וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען חבלה התפוצץ ליד שגרירות ישראל בניו דלהי; העובדים והמבנה לא נפגעו

עודכן לאחרונה: 29.1.2021 / 19:02

כמה מכוניות ניזוקו מהפיצוץ שאירע כ-40 מטרים ממבנה השגרירות. לפי דיווחים, הוא נגרם ממטען שהוחבא בשקית במדרכה סמוכה. לא הרחק מהמקום שהו בכירי ממשלת הודו. נתניהו למודי: "יש לנו ביטחון מלא שתמצו את החקירה". גורם ישראלי בכיר: מתייחסים לפיצוץ כאל אירוע ביטחוני

בווידאו: דיווח על פיצוץ נשמע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי/צילום: רויטרס

מטען חבלה התפוצץ היום (שישי) ליד שגרירות ישראל בניו דלהי שבהודו. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי הפיצוץ התרחש כ-40 מטר מהכניסה לשגרירות. נזק נגרם לשמשות של כמה מכוניות שעברו במקום, אך לא למבנה השגרירות. איש מעובדי השגרירות לא נפגע. מערך האבטחה באזור העלה את רמת הכוננות, וגורמי הביטחון בישראל מעריכים שקבוצה אסלאמיסטית עומדת מאחורי האירוע.

משטרת הודו מצאה בור קטן בכביש בעקבות הפיצוץ. בערוץ NDTV דווח מפי גורמים במשטרה כי המטען הוחבא בשקית והושאר על המדרכה הסמוכה. "הממצאים הראשוניים מעידים על ניסיון התגרות שפל", מסרה המשטרה, והדגישה כי הפיצוץ היה בעוצמה נמוכה.

ראש הממשלה נרנדרה מודי, הנשיא ראם נאת קובינד ובכירים אחרים בממשלה השתתפו בטקס צבאי במרחק קילומטר מהזירה. האירוע מגיע ביום השנה ה-29 לכינון היחסים הרשמיים בין הודו לישראל.

זירת ארוע הפיצוץ ליד שגרירות ישראל בניו דלהי, 29 בינואר 2021. צילום מסך, צילום מסך
המטען הוחבא בשקית. זירת הפיצוץ, היום/צילום מסך, צילום מסך

בלשכת ראש הממשלה אמרו כי היועץ לביטחון לאומי של הודו אג'יט דובאל שוחח טלפונית עם ראש המל"ל מאיר בן שבת והעביר באמצעותו עדכון לראש הממשלה בנימין נתניהו על המאמצים הנעשים מצד הודו בחקירת פיצוץ הפיצוץ.

נתניהו ביקש להעביר לראש ממשלת הודו כי "לנו ביטחון מלא שהשלטונות בהודו ימצו את חקירת האירוע, ויבטיחו את שלומם של הישראלים והיהודים הנמצאים שם". סוכם כי הקשר יימשך בכל הערוצים תוך שיתוף פעולה מלא בין המדינות.

גם שר החוץ של הודו, סוברהמניאן ג'ישנקר, שוחח עם שר החוץ גבי אשכנזי. "אנחנו לוקחים את הפיצוץ מאוד ברצינות", אמר ג'ישנקר. "הבטחתי לו הגנה מלאה על השגרירות ועל דיפלומטים ישראלים. הנושא נמצא בחקירה ונמשיך לפעול בנחישות לאיתור כל המעורבים".

עוד בוואלה!

אחרי החיסול: משרד החוץ הורה לנציגויות בעולם להגביר כוננות ביטחונית

לכתבה המלאה
כוחות ביטחון סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי לאחר פיצוץ במקום, 29 בינואר 2021. רויטרס
ללא נפגעים או נזק לבניין. כוחות ביטחון סמוך לשגרירות, היום/רויטרס

גורם ישראלי בכיר אמר כי כוחות הביטחון של הודו וכל גורמי הביטחון הישראלים מתייחסים לפיצוץ ליד השגרירות כאל אירוע ביטחוני, ובודקים האם השגרירות היתה היעד. לדבריו, הודו העבירה מסר לישראל דרך השגריר בניו דלהי כי תעשה ככל יכולתה כדי להגן על נציגויות ישראל בהודו ועל הדיפלומטים הישראלים.

ממשרד החוץ נמסר כי "לפני זמן קצר אירע פיצוץ סמוך לשגרירות ישראל בהודו. לא היו נפגעים בפיצוץ ואין נזק לבניין. לכל השליחים ועובדי השגרירות שלום. האירוע נמצא תחת חקירת הרשויות בהודו אשר עומדות בקשר עם הגורמים הישראלים הרלוונטים. שר החוץ מעודכן באופן שוטף באירוע והנחה לנקוט בכל צעדי הביטחון הנדרשים".

כוחות ביטחון סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי לאחר פיצוץ במקום, 29 בינואר 2021. רויטרס
הרשויות פתחו בחקירה. כוחות ביטחון בזירת הפיצוץ, היום/רויטרס

בחודשים האחרונים גבר החשש מניסיונות של איראן לנקום על חיסול מדען הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה, שיוחס לישראל. משרד החוץ הורה לנציגויות בעולם להגביר כוננות ביטחונית.

שגרירות ישראל בניו דלהי הותקפה בעבר על ידי טרוריסטים. ב-2012 היה פיצוץ בכלי רכב של השגרירות הישראלית בניו דלהי, ובו נפצעה אשתו של דיפלומט ישראלי. זה היה למחרת יום השנה לציון החיסול של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, ובאותו היום סוכל פיגוע נגד שגרירות ישראל בגאורגיה. למחרת הפיגועים בהודו ובגאורגיה, היו גם כמה פיצוצים בבנגקוק. חקירות של הרשויות באותן מדינות קשרו את איראן אליהן ואל מזימות אחרות.

כוחות ביטחון סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי לאחר פיצוץ במקום, 29 בינואר 2021. רויטרס
כוחות ביטחון בזירת הפיצוץ, היום/רויטרס

הפיצוץ בניו דלהי אירע ברכב מסחרי של השגרירות שעמד בתחנת דלק, כחצי קילומטר ממעונו הרשמי של ראש ממשלת הודו. כתוצאה מהפיצוץ ניזוק גם רכב נוסף שעמד סמוך אליו. ברכב היו רעייתו של הדיפלומט, שיצאה מביתה כדי לאסוף את ילדיה מבית הספר הנמצא בשגרירות האמריקנית, ולצדה נהג השגרירות, אזרח מקומי.

כתוצאה מהפיצוץ, נפגעה האישה ברגלה. היא הבינה שמדובר בפיגוע טרור, מיהרה לעזוב את המכונית ועצרה מונית מקומית, שלקחה אותה לבית החולים האמריקני בעיר. בבית החולים הצטרף אליה בעלה, והיא החלה לעבור סדרת בדיקות רפואיות. בסך הכול נפצעו כתוצאה מהפיצוץ ארבעה בני אדם - בהם הנהג, ועוד שני עוברי אורח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully