ליד קרקע השייכת להם. ההורים פונו לטיפול רפואי בבית החולים בחברון, ובתיעוד שסיפק הארגון נראים המתנחלים מיידים אבנים על המשפחה. המועצה האזורית הר חברון: מדובר באורחים שלא גרים ביישוב

בווידאו: משפחה פלסטינית הותקפה סמוך להר חברון/צילום: משפחת עלייאן, עריכה: עמית שמחה

מתנחלים תקפו משפחה פלסטינית בסמוך למאחז מצפה יאיר בהר חברון - כך דיווח היום (שבת) ארגון בצלם. לפי הדיווח, המשפחה, בהם זוג הורים ושמונת ילדיהם, הותקפה בידי קבוצה של כעשרה מתנחלים רעולי פנים, שזרקו עליהם אבנים ותקפו אותם באלות. ההורים פונו לטיפול רפואי בבית החולים בחברון.

בתיעוד שסיפק ארגון בצלם, ניתן לראות את המתנחלים מיידים אבנים על בני המשפחה ואת העימותים שהתפתחו במקום. לפי בצלם, הקרקע הסמוכה למקום שייכת למשפחה הפלסטינית, ומתנחלים נוהגים למנוע מהם גישה אל הקרקע באופן קבוע, כשהליכים משפטיים מתנהלים בנושא. לפי הארגון, המשפחה נוהגת להגיע למקום מדי שבת על מנת לעבוד בקרקע.

מהמועצה אזורית הר חברון נמסר בתגובה כי "בבדיקה ראשונית מדובר באורחים שלא גרים ביישוב. דרכנו היא לא דרך האלימות והכוח. כוחות הביטחון עדיין חוקרים את האירוע".

רכב של משפחה פלסטינית שהותקפה על ידי מתנחלים סמוך למאחז מצפה יאיר בהר חברון. 13 במרץ 2021. בצלם, אתר רשמי
רכב שנרגם באבנים על ידי מתנחלים, היום/אתר רשמי, בצלם

באירוע נוסף שהתרחש השבוע בהר חברון נעצרו חמישה ילדים פלסטינים בני 12-8 בידי חיילי צה"ל, זאת לאחר שניסו לגנוב תוכים מחווה במאחז הבלתי-חוקי חוות מעון. בתיעוד מהאירוע שסיפק בצלם, נראים החיילים עוצרים את הילדים, מוליכים אותם אל רכביהם ומכניסים אותם לתוכם.

לפי הארגון, החיילים הוזעקו למקום על ידי מתנחלים המתגוררים במקום. לפי גורמים במשטרה המעורים בפרטים, חמשת הילדים הובאו לתחנה לאחר שנחשדו בגניבת התוכים מהחווה.

משפחה פלסטינית הותקפה על ידי מתנחלים סמוך למאחז מצפה יאיר בהר חברון. 13 במרץ 2021. בצלם, אתר רשמי
"המתנחלים יידו אבנים על בני המשפחה". האב שנפצע, היום/אתר רשמי, בצלם

בחודש ינואר דווח כי מתנחלים יידו אבנים על פלסטינים סמוך ליצהר שבשומרון. כוחות צה"ל עצרו אז צעיר בן 24, תושב גבעת רונן, החשוד כי זרק אבנים ודחף חייל בעודו נושא אקדח. ניידת המשטרה שהגיעה למקום על מנת לעצור את החשוד נרגמה באבנים על ידי המתנחלים, ונגרם לה נזק. החשוד נלקח לחקירה במשטרה.

לפי דיווח של ארגון יש דין, המתנחלים היו נערים שיידו אבנים לעבר בית של פלסטינים בכפר בורין. הארגון טוען כי בידיו תיעוד המדגים כיצד חיילי צה"ל שהגיעו למקום לא ניסו למנוע מהמתנחלים את המשך התקיפה. בתיעוד נראים החיילים עומדים במקומם, כשמאחוריהם מיידים המתנחלים אבנים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully