וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו לאחר הלווית הסטודנט שנהרג מירי שוטרים בטמרה: "דורשים צדק"

עודכן לאחרונה: 3.2.2021 / 16:04

אחמד חיג'אזי, סטודנט לסיעוד בן 22 נפגע ונהרג מאש השוטרים שירו לעבר עבריינים בעיר. מאות משתתפים ערכו הפגנת מחאה וחסמו לתנועה את כביש 70. המשטרה הגיעה למקום עם כוחות גדולים

בווידאו: אלפים בהלווית הלוויית הסטודנט שנהרג בטמרה/צילום: אלערב.נט ומוסאווא עריכה: אסף דרורי

מאות בני אדם הפגינו הערב (שלישי) בכניסה לטמרה על מותו של אחמד חיג'אזי, סטודנט לסיעוד בן 22, שנורה אתמול בלילה למוות בחילופי אש בין עבריינים למשטרה. המחאה החלה במסע הלוויתו של הצעיר והלוויה של צעיר נוסף שנהרג בקרב היריות. במהלך ההפגנה, המוחים חסמו לתנועה את כביש 70 והציתו מדורות. המשטרה נערכה בכוחות גדולים לקראת שני האירועים.

מאות תושבים הגיעו לבית משפחת חיג'אזי ולסוכת האבלים שהוקמה בסמוך. מלבד ההפגנה המרכזית בטמרה, בה השתתפו אלפים, התקיימו הפגנות בכיכר ביג בנצרת, באום אל פחם, כפר כנא, טייבה, טירה ובבאקה אל גרבייה.

באום אל-פחם קיימו מפגינים תפילה על כביש 65, שנחסם לתנועה. לאחר מכן הם קראו קריאות בגנות המשטרה ובטענות נגד מפקד תחנת המשטרה בעיר. כמה עשרות ממשיכים כעת בהתרסה בשוטרים ובהבערת צמיגים בכיכר הכניסה לעיר.

הלוויית המחאה בעקבות מותו של אחמד חיג'אזי, סטודנט לסיעוד בן 22 שנהרג מירי שוטרים שניהלו חילופי אש עם עבריינים בטמרה. 2 בפברואר 2021. אלי אשכנזי, אתר רשמי
ההפגנהה בעקבות מותו של אחמד חיג'אזי בכביש 70, הערב/אתר רשמי, אלי אשכנזי
הלוויתו של אחמד חיג'אזי שנורה למוות בטמרה, 2 בפברואר 2021. שריה דיאמנט, פלאש 90
מסע ההלוויה בטמרה, הערב/פלאש 90, שריה דיאמנט

אתמול, במהלך האירוע שבו מצאו מותם שני הצעירים, הבחינו השוטרים במהלך שהותם בעיר בארבעה חשודים שיורים לעבר בית, שבו ככל הנראה מתגורר אדם שנסחט על ידם. בעקבות אותו ירי החליטה המשטרה להציב מארב סמוך למקום. כשהם הגיעו למקום בעודם חמושים ברובים אוטומטיים, השוטרים קראו להם לעצור ואלו בתגובה פתחו לעברם באש.

במקום התפתח קרב יריות וכתוצאה ממנו נהרג אחד החשודים, חברו נפצע ושניים נמלטו. מהירי נפגעו גם שני עוברי אורח שנקלעו למקום - חיג'אזי שנורה למוות, וד"ר מוחמד ערמוש שנפצע באורח בינוני. שני חשודים נוספים נמלטו מהזירה. מח"ש פתחה בחקירת התקרית.

לוואלה!NEWS נודע כי משפחתו של חיג'אזי שכרה את שירותיה של עורכת הדין תמי אולמן, יו"ר מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין, במטרה להבטיח חקירה מקצועית ונטולת פניות של מח"ש. הם חוששים מ"טיוח" האירוע ואחריות המשטרה לתוצאותיו הטראגיות. במיוחד לאור האיפול שהוטל עליו, כשכבר הבוקר בית משפט נענה לבקשת המשטרה ונתן צו איסור פרסום גורף.

הלוויתו של אחמד חיג'אזי שנורה למוות בטמרה, 2 בפברואר 2021. שריה דיאמנט, פלאש 90
מהומות בהפגנה בטמרה בכביש 70, הערב/פלאש 90, שריה דיאמנט

בית משפט השלום בחיפה שיחרר מוקדם יותר למעצר בית שני צעירים מטמרה שנעצרו אמש לפני אירוע הירי הקטלני, בחשד כי שלשום בלילה ירו בנשק חם לעבר בית מגורים בעיר וגרמו לנזק למבנה ולכלי רכב שחנו מחוץ לו. השניים, חאזם יאסין ומוסטפא יאסין בני ה-21, חשודים גם בקשירת קשר לביצוע פשע.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בחמישה ימים, אבל השופט שלמה בנג'ו, ציין כי בהינתן החומר שבתיק החקירה, סבירה הצעת הסניגורים עו"ד מג'ד חיג'אזי ועו"ד עלאדין דיאב, ושחרר אותם בערבות עצמית של 3,000 שקלים כל אחד.

הוא שיחרר גם את תושב טמרה מחמוד הנבוזי בן ה-26 שהמשטרה עצרה אתמול בבוקר בחשד לקשירת קשר לעשות פשע ואת תושבי טמרה אחמד עואד, 19, עלי עואד, 23 ותאמר ספורי, 24, אותם גם ייצג עו"ד מג'ד חיג'אזי ושנעצרו אתמול בבוקר בחשד להתפרעות, תקיפת שוטרים ושיגור חומר נפיץ. כולם שוחררו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully