וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע סירוב אוחנה לחסן אסירים: אגף הקשישים במעשיהו נסגר מחשש לקורונה

האגפים נסגרו אחרי שתוצאות בדיקת קורונה של אחד האסירים יצאו גבוליות. על אף שבדיקות נוספות שעבר יצאו שליליות, הוחלט בכל זאת על סגירת האגפים, בהם אגף הקשישים. החשש מתחלואה בבית הכלא מגיע בצל העימות של השר עם היועמ"ש, והתעקשותו שלא לחסן אסירים

בווידאו: הפרויקטור מעריך שעקומת התחלואה משתטחת/מערכת וואלה! NEWS

שני אגפים בכלא מעשיהו - כולל אגף האסירים המבוגרים - נסגרו ונשלחו לבדיקת קורונה מדגמיות. זאת לאחר שבדיקת קורונה של אסיר שהגיע לאגף המבוגרים חזרה בתוצאה גבולית. משב"ס נמסר כי שתי בדיקות נוספות שלו חזרו שליליות, אך בכל זאת הוחלט לסגור את האגף ממנו הגיע ואת אגף המבוגרים בו נקלט, כדי לבדוק את שניהם. עוד נמסר כי כרגע אין בבית הכלא אסירים המתלוננים על תסמיני קורונה.

החשש מקורונה דווקא באגף "המבוגרים" מגיע על רקע סירובו של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, לחסן את אוכלוסיית הכלואים בשב"ס. ביום שישי כתבה לאוחנה המשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים, עו"ד עמית מררי, כי החלטתו שלא לחסן את האסירים והעצורים "ניתנה בחוסר סמכות, ולפיכך אינה יכולה לעמוד".

עוד כתבה מררי כי "זכותם של אסירים ועצורים לקבלת טיפול רפואי מעוגנת בחוק ובפסיקה. אין בחקיקה כל מקור סמכות המאפשר לפגוע בזכות זו בהנחיה המנוגדת למתווה משרד הבריאות בנושא". היא הוסיפה כי "על שירות בתי הסוהר לפעול לחיסונם ללא דיחוי".

כלא מעשיהו. ראובן קסטרו
אגף הקשישים נסגר. כלא מעשיהו/ראובן קסטרו

אוחנה השיב כי לא יסוג מהנחייתו ויבחן את חיסון האסירים לאחר חיסון אנשי הסגל. הוא הדגיש שתיאם את ההחלטה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, ותקף את מררי ואת המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו. "יש לכם, ולכל מי שמעוניין בכך, עד 4 בפברואר להגיש את שמכם באחת מרשימות המועמדים לכנסת ה-24, ובמידה ותיבחרו לכנסת ולממשלה, בהחלט תוכלו לעשות כן", עקץ. "עד אז, הואיל והאחריות על כלל הגופים הכפופים למשרד לביטחון הפנים מונחת על כתפיי, ואת הדין וחשבון לציבור אתן אני, ולא אתם - החלטתי תעמוד בעינה. למותר לציין כי אהיה מוכן לגבות את עמדתי זו מול כל פורום שהוא, ציבורי או משפטי".

הבוקר עתרו לבג"ץ חמישה ארגוני זכויות אדם נגד החלטתו של אוחנה. הארגונים - האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם, עדאלה, המוקד להגנת הפרט ורבנים לזכויות אדם - דורשים באמצעות עורכי הדין תמיר בלנק ואן סוצ'יו לחסן את כלל אוכלוסיית האסירים על פי מתווה התעדוף שקבע משרד הבריאות, בדגש על אסירים בני 60 ומעלה ובקבוצות סיכון. כמו כן, העתירה דורשת למנוע משב"ס לתעדף חיסונים לסגל בתי הכלא על פני חיסונים לאסירים.

ביקור שוטרים במחסום חמד. השר אמיר אוחנה וממלא מקום המפכ״ל, יעקב קובי שבתאי, 8 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"את הדין וחשבון לציבור אתן אני". השר אוחנה/ראובן קסטרו

במסגרת עתירה אחרת שנידונה לפני כשבוע וחצי הודיעה יועמ"שית שב"ס, יוכי גנסין, כי השירות יציג בפני בג"ץ תוכנית מפורטת לחיסון אוכלוסיית הכלואים. "אין לנו שום כוונה לא לתת לאסירים מה שהם היו מקבלים אם הם היו נמצאים בקהילה", אמרה גנסין. העדכון אמור להיות מוגש היום, אך נכון לשעת פרסום הידיעה טרם הוגש.

משב"ס נמסר בתגובה: "אסיר שנקלט בבית סוהר 'מעשיהו' בשבוע שעבר נמצא מאומת גבולי לקורונה ובשתי בדיקות נוספות שנעשו נמצא שלילי. בכדי להימנע מלקיחת סיכון ולו הקלוש ביותר, הוחלט על הפסקת תנועות האגף ממנו יצא והאגף בו נקלט לשם דיגום. האגפים יוחזרו לשגרה בהתאם לתוצאות הבדיקות". עוד נמסר מהשירות כי"נכון לרגע זה, אין באגף בבית סוהר 'מעשיהו' אסירים המתלוננים על תסמינים המזוהים עם נגיף קורונה. ההחלטה על דיגום אסירים מתקבלת על ידי הסגל המקצועי של מערך הרפואה של שב"ס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully