וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העביר סרטונים לתעמולה: 5 שנות מאסר לתושב אום אל-פחם שסייע לחיזבאללה

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 18:32

מחמוד ג'בארין בן ה-38 שלח לחיזבאללה צילומים של אתרים רגישים בארץ ששימשו את הארגון בניסיונותיו לנהל מלחמה פסיכולוגית כנגד ישראל. הוא הורשע בעבירות של מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ותמיכה בארגון טרור. "העלה הסברים מופרכים למעשיו"

בווידאו: מחמוד ג׳בארין בן ה-36, מאום אל פחם, מואשם בעבירות ביטחוניות חמורות/צילום: יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) חמש שנות מאסר לריצוי בפועל על מחמוד ג'בארין, תושב אום אל-פחם בן 38, שסייע לארגון חיזבאללה. ג'בארין ניהל קישר עם שני בכירים בחיזבאללה, ושלח להם תמונות וסרטונים של אתרים רגישים בארץ - בהם בתי כלא, תחנות כוח וגדר הגבול עם לבנון - ששימשו את הארגון בניסיונותיו לנהל מלחמה פסיכולוגית נגד ישראל ולטעון שאנשיו בשטח, "בכל מקום בארץ".

ג'בארין, הנשוי ואב לילד, הורשע בעבירות של מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, גילוי הזדהות עם ארגון טרור ועשר עבירות של תמיכה בארגון טרור.

השופטים יחיאל ליפשיץ, גלית ציגלר ושמואל מנדלבום, שגם הטילו עליו מאסרים על תנאי ופסילה מלנהוג ברכב, קבעו כי ג'בארין "לא הביע חרטה של ממש על מעשיו, ובמקום זאת העלה הסברים מופרכים למעשיו. כך, לדוגמה, תירץ את מעשיו בכך שרק שלח לפעילי החיזבאללה תמונות של 'אזורים יפים בארץ'".

מחמוד ג׳בארין בן ה-36, מאום אל פחם, מואשם בעבירות בטחוניות חמורות. יואב איתיאל, יואב איתיאל
"לא הביע חרטה של ממש על מעשיו". ג'בארין/יואב איתיאל, יואב איתיאל

ג'בארין נעצר בפברואר 2019, ומוחזק מאחורי סורג וסריח מאז. כתב האישום הוגש על ידי התובעת, עו"ד אילנה פיקוס-רויטבלט, מפרקליטות מחוז חיפה באישור היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נוכח אופי העבירות.

לפני הסתבכותו בעבירות הביטחוניות של הסיוע לחיזבאללה - המיר ג'בארין את דתו ממוסלמי סוני למוסלמי שיעי, זאת על רקע סלידתו ממעשי הזוועה של דאע"ש. בעקבות ההמרה הוא הוחרם באום אל-פחם, אף על ידי בני משפחתו, ולטענת סניגורו אברהים גזמאוי הוא "חיפש חברים חדשים". אך פעמיים הוא לא שעה לחוקרי שב"כ שזימנו אותו ב-2012 וב-2016, והבהירו לו שהארגון הינו אירגון טרור המוגדר כאויב, וכל קשר עם מי מהארגון הינו עבירה.

מכתב האישום בו הורשע עולה כי שני הבכירים בארגון עמם קיים קשר הינם בלאל עבד אלסאטר, המשמש כדובר "הרשות לתמיכה בהתנגדות" המזוהה עם חיזבאללה, ועלי שעיב, כתב רשת הטלוויזיה אל-מנאר ותחנת הרדיו "אל נור" של חיזבאללה. לשעיב 175,000 עוקבים בטוויטר והוא נחשב לדובר לא רשמי של הארגון.

במסגרת ההתכתבויות שניהל ג'בארין עם השניים הלבנונים, סיפר לו שעיב אודות סגן אלוף אביחי אדרעי, ראש תחום תקשורת ערבית בדובר צה"ל, הזוכה לחשיפה באמצעי התקשורת בעולם הערבי. אדרעי מפרסם תכנים נגד חיזבאללה, שלדברי שעיב - לועגים להם. הוא זמם לצחוק על ישראל בחזרה, כדי להוכיח את נוכחותו לכאורה של החיזבאללה בישראל, בין היתר בנקודות אסטרטגיות.

עוד בוואלה!

מחסום הכניסה תקול, שיכון המשפחות הופקר: כישלון האבטחה בחדירה לנבטים

לכתבה המלאה

ידע שהדבר פוגע בביטחון המדינה

אב בית הדין, השופט יחיאל ליפשיץ, ציין בגזר הדין כי אף אם מעשיו של מחמוד ג'בארין לא הביאו לנזק גלוי ומיידי, אין להמעיט בחומרת מעשיו ובחשיבות המלחמה התודעתית המתנהלת בין ישראל לאויביה.

"אויבים אלה מנסים, בין היתר, לפגוע בחוסן החברה הישראלית ובכלל זאת לפנות ולגייס תומכים בארץ ובחו"ל", אמר והוסיף כי מעשיו "נגעו למישור פעילות זה של המלחמה בישראל וכוונו לפגוע בביטחון המדינה. חומרת מעשי הנאשם ברורה והערכים החברתיים שנפגעו כתוצאה מביצוע העבירות הם השמירה על בטחון המדינה ותושביה. די אם אפנה למספר דוגמאות של הסרטונים ששלח הנאשם לסוכני החוץ לעיל וששימשו אותם בהצגת מצג, כאילו פעיליה 'חדרו' לתוך מדינת ישראל ובהציגם הדבר כ'הישג' מבחינתם".

"הנאשם היה מודע לשימוש שהחיזבאללה עושה בסרטונים והמשיך ושלח כאלה בידיעה מתוך הזדהות עם מטרות הארגון ומתוך ידיעה שהדבר פוגע בביטחון המדינה", השופט מסר.

"חיפה - ההתנחלויות שלכם תחת רגלינו"

שעיב השתמש בצילומים שג'בארין שלח לו, אז אדרעי נדרש לפרסם תגובות שמפחיתות מערכם. כך, צילם ג'בארין תמונה בתחנת הכח של חברת החשמל בחדרה וסיפר למפעיליו שמדובר בתחנת הכוח "הסמוכה לעזה". עלי שעיב פרסם את התמונה עם הכיתוב "בחיפה נפגש". בתמונה נוספת של תחנת הכוח נכתב: "כל החלומות יהפכו למציאות - אינשאללה. חיפה - ההתנחלויות שלכם תחת רגלינו".

ג'בארין צילם גם תמונות של גדר הגבול עם לבנון, וסרטונים של נסיעה בחיפה בלילה, כלא מגידו תוך נסיעה בכביש 65, כלא הדרים תוך נסיעה בכביש 4, הדרך הנשקפת מהרכב בנסיעה על כביש 6 ושל מנהרת איכסאל - כשברקע נשמעו שירים המזוהים עם השיעה והחיזבאללה. הוא עוד שלח סרטון של נוף תל אביב ממרום בנין בן 15 קומות בפתח תקווה ותמונות מבנין חברת ביו-טק בפארק העסקים יוקנעם.

"אני מבקש להתחשב בי ולתת לי קצת תקווה", אמר מחמוד ג'בארין בחודש שעבר לבית המשפט, "הבית שלי נסגר, לאשתי אין פרנסה ואין לה כסף והיא בלי בעלה. אני לא רואה את הבן שלי ואני לא מכיר אותו וגם הוא לא מכיר אותי. בגלל הקורונה גם אין ביקורים. אני רוצה לראות את הבן שלי. אני רוצה לחזור לבית".

"אני רוצה להיות אזרח טוב. התחלתי להשתפר. הלכתי לכיוון של לימודים. אני עכשיו לומד ומתחיל לעשות בגרות. אני לומד הנהלת שיווק מתקדם ומנהל עסקים. התחלתי ללמוד אנגלית ומתמטיקה. אני ברחתי מכל הדברים האלה ואני רוצה להיות בן אדם ואזרח טוב", הוסיף ג'בארין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully