וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תהפוך לאי ירוק: בדיקות הקורונה המהירות יוצבו בכניסה למשכן

11.1.2021 / 10:25

בדומה למדיניות שהופעלה באיי התיירות, כל חברי הכנסת, עובדי המשכן והאורחים המגיעים לכנסת יבדקו באמצעות הבדיקות של חברת סופיה המאפשרת קבלת תוצאות בתוך רבע שעה מרגע הבדיקה. מנכ"ל משרד הבריאות: הבדיקות ייערכו בנוכחות רופא, לכלל הבאים למשכן

בווידאו: עם בדיקות קורונה והגבלות - אילת נפתחת לנופשים/צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

במשכן הכנסת צפויים להשתמש בבדיקות קורונה מהירות, בדומה לאלו שהופעלו בכניסות לאילת וים המלח, זאת על מנת להפוך את המתחם ל"אי ירוק". לפי משרד הבריאות, כל חברי הכנסת, עובדי המשכן והאורחים המגיעים לכנסת יבדקו באמצעות הבדיקה של חברת סופיה המאפשרת קבלת תוצאות בתוך רבע שעה מרגע הבדיקה.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הודיע היום למנכ"ל הכנסת, סמי בקלש, על הפעלת בדיקות הקורונה המהירות בכניסה למשכן. זאת, בדומה למדיניות שהופעלה באיי התיירות הירוקים. בהודעתו, פרופ' לוי אמר כי "השימוש במכשיר הסופיה ייעשה בפיקוח רופא הכנסת, בהתאם להתוויות שקבע משרד הבריאות ובהתאם להנחיות הבטיחות במסגרת דיגום וביצוע בדיקות לנגיף קורונה החדש מחוץ למעבדה הרפואית. על כל מקרה חיובי יש לדווח ולבצע חקירה אפידמיולוגית בהתאם להנחיות".

מליאת הכנסת מצביעה על חוק ההסדרה, 6 בפברואר 2017. רויטרס
בקרוב תהפוך לאי ירוק. מליאת הכנסת/רויטרס

יודגש כי המכשיר הנייד שיוצב בקרוב בכנסת הינו מתוך המלאי הקיים של המכשירים שמשרד הבריאות רכש, שאושרו על ידי ה-FDA והמעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות. סופיה היא גם בעלת תו התקן האירופאי CE ומהווה פריצת דרך טכנולוגית שפותחה על ידי ענקית האבחון האמריקנית קווידל (Quidel).

עם זאת, הרגישות של הבדיקות המהירות עמדה על פחות מ-60%, כך על פי פורוטוקלים של משרד הבריאות מספטמבר האחרון. בשל כך, החליטה ראש מערך שירותי הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, להתוות מדיניות במסגרתה הנבדקים בסופיה בבתי חולים ובקופות החולים יאלצו לעבור בדיקות pcr נוספות.

עד היום כבר בוצעו בישראל בעזרת הטכנולוגיה של סופיה כ-160 אלף בדיקות מידיות בחדרי מיון, בבתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה, בשירות בתי הסוהר ובקופות החולים ועוד כ-56 אלף בדיקות מידיות באיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח.

הקמת עמדות בידוק מיידיות באמצעות סופיה בכניסה לאיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח 16 בנובמבר 2020. דוברת סופיה ישראל, אתר רשמי
עמדות בידוק מידיות בכניסה לאיי התיירות, נובמבר/אתר רשמי, דוברת סופיה ישראל

עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת PCR רגילה, ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות. ברחבי העולם נערכות בכל חודש כ-13 מיליון בדיקות סופיה והשימוש בה יצמח ליותר מ-70 מיליון בדיקות לחודש עד סוף שנת 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully