וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הודיעה על סגירת התיק נגד מיקי זוהר, שנחשד באיומים על היועמ"ש

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 21:13

מ"מ פרקליט המדינה החליט על סגירת התיק מחוסר ראיות וציין כי "מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין". זוהר: "לא היה בחקירה כלום מלבד ניסיון של הפרקליטות להרתיע אותנו". החקירה נפתחה בעקבות ריאיון בו איים לכאורה על מנדלבליט כי ישחרר הקלטות אם לא יתפטר

בווידאו: בחירות אישיות - טל שלו בשיחה עם יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר/צילום: ניב אהרונסון

מ"מ פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לסגור היום (רביעי) את התיק נגד ח"כ מיקי זוהר (הליכוד). האחרון נחשד באיומים לאור ריאיון ברדיו שבו כביכול איים על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובשחרור הקלטות שלו אם לא יתפטר מתפקידו.

ההחלטה לסגור את תיק החקירה נגד זוהר התקבלה בעילה משולבת של "חוסר ראיות" ו"מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין". בכך, החליט איסמן לאמץ את המלצת פרקליטת מחוז מרכז (פלילי) רחל אבישר, ואת המלצות המשנה לפרקליט המדינה נורית ליטמן והמשנה ליועמ"ש רז נזרי.

מיקי זוהר במהלך כינוס ועדת הכנסת | פניית יו"ר סיעת הליכוד בבקשה להכריז על חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון כפורשת מסיעת הליכוד. כנסת, ירושלים. דוברות הכנסת , דני שם טוב, אתר רשמי
בהחלטתו, ציין איסמן כי קיים קושי בחומר הראיות. ח"כ זוהר/אתר רשמי, דוברות הכנסת , דני שם טוב

בהחלטתו, ציין איסמן כי בחומר הראיות קיים קושי להוכיח את היסוד הנפשי בעבירה, כלומר שח"כ זוהר איים על היועמ"ש במטרה לגרום לו להתפטר ולבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד צוין בהחלטה כי עולה ספק אם דבריו של חבר הכנסת כוונו אל היועמ"ש עצמו, או אל קהל בוחריו ושומעיו, לצרכים פוליטיים.

כמו כן, הפרקליטות בחנה את האפשרות כי דבריו של זוהר מצדיקים נקיטת הליך פלילי נגדו בעבירה של איומים, אך בתום הבחינה הוחלט לסגור התיק גם בגין עבירה זו. בהחלטה צוין כי אף אם התבטאותו של חבר הכנסת כלפי היועמ"ש הייתה מגבשת סיכוי סביר להרשעה בעבירה של סחיטה באיומים, קרוב לוודאי שדבריו חוסים תחת חסינות חברי כנסת.

"תיק החקירה נגדי נסגר, אך אין בי שום תחושת שמחה או הקלה", הגיב ח"כ זוהר בפייסבוק לסגירת התיק נגדו. "לא היה בחקירה הזו כלום מלבד ניסיון נוסף של הפרקליטות להרתיע אותנו, נבחרי הציבור, באמצעות חקירת השתקה. החקירה שנפתחה נגדי הייתה רגע של שפל גדול בכל קנה מידה דמוקרטי, רגע שיכתים לנצח את הפרקליטות ואת העומדים בראשה לאור התנהלותם כלפיי נבחרי ציבור בכלל ונבחרים מהימין בפרט".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך טקס פרידה משי ניצן 18 בדצמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
הפרקליטות קבעה שהתבטאויות של זוהר קרוב לוודאי היו חוסות תחת חסינות חברי כנסת. מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

זוהר הוסיף כי "מבחינה אישית, זה היה רגע מאוד עצוב בשבילי. על אף העובדה שמעולם לא עברתי עבירה פלילית, פתאום מצאתי את עצמי, בפעם הראשונה בחיי, נחקר במשטרה בחקירה הזויה על ראיון רדיו בו השתתפתי במסגרת עבודתי כחבר כנסת. לא משנה מהו תוכן החקירה, בסופו של יום מדובר באירוע קשה מאוד לכל אדם, לו ולמשפחתו, על אחת כמה וכמה כשזה קורה על לא עוול בכפו".

לדבריו, "בחודשים שחלפו מאז שחקרו אותי, קיבלתי אינספור תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית, התגובות הללו העידו שכולם הבחינו שזו הייתה חקירה מסוכנת שאין לה שום מקום במשטר דמוקרטי. גם אם חלק מהשמאל בחר שלא להגיב לחקירה שלי באופן פומבי, האמינו לי שרבים מהם הגיעו אליי במסדרונות הכנסת ותהו עד לאן זה עוד יכול להתדרדר מבחינת הפרקליטות".

עוד אמר זוהר כי הוא "מאוד מקווה שבפרקליטות יפנימו את מה שהציבור הבין מזמן - הם פשוט חייבים לשנות את הגישה ובהקדם. אני לא בטוח שעצם החלטתם לרדת מהעץ ולסגור את תיק החקירה המוזר הזה, תעזור להשבת אמון הציבור במערכת, טוב היה לולא נפתח מלכתחילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully