וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח שלב העדויות במשפט סנ"צ גואטה: "רציתי לצלם - והוא נתן לי אגרוף לפנים"

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 10:50

בית משפט השלום בראשון לציון שומע את העדים לתקיפת המפגין והצלם במחאה נגד נתניהו. סנגורו של גואטה התנגד להגשת התיעודים מהאירוע בטענה שהם ערוכים מגמתית, אך השופטים סירבו לבקשה. העיתונאי שנפגע: "המשטרה מתכחשת לדברים שראיתי במו עיניי"

בווידאו: סנ"צ ניסו גואטה מכה מפגין/עריכה: עמית שמחה

שלב העדויות במשפטו של סגן-ניצב ניסו גואטה, שמואשם בתקיפת צלם ומפגין במהלך הפגנה בירושלים, נפתח היום (רביעי) בבית משפט השלום בראשון לציון. בהפגנה שנערכה ב-22 באוגוסט הדף גואטה בחוזקה בשתי ידיו בפניו, פעמיים, לאחר שהלין על יחס המשטרה. לאחר מכן תקף לכאורה גם את צלם העיתונות ילון גורביץ', שתיעד את האירוע.

"המשטרה לא שלטה כל כך בעניינים והתחילו מעצרים", החל לספר גורביץ', העד הראשון מטעם התביעה. "כשאני רואה מישהו נעצר אני מרים את המצלמה. באתי לצלם, באמת זה היה נראה לי בלי שום סיבה מוצדקת. באתי ללוות עצור שתפסו אותו שלושה שוטרים, ואחריהם היה קצין בכיר של המשטרה בלבוש חולצה תכלת, לא במדי ב'. ואני הולך אחריהם. ואז פתאום הקצין שלא הכרתי נפנה אליי, דחף אותי ונתן לי אגרוף".

סגן ניצב ניסו גואטה מכה את הצלם ילון גורביץ באוגוסט. אמיר לוי, גטי אימג'ס, GettyImages
גואטה מכה את גורביץ', באוגוסט/GettyImages, אמיר לוי, גטי אימג'ס

עדכונים שוטפים מהדיון

גורביץ' המשיך ותיאר את השתלשלות הדברים. "עמד לידי צלם שהתחיל לצעוק 'בואנה, ראית מה זה? אתה עיתונאי?!' הוא היה יותר בשוק ממני", אמר. "כלפי חוץ אני משחק אותה חזק, אבל כלפי פנים הגוף לא מתפקד לגמרי כמו שצריך. והגוף אומר לצלם. הוא אמר לי שהוא לא ראה דבר כזה".

"צילמתי, ותוך כדי שאני מצלם צעקתי לקצין הבכיר 'אתה לא נורמלי, איך אתה מתנהג ככה'. וזה כבר מצולם. ואז הוא חוזר אליי ואומר לי "נפל לך משהו", והרים ונתן לי איזה מן ידית פלסטיק. צעקתי לו 'אתה נתת לי אגרוף', ואז הוא חטף והלך והמשיך להתפרע במקומות אחרים", הוסיף.

בלילה שאחרי, לדבריו, "הייתה מסיבת עיתונאים מאולתרת עם עופר שומר, שכבר שם הוא התחיל לתת גיבוי וכיסויי תחת. אמרתי לו 'עופר, אתה לא דובר אמת', באמצע מסיבת העיתונאים. הבנתי שהמשטרה מתכחשת לדברים שאני ראיתי במו עיניי".

סנגורו של גואטה, עו"ד עדי כרמלי, התנגד להגשת הסרטונים והתמונות מהאירוע בטענה שהם מזוייפים וערוכים מגמתית. לאחר דיון, השופטת רון הסכימה להגשתם, וההגנה תוכל להעלות בהמשך את הטענות לגביהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully