וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באום אל-פחם מחו על הטיפול בפשיעה. ח"כ ג'בארין: ירו כדור גומי בגבי

עודכן לאחרונה: 26.2.2021 / 17:49

במשטרה טענו כי המפגינים השליכו אבנים לעבר השוטרים וניסו לחסום את הכביש הראשי. אולם, בעיר מאשימים כי המשטרה פיזרה את המחאה באלימות תוך שימוש בגז מדמיע ומכת"זית. עשרות נפצעו, בהם גבר במצב קשה. גם ראש העיר נפגע: "מי שהתחיל זה השוטרים"

בווידאו: המשטרה פיזרה מפגינים באום אל פאחם תוך שימוש נרחב באמצעים/עריכה: טל רזניק

תושבי אום אל-פחם, המוחים היום (שישי) זה השבוע השביעי ברצף נגד כישלון הממשלה בטיפול בפשיעה בחברה הערבית, מאשימים כי המשטרה פיזרה אותם בברוטליות, תוך שימוש בגז מדמיע, מכת"זית ופצצות הלם. במשטרה טענו מנגד כי מפגינים השליכו אבנים לעבר השוטרים, פצעו שוטר באורח קל כתוצאה מכך, וניסו לחסום את כביש 65. ארבעה מהמפגינים נעצרו, והם יובאו מחר לדיון בבית משפט השלום בחיפה בבקשה להאריך את מעצרם.

עשרות מפגינים נפצעו כחלק מהמאמץ לפזר את ההפגנה, בהם גבר במצב קשה. בעיר מתחו ביקורת חריפה על המשטרה. "מספר הנרצחים מזעזע ובלתי נתפס", אמר ינאל ג'בארין, ממארגני ההפגנה, "במקום שהממשלה והעומד בראשה תטפל בארגוני הפשע, היא עסוקה בהפעלת אלימות נגד מפגינים שמבקשים חיים נורמליים. אנחנו רוצים להשתלב בחברה ולחיות כמו כולם בלי פחד. הגיע הזמן לשים לזה סוף".

הפרות סדר במהלך הפגנה באום אל-פחם. 26 בפברואר 2021. דוברות משטרת ישראל
השוטרים ניצבים מול המפגינים באום אל-פחם, היום/דוברות משטרת ישראל

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) שנכח בהפגנה, נפגע בגבו ובידו מכדור גומי שהשליכה שנורה עליו, וקרא למפקד תחנת המשטרה העירונית להתפטר. "המשטרה הברוטלית והגזענית תקפה מפגינים לא אלימים שדורשים ביטחון אישי מול הפשיעה", אמר. "מפקד תחנת אום אל-פחם צריך להתפטר מיד, וזו דרישת כל הציבור הערבי. השוטרים שחזקים על מפגינים, וחלשים מול פושעים, לא ישברו אותנו. נמשיך במחאה".

"ההודעה של המשטרה שקרית", אומר לוואלה! NEWS גם ראש העיר אום אל-פחם, ד"ר סמיר מחאמיד, שנפצע באירוע, "מי שהתחיל זה המשטרה. מי שנתן את ההוראה זה מפקד המשטרה. היתה תפילה שקטה והדרשן אף קרא למתפללים שיישאר שקט, ושלא להיגרר לאלימות. ואז התחילו לצעוד עם 21 הארונות המסמלים את 21 הקורבנות, והמשטרה התחילה להתיז מי ביוב על המפגינים ולזרוק רימוני הלם. הם התחילו. אחר כך מפקד הכוחות אמר: 'לא רוצה לראות פה אף אחד', נתן הוראה להכות אותי אישית והצביע עלי, וחטפתי מכה בפנים ובראש".

הפרות סדר במהלך הפגנה באום אל-פחם. 26 בפברואר 2021. דוברות משטרת ישראל
מפגינים באום אל-פחם, היום/דוברות משטרת ישראל

גם עיריית אום אל-פחם האשימו כי "המשטרה התפרצה באופן ברוטאלי". "נכחו שם הרבה ילדים שחטפו פצצות הלם וגז מדמיע", נמסר. בעירייה אמור כי ג'בארין ומחמאיד ניסו להרגיע את הרוחות וביקשו ממפקד המשטרה להסיג את השוטרים, "אבל הם חטפו מכות". עוד נטען חלק מהמעצרים נעשו "כשחלק מהעצורים היו פצועים ולא קיבלו טיפול רפואי, בעוד שמספר רב של פצועים פונו למרפאות בעיר".

במשטרה אומרים בתגובה כי "מדובר באירוע שעדיין מתנהל".

בשני: דיון מיוחד בכנסת

לדרישת ח"כ אחמד טיבי והרשימה המשותפת, למרות פגרת הבחירות, יתקיים ביום שני הקרוב בכנסת דיון "בעקבות המשך מעשי הרצח וחידלון הממשלה בטיפול בפשיעה". לבקשה הצטרפו סיעות יש עתיד ומרצ.

"החברה הערבית סופרת קורבנות ונרצחים יום אחרי יום", אומר טיבי. "ארגוני הפשיעה הם סרטן בגוף שלנו. המשטרה לא ממגרת את הפשיעה. הרוצחים לא נתפסים. מקבלים את המסר שעסקים כרגיל. אין אכיפה ואין ענישה הולמת. חייבים החלטת ממשלה למיגור ארגוני הפשיעה ותוכנית כלכלית לטיפול בעוני ובמצוקה הכלכלית חברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully