וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: לא פוסלים שאיראן עומדת מאחורי הפיצוץ בשגרירות בניו דלהי

עודכן לאחרונה: 29.1.2021 / 19:46

בישראל העריכו כי קבוצה אסלאמיסטית הטמינה את המטען בסמוך למבנה בבירת הודו, בעוד במוסד ובשב"כ מקיימים הערכת מצב על פרטי התקרית. לדבריהם, למרות ביצוע חובבני מסתמן שמדובר בפיגוע. דיווח: בזירה נמצאה מעטפה ועליה הכיתוב "עבור שגרירות ישראל"

בווידאו: דיווח על פיצוץ נשמע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי/צילום: רויטרס

גורמי ביטחון בישראל מעריכים הערב (שישי) כי מאחורי הפיצוץ בסמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי עומדת קבוצה אסלאמיסטית, ולא פוסלים את האפשרות שאיראן עומדת מאחוריה. בשלב זה, החקירה נמשכת ונמצאת תחת בדיקת מערכת הביטחון בתיאום עם הודו.

לפי אחד הגורמים, "יש אינדיקציות שזה פיגוע למרות שזה נראה די חובבני. לדבריו, "לא ברור בשלב הזה מי אחראי למקרה. המוסד והשב"כ קיימו הערכת מצב משותפת בנושא". בעקבות זאת, ובהתאם לנהלים, הועלתה רמת הכוננות באזור.

במקביל, רשת CNN הודו דיווחה כי חוקרי המשטרה המקומית מצאו בזירת התקרית מעטפה ועליה הכיתוב "עבור שגרירות ישראל".

כוחות ביטחון סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי לאחר פיצוץ במקום, 29 בינואר 2021. רויטרס
"פעולה חובבנית". כוחות ביטחון בסמוך למקום הפיצוץ בניו דלהי, היום/רויטרס

מטען חבלה התפוצץ מוקדם יותר היום בסמוך לשגרירות בבירת הודו, ללא נפגעים. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי הפיצוץ התרחש כ-40 מטרים מהכניסה לשגרירות, והמטען הוחבא בשקית במדרכה סמוכה. נזק נגרם לשמשות של כמה מכוניות שעברו במקום, אך לא למבנה השגרירות.

בעת הפיצוץ, ראש הממשלה נרנדרה מודי, הנשיא ראם נאת קובינד ובכירים אחרים בממשלה השתתפו בטקס צבאי במרחק קילומטר מהזירה. האירוע מגיע ביום השנה ה-29 לכינון היחסים הרשמיים בין הודו לישראל.

עוד בוואלה!

מטען חבלה התפוצץ ליד שגרירות ישראל בניו דלהי; העובדים והמבנה לא נפגעו

לכתבה המלאה
כוחות ביטחון סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי לאחר פיצוץ במקום, 29 בינואר 2021. רויטרס
"לא ברור בשלב זה מי אחראי". כוחות ביטחון בסמוך למקום הפיצוץ בניו דלהי, היום/רויטרס

במערכת הביטחון בישראל התריעו כבר יותר מחודש מפני האפשרות שהאיראנים ינסו להוציא אל הפועל פיגוע נקמה נגד יעדים ישראלים. זאת, על רקע חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בשנה שעברה - ובעיקר כנקם על חיסול מדען הגרעין מוחסן פחריזאדה בחודש נובמבר האחרון. בטהראן ייחסו את הפעולה נגד המדען למוסד. לפני ימים אחרים הבהיר גורם ביטחוני בכיר כי ישראל פועלת לסכל ולשבש פעולות איראניות נגד ישראל.

לאחר הפיצוץ שוחח היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת עם מקבילו ההודי אג'יט דובאל. בן שבת העביר לדובאל מסר מראש הממשלה בנימין נתניהו למקבילו מודי, לפיו "יש לנו ביטחון מלא שהשלטונות בהודו ימצו את חקירת האירוע, ויבטיחו את שלומם של הישראלים והיהודים הנמצאים שם".

מוחסן פחריזאדה, אבי תכנית הגרעין הצבאית של איראן. -, אתר רשמי
ישראל פועלת לשיבוש פעולות נקם איראניות. פחריזאדה/אתר רשמי, -

שגרירות ישראל בניו דלהי הותקפה בעבר על ידי טרוריסטים. ב-2012 היה פיצוץ בכלי רכב של השגרירות הישראלית בניו דלהי, ובו נפצעה אשתו של דיפלומט ישראלי. זה היה למחרת יום השנה לציון החיסול של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, ובאותו היום סוכל פיגוע נגד שגרירות ישראל בגאורגיה. למחרת הפיגועים בהודו ובגאורגיה, היו גם כמה פיצוצים בבנגקוק. חקירות של הרשויות באותן מדינות קשרו את איראן אליהן ואל מזימות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully