וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריח קוקאין ושיחד בכירים: אח הנשיא הסתבך בארה"ב

חואן אנטוניו הרנדדס, אחיו של נשיא הונדורס, נעצר במיאמי והוא מואשם בכך שהיה חלק מרשת שהבריחה סמים דרך האוויר, הים והיבשה מדרום אמריקה לארה"ב. "אף אחד לא מעל החוק", אמר הנשיא

נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס מנשק את רעייתו במהלך טקס ההשבעה, ינואר 2018. AP
נשיא הונדורס מנשק את אשתו בטקס השבעתו, ינואר/AP

אחיו של נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס הואשם הלילה (שלישי) בבית משפט בארצות הברית בהברחת סמים וכלי נשק. חואן אנטוניו הרנדדס הכחיש את המיוחס לו על ידי התביעה, שלפיה הוא קשר קשר עם אחרים כדי להבריח כמות גדולה של קוקאין לארצות הברית במשך 12 שנה תחת אבטחה חמושה היטב למשלוחים. הרשת, לפי התביעה, פעלה בקולומביה, הונדורס ומקסיקו תוך שימוש במטוסים, בסירות מנוע ובצוללת.

הרננדס, בן 40, הוא חבר קונגרס לשעבר. הוא נעצר בשבוע שעבר במיאמי והוא מואשם בארבע עבירות אחרות שהעונש עליהן הוא עד מאסר עולם. התובע ג'ופרי ברמן אמר כי הרננדס ארגן את האבטחה החמושה למשלוחי הקוקאין, שיחד גורמים ברשויות אכיפת החוק כדי לקבל מידע רגיש ותיווך לשוחד מסוחרי סמים.

נשיא הונדורס אמר כי בזמן שהמעצר הוא "מכה קשה למשפחה", הוא סבור כי "אף אחד לא מעל החוק, זאת עמדתי כנשיא וכקרוב משפחה". הרננדס, שעלה לשלטון בינואר 2014 ונבחר מחדש בבחירות צמודות בשנה שעברה, הוסיף כי הוא מקווה שמערכת המשפט תיתן לו אפשרות להגן על עצמו. "כמשפחה, נהיה שם כדי לתמוך בו בצורה הנכונה", אמר.

הרננדס הדגיש כי ממשלתו מחויבת להילחם בסחר בסמים ובשחיתות. ארצו היא נתיב הברחה מרכזי מקולומביה ומדינות אחרות ביבשת אל ארצות הברית. הנשיא, בן 50, זכה בכהונה נוספת אחרי בחירות שנויות במחלוקת שבהן טען יריבו סלבדור נסראללה כי הוא זייף את הקולות לטובתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully