וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מאלף הפגינו באום אל-פחם במחאה על הטיפול באלימות בחברה הערבית

עודכן לאחרונה: 5.2.2021 / 16:49

מאות המפגינים מחו על האלימות הגואה במגזר הערבי וטוענים לאזלת יד מצד הרשויות, וקראו למפקד תחנת המשטרה בעיר להתפטר. במרכז עדאלה ביקשו מהיועמ"ש ומהמפכ"ל להנחות את מפקדי המחוזות והמפקדים בשטח להימנע מלפזר את ההפגנות

בווידאו: מפגינים באום אל-פאחם במחאה על הטיפול באלימות בחברה הערבית/מערכת וואלה! NEWS

יותר מאלף מפגינים מחו היום (שישי) באום אל-פחם במחאה על האלימות בחברה הערבית ועל הטיפול הלקוי של המשטרה בארגוני הפשיעה במגזר. המפגינים קראו "משטרה החוצה" ודרשו ממפקד תחנת המשטרה בעיר להתפטר מתפקידו.

ההפגנה החלה סמוך לבניין העירייה, נעה משם אל מול תחנת המשטרה בגבעה שממול, ירדה אחר כך אל כביש 65 - ומשם לכיכר בכניסה לעיר. בהפגנה משתתפים היום למעלה מאלף, עשרות מהם יהודים מארגונים שונים. "זה כואב ואנחנו מגיעות לתמוך בכל ציבור שסופג אלימות משטרתית. כך כשזה בן הקהילה האתיופית, כך גם כאן באום אל-פחם כשאלימות מופנית לערבים", אומרת לוואלה! NEWS ארזה קוטנר, בת 62 מתל אביב הפעילה בקבוצת "אמהות נגד אלימות" שהגיעו להביע סולידריות עם המפגינים.

הפגנת מחאה נגד האלימות במגזר הערבי, אום אל-פחם, 5 בפברואר 2021. יואב איתיאל
ההפגנה באום אל-פחם/יואב איתיאל

מוקדם יותר פנה ארגון "עדאלה - המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל" אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואל מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בדרישה להנחות את מפקדי המחוזות והמפקדים בשטח להימנע מלפזר את ההפגנות המתקיימות היום ובתקופה הקרובה בחברה הערבית ולחדול מלהשתמש באלימות כנגד המפגינים.

ייתכן שבעקבות הלחץ הציבורי בימים האחרונים ובכלל זה הפנייה הזו של עדאלה היתה היום היערכות המשטרה שונה לגמרי מההפגנות אחרות לאחרונה. מעט שוטרים נראו ברחוב, לא הורמו ולא נשלפו אלות ולא נראו כלל הפרשים והמכתזית שנעשה בה בחדשים האחרונים שימוש נרחב ושנוי במחלוקת. ראש העיר וסדרנים סייעו לשמור על הדחיפות ההדדיות שלא ייצאו מכלל שליטה. כשקומץ צעירים עמד ליידות אבנים ולגלגל צמיגים, התערבו צעירים אחרים ומיד מנעו זאת מהם.

בראיון שנתן השבוע לרדיו מפקד התחנה הוא הסביר את הפשיעה בעיר, בכך שיש גם "עניין תרבותי" ולשאלת המשך הסביר בין היתר כי "עניין תרבותי זה הקטע של אחזקת נשק לא חוקי" שאחר כך נעשה בו שימוש באירועי שמחה. שיח זה עורר כעס רב בעיר ומול מאות שהצביעו עליו ונקבו בשמו הוא נאלץ היום לשמוע את הגידופים וקריאות המחאה כנגדו, ואת הקריאה החוזרת להתפטרותו בשערי התחנה שלו שם ניצב מגובה במפקדו, מפקד מרחב מנשה, קצינים אחרים, שוטרים ואנשי יס"מ ממוגנים.

בתגובה לאירועי היום מסרה המשטרה כי "משטרת ישראל מאפשרת ותאפשר מחאה וחופש ביטוי תוך שמירה על כללי החוק והסדר הציבורי. במחאות השונות משטרת ישראל נערכת בהתאמה למשתנים רבים, כאשר תכלית ההערכות היא לאפשר את חופש הביטוי ולשמור על הסדר הציבורי וביטחון הציבור".

עוד בוואלה!

מאות הפגינו לאחר הלווית הסטודנט שנהרג מירי שוטרים בטמרה: "דורשים צדק"

לכתבה המלאה
יותר מאלף מפגינים באום אל-פאחם במחאה על הטיפול באלימות בחברה הערבית
05.02.21. אין, אתר רשמי
העימותים באום אל-פחם/אתר רשמי, אין

המחאות החלו לאחר שבשבוע שעבר נורה למוות בטמרה אחמד חיג'אזי, סטודנט לסיעוד בן 22, במהלך חילופי אש בין עבריינים למשטרה - אף שלא היה מעורב באירוע כלל.

במסגרת אותו אירוע, המשטרה החליטה להציב מארב סמוך לבית, שעליו ירו ארבעה חשודים. כשהם הגיעו למקום בעודם חמושים ברובים אוטומטיים, השוטרים קראו להם לעצור ואלו בתגובה פתחו לעברם באש.

במקום התפתח קרב יריות וכתוצאה ממנו נהרג אחד החשודים, חברו נפצע ושניים נמלטו. מהירי נפגעו גם שני עוברי אורח שנקלעו למקום - חיג'אזי שנורה למוות, וד"ר מוחמד ערמוש שנפצע באורח בינוני. שני חשודים נוספים נמלטו מהזירה. מח"ש פתחה בחקירת התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully