וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה בארה"ב: "נשיא הונדורס סייע בהברחת טונות של קוקאין"

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 7:26

ג'ובאני פואנטס, אזרח הונדורס, מואשם ששיחד את הנשיא חואן אלחנדרו הרננדס כדי שיסייע לו בהברחת כמויות גדולות של סם לארה"ב. במשפט שנפתח השבוע טען רואה חשבון שנכח בפגישות בין השניים כי הנשיא אמר: "נבריח כל כך הרבה עד שייצא להם מהאף"

נשיא הונדורס, חואן אלחנדרו הרננדס, סייע בהברחת טונות של קוקאין לארצות הברית - כך אמרה התביעה בתיק של סוחר הסמים ג'ובאני פואנטס, שמשפטו נפתח אמש (שלישי) בבית המשפט הפדרלי בניו יורק.

לפי התובע ג'ייקוב גוטווילינג, הנשיא, שנמצא בשלטון מאז ינואר 2014, קיבל תשלום עבור ההברחות בכמה פגישות שהתקיימו ב-2013. בדיון נכחו העדים רואה החשבון חוזה סאנצ'ס, שהיה באותן פגישות בין הנשיא לפואנטס, וסוכן מינהל אכיפת הסמים האמריקני - בריאן פיירבנקס.

נשיא הונדורס,  חואן אורלנדו הרננדס, 9 בינואר 2020.. רויטרס
קיבל תשלום עבור הברחות סמים. הנשיא הרננדס/רויטרס

בדיון, פיירבנקס אמר למושבעים כי הוא מצא את כתובת המייל של הרננדס ומספר הטלפון הנייד שלו בטלפון של הנאשם פואנטס. בנוסף, התביעה הראתה לחבר המושבעים תמונות של אחיו ובנו של הנאשם עם הרננדס שנמצאו בטלפון שלו. עוד הראה פיירבנקס תמונות של כמה כלי נשק שנמצאו בחשבון iCloud של אחד מבניו של פואנטס - כולל רובה אוטומטי שלדבריו הוצע במתנה להרננדס עם ראשי התיבות של שמו מעל ההדק.

רואה החשבון סאנצ'ס, שעבד בחברה לגידול אורז שדרכה הנאשם פואנטס הלבין כספים, סיפר לחבר המושבעים שהנשיא אמר לפואנטס באחת הפגישות ש"הם יעבירו כל כך הרבה קוקאין לארצות הברית עד שזה ייצא להם מהאף".

עוד בוואלה!

הבריח קוקאין ושיחד בכירים: אח הנשיא הסתבך בארה"ב

לכתבה המלאה

עורך הדין שולמן דחה את הטענות ואמר: "25 אלף דולר, כך עולה לשחד נשיא?". עוד הוא הוסיף כי "לסאנצ'ס יש הרבה מה להרוויח ומעט מה להפסיד. הוא שלח בקשה למקלט שעדיין עומדת תלויה בשירות ההגירה".

בתגובה להאשמות נגדו, הרננדס צייץ ביום שני בטוויטר כי "עדי המשפט צפויים למסור עדות כוזבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully