וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה נערכת להפגנת אלפים באום אל-פחם, ומטילה את האחריות על העירייה

עודכן לאחרונה: 5.3.2021 / 10:25

יועמ"ש המשטרה דרשה מהעירייה להבטיח שהמחאה תתקיים תוך אחריות כלפי המפגינים, אך ראש העיר השיב לה כי הדרישות נועדות להוביל בהמשך להאשמות על "אי-חוקיותה של ההפגנה". בארגון עדאללה הביעו תמיכה בעירייה בעקבות אירועי השבוע שעבר: "המשטרה פעלה באמצעים קיצוניים"

בווידאו: שוטרים מכים מפגינים בהפגנה באום אל-פחם/מערכת וואלה! NEWS

המשטרה נערכת להפגנת אלפים היום (שישי) באום אל-פחם, והודיעה אתמול לראש העיר, ד"ר סמיר מחאמיד, כי גם על הרשות המקומית מוטלת האחריות להבטיח שההפגנה תתנהל בהתאם לחוק ותאפשר מתן שירותים אופטימליים למפגינים. זאת, בעקבות הפיזור האלים של ההפגנה נגד מדיניות המשטרה והממשלה מול הפשיעה בחברה הערבית בשבוע שעבר.

יועמ"ש המחוז, אמירה ברנשטיין, שיגרה מכתב לראש העיר בו כללה רשימת נושאים אותם הטילה המשטרה לפתחה של העירייה, ומהם מתנערת העירייה בטענה שאלו כלל בתחום אחריותה של המשטרה. "מדובר ברשימה של דרישות בלתי אפשריות שכולן נועדו להכין את הרקע כדי לטעון אחר כך לאי חוקיותה של ההפגנה", אמר גורם המכיר את מערכת היחסים בין העירייה למשטרה. "לא לחינם משגרת אותם היועצת המשפטית", הוסיף.

הפרות סדר במהלך הפגנה באום אל-פחם. 26 בפברואר 2021. קבוצת ״רוצים לחיות״, אתר רשמי
להימנע משימוש בכוח מופרז כלפי מפגינים. הפגנה באום אל-פחם, בשבוע שעבר/אתר רשמי, קבוצת ״רוצים לחיות״

בין דרישות המשטרה מהעירייה ניתן למצוא הסדרת מקומות חניה למפגינים, שמירה על הסדר הציבורי, אכיפת תקנות הקורונה, שמירה על רכוש הציבור ומוסדות שלטון ומניעת ונדליזם. "ספק אם דרישות כאלה הופנו אי פעם לעיריית ירושלים", אמר הגורם. ראש העיר החזיר מכתב ליועמ"ש מחוז המשטרה, בו ציין כי העירייה דוחה את הניסיון "להטיל עליה חובות שאינן בתחום סמכותה ו/או שאין ביכולתה לעמוד בנטל למילואן".

לקראת הפגנת ההמונים המתוכננת היום בצהריים פנה עדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, בשם עיריית אום אל-פחם, אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואל המפכ"ל קובי שבתאי בדרישה להנחות את כל הדרגים להימנע מפיזור ההפגנה ומשימוש בכוח מופרז כלפי מפגינים, שגרם לפציעת עשרות בשבוע שעבר.

מכתב ששלחה עיריית אום אל-פחם למשטרה לקראת המחאה, 4 במרץ 2021. ללא, אתר רשמי
המכתב ששלחה עיריית אום אל-פחם למשטרה/אתר רשמי, ללא

בתחילת השבוע הודיעה מח"ש כי תפתח בחקירת האירועים, וצוות של עדאלה אסף ראיות ועדויות לקראת הגשת תלונה רשמית. לטענת הארגון מהממצאים עולה בבירור כי המשטרה הפעילה כלפי המפגינים אמצעים קיצוניים ומסכני חיים, וקיים חשד שדרגים בכירים במשטרה הנחו פקודות בלתי חוקיות.

ראש העיריית אום אל-פחם ד״ר סמיר מחאמיד, מציג את הסימן הכחול שנותר על פניו. יואב איתיאל
העירייה דוחה את הניסיון להטיל חובות שאינן בתחום סמכותה. מחאמיד אחרי ההפגנה בשבוע שעבר/יואב איתיאל
שלט שנתלה באום אל-פחם לקראת ההפגנה נגד אוזלת היד של המשטרה במאבק בפשיעה, 5 במרץ 2021. ללא, אתר רשמי
שלט שנתלה באום אל-פחם לקראת ההפגנה/אתר רשמי, ללא

עו"ד ויסאם שרף ממרכז עדאלה הזכיר כי למפגינים ישנה הזכות החוקתית לחופש ביטוי ומחאה, וכי "חובתה של המשטרה היא להגן על המפגינים ולפעול כדי לאפשר להם לממש זכות זו ולמחות בצורה לגיטימית". שרף הוסיף כי הפיזור האלים בשבוע שעבר הוא "ביטוי מובהק ליחס עוין" מצד המשטרה וטען כי עליה "לא רק להימנע מפיזור ההפגנה ותקיפת המוחים, אלא גם לוודא כי מפגינים מרחבי הארץ יוכלו להגיע ללא הפרעה אל אום אל-פחם כדי להשתתף בה".

לקראת ההפגנה אמר ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, כי "האלימות המשטרתית נועדה לדכא את המחאה. אום אל-פחם הפכה לסמל למאבק למען החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully