וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכשרה והערכות על חשבון המעסיק: כך ייראה פיילוט הבדיקות המהירות

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 10:44

משרד הבריאות יחל בשבוע הבא במתווה בדיקות הקורונה המהירות שיוגבל תחילה לכנסים ולגני אירועים, ויאפשר כניסה של חסרי תו ירוק. בעל העסק ישלח על חשבונו עובד להכשרה מקצועית וירכוש ערכה מכספו. במסגרת המתווה יוכלו להיכנס עד 10% מהמשתתפים שיעברו בהצלחה את הבדיקה

בווידאו: חיי הלילה מתעוררים מחדש אחרי חודשיים בסגר/צילום: ספיר לוי

לאחר הפתיחה הנרחבת של המשק, הכוללת ענפים שבמשך כמעט שנה היו סגורים, כמו תיאטרון ובתי קולנוע, במשרד הבריאות ובמגן ישראל נערכים למתווה של בדיקות מהירות באירועים גדולים, שכיום רק מחזיקי תו ירוק יכולים להיכנס אליהם.

המתווה ייעשה בהדרגה, ויחל בפיילוט בעוד כשבוע שיכלול גם אירועים המוניים כמו כנסים והרצאות, אך עדיין לא באירועי תרבות כדי להמשך ולעודד התחסנות בציבור. על פי המתווה בעל העסק יצטרך לבחור את אחת מהבדיקות המהירות שאושרו על ידי משרד הבריאות ולרכוש אותן על חשבונו. החברה תספק לבעל העסק הכשרה לעובד שיהיה אחראי על הבדיקות. העובד אינו נדרש לדעת מידע רפואי, אך יידרש להכשרה של כמה שעות כדי ללמוד לתפעל את המכשיר וכשיבדוק את הנכנסים לאירוע יצטרך לעבוד במיגון מלא.

ה-FDA האמריקני אישר 15 ערכות לבדיקות אנטיגן, מתוכם שלוש כבר מאושרות בארץ - בהן מערכת סופיה בה נעשה שימוש בבדיקות בכניסה לאיים הירוקים באילת ובים המלח. העומס הכלכלי על בעל העסק צפוי להיות גדול כיוון שבנוסף להעסקת עובד ורכישת הערכה על חשבונו, כל בדיקה עולה 15 דולר. במשרד הבריאות מקווים שכוחות השוק יגרמו להורדת מחירים ולתחרות בריאה בין החברות.

קהל בהופעה של ליאור שליין בצוותא ביום הראשון של חזרת התרבות לאחר שנת הקפאתה בעקבות משבר הקורונה, 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
אירועי תרבות יכללו בהמשך. הופעה של ליאור שליין בצוותא, פברואר/ראובן קסטרו

בכל אירוע תותר כניסה של בין 5%-10% אורחים שיוכלו לבצע בדיקה מהירה במקום. מהרגע שיתחיל הפיילוט, האישור של כניסת אורחים ללא תו ירוק בעזרת בדיקת PCR רגילה לא תותר עוד. כלומר, כל הנכנסים יהיו בעלי תו ירוק או כאלו שעברו בדיקות מהירות בכניסה לאירוע.

עוד בוואלה!

תוצאות ב-15 דקות: הבדיקה המהירה שעשויה לאפשר חזרה לשגרה

לכתבה המלאה
סופיה ישראל בדיקות קורונה. יחצ,
תוקפה של בדיקה שלישית - 24 שעות. בדיקה מהירה של סופיה/יחצ

אם הבדיקה תצא שלילית, התוקף שלה יוגבל ל-24 השעות הקרובות או לאירוע ספציפי והיא אינה קבילה לאירועים אחרים. אם יוצאת חיובית, על בעל האירוע ליידוע את משרד הבריאות על ידי מערכת מיוחדת שעדיין בפיתוח. המערכת תעביר אוטומטית את המידע למשטרה ולקופת החולים של המאומת. לאחר הבדיקה החיובית על החולה לערוך בדיקת PCR כדי לבדוק אם הוא באמת חיובי. עד לאחר קבלת התוצאה בבדיקת ה-PCR, הנבדק נחשב מאומת לקורונה וחייב בבידוד.

מערכת סופיה. סופיה ישראל, אתר רשמי
מה האחריות של בעל העסק? מערכת סופיה/אתר רשמי, סופיה ישראל

כמו בכל מתווה, גם הפעם עולות שאלות משפטיות שמעכבות את התחלתו. השאלות שנותרו פתוחות הן מה האחריות של בעל העסק או האירוע מול האדם שמאומת, והאם הוא רק צריך לדווח למשרד הבריאות.

במשרד הבריאות נרתעים להתחיל את המתווה ברמת התחלואה הגבוה, כיוון שזה יכול להגביר את התחלואה. החברות מצידן טוענות כי כך יהיה ניתן למצוא תחלואה סמויה וכך לקטוע שרשראות הדבקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully