וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון בהודו: איראן אחראית לפיצוץ ליד שגרירות ישראל בניו דלהי

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 9:27

לפי דיווח בעיתון ההודי "הינדוסטן טיימס", תא טרור שיעי הנתמך בידי משמרות המהפכה של איראן הוא האחראי לפיצוץ מחוץ לשגרירות בסוף ינואר. כמו כן, המטען שהתפוצץ ולא גרם לנפגעים ולנזק לא היה מאולתר והופעל מרחוק, ונועד לטשטש את מעורבותה של טהראן

בווידאו: דיווח על פיצוץ נשמע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי/צילום: רויטרס

תא טרור שיעי הנתמך בידי משמרות המהפכה של איראן הוא האחראי לפיצוץ מחוץ לשגרירות ישראל בניו דלהי בחודש שעבר - כך דווח היום (שני) בעיתון ההודי "הינדוסטן טיימס". על פי הדיווח, המטען שהתפוצץ מחוץ לשגרירות ולא גרם לנפגעים ולנזק לא היה מאולתר והופעל מרחוק. על פי הדיווח, המטען נבנה באופן שנועד לטשטש את מעורבותה של איראן במעשה.

גורמים בהודו המכירים את פרטי החקירה אמרו כי כוחות הביטחון בהודו ריכזו רשימה של חשודים, וחקירותיהם העלו כי מדובר באנשים המקושרים לכוח קודס באיראן. לפי אותם גורמים, מבצעי הפיגוע הותירו אחריהם ראיות שיצרו מייצג שווא לפיו כוחות של דאעש עמדו מאחוריו, אך אפשרות זו נפסלה.

"המטען לא היה בעוצמה גבוהה, ולא כוון לבני אדם, אולי בגלל שהאיראנים לא רצו לעורר מהומה על אדמת מדינה ידידותית כמו הודו. אבל המסר היה ברור והאיום הוא אמיתי", אמר מומחה למלחמה בטרור שביקש לא להזדהות לעיתון.

כוחות ביטחון סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי לאחר פיצוץ במקום, 29 בינואר 2021. רויטרס
איראן עומדת מאחורי הפיגוע. זירת הפיצוץ ליד שגרירות ישראל, ינואר/רויטרס

בחודש שעבר דווח כי כוחות הביטחון של הודו חקרו כמה אזרחים איראנים בחשד למעורבות בהנחת המטען. גורמי ביטחון בהודו פנו לביקורת הגבולות וביקשו לקבל פרטים על כל האזרחים האיראנים שנכנסו להודו בשבועות שלפני הפיגוע. במקביל, הם פנו לבתי מלון בדלהי וביקשו לקבל מידע על כל אורח עם דרכון איראני ששהה במלונות בעיר.

תחילה דווח בכלי התקשורת בהודו כי ארגון לא מוכר בשם "ג'ייש אל-הינד" נטל אחריות על הפיצוץ, וחוקרי משטרת הודו איתרו הודעות בערוצי טלגרם בהן הופיעה לקיחת האחריות של הארגון. עם זאת, היום דווח כי הודעות אלה הועלו לרשת כחלק מהניסיון לטשטש את זהות המבצעים.

עוד בוואלה!

גורמי ביטחון: לא פוסלים שאיראן עומדת מאחורי הפיצוץ בשגרירות בניו דלהי

לכתבה המלאה
כוחות ביטחון סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי לאחר פיצוץ במקום, 29 בינואר 2021. רויטרס
כוחות ביטחון סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי, לאחר הפיצוץ/רויטרס

הפיצוץ התרחש כ-40 מטרים מהכניסה לשגרירות ישראל בניו דלהי, והמטען הוחבא בשקית במדרכה סמוכה. נזק נגרם לשמשות של כמה מכוניות שעברו במקום, אך לא למבנה השגרירות. בעת הפיצוץ, ראש הממשלה נרנדרה מודי ובכירים אחרים בממשלה השתתפו בטקס צבאי במרחק קילומטר מהזירה. האירוע התרחש ביום השנה ה-29 לכינון היחסים הרשמיים בין הודו לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully