וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החיסול: משרד החוץ הורה לנציגויות בעולם להגביר כוננות ביטחונית

30.11.2020 / 12:26

מנכ"ל המשרד שיגר מכתב לשגרירויות ישראל וביקש להעלות את הערנות למקסימום, מחשש לתגובה איראנית לחיסול של פחריזאדה. "מבקש להדגיש את חומרת האירועים", כתב. ההודעה יצאה ברקע שורת איומים לנקמה על מותו שהשמיעו בכירים בטהראן

בווידאו: ארונו של מוחסן פחריזאדה הגיע לבירה טהראן/צילום: רויטרס

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז שיגר היום (שני) מכתב לכל נציגויות ישראל בעולם ובו ביקש להגביר למקסימום את רמת הערנות והכונות הביטחונית מחשש לתגובה איראנית לחיסול של אבי תכנית הגרעין, מוחסן פחריזאדה. על המברק של אושפיז דווח לראשונה בכאן.

"לאור ההתפתחויות האחרונות בסוף השבוע אני מבקש להדגיש את חומרת האירועים והחובה המוטלת על כולנו להבטיח את ביטחונם ובריאותם של כל עובדי הנציגות ובני משפחותיהם, ללא יוצא מן הכלל", כתב אושפיז. "אני מבקש להקפיד בצורה המירבית על הרמה הגבוהה ביותר של דריכות ועירנות לכל פעילות חריגה באזור הנציגות, בבתי המשפחות ובמוקדי קהילות ישראליות ויהודיות".

אושפיז הוסיף: "עלינו להתנהל באחריות ולמלא באופן מוחלט אחר כל נהלי והנחיות הביטחון. יש לדווח מיידית לקב"ט ולמטה על כל אירוע חריג".

הפגנות באיראן לאחר חיסולו של מוחסן פחריזאדה, טהראן, 28 נובמבר. רויטרס
חשש מתגובה. הפגנות באיראן לאחר החיסול/רויטרס

בימים שעברו מאז החיסול השמיעו בכירים שונים באיראן איומים לתגובה על החיסול. בהלווייתו של פחריזאדה, שהתקיימה הבוקר, שר ההגנה אמיר חתאמי אמר כי "האויב עשה טעות בחיסול הזה". עלי שמחאני, מזכ"ל המועצה העליונה לביטחון לאומי, הפנתה את האחריות לישראל, שלטענתו השתמשה ב"מכשירים אלקטרוניים" כדי לחסל את פחריזאדה.

מחוץ לפרלמנט בטהראן התכנסו בשבת מפגינים וקראו גם הם לנקמה בישראל. המוחים שרפו את דגלי ישראל וארצות הברית, ובין היתר הניפו שלט שעליו נכתב בעברית "נקמה פירושה שתל אביב תישרף באש".

שגרירות ישראל בברלין, גרמניה. רויטרס
מעלים כוננות. שגרירות ישראל בברלין/רויטרס

חיסולו של אבי תכנית הגרעין האיראנית אירע ביום שישי, באזור טהראן. לפי הדיווח הראשוני שיצא, חיסולו של המדען, שהיה גם בכיר במשמרות המהפכה, כלל פיצוץ שהתרחש סמוך למכוניתו, וירי שבא מיד אחריה. עוד דווח בכלי תקשורת ברפובליקה האסלאמית כי שומר ראשו האישי חוסל יחד עמו וכן "שלושה עד ארבעה" חמושים.

בערוץ פרס TV האיראני, המשדר בשפה האנגלית, דווח היום מפי מקור אנונימי שהנשק ששימש לחיסולו של פחריזאדה יוצר בישראל. "הנשק שנאסף מהאתר של פעולת הטרור נושא את הסמל ואת המפרט של התעשייה הצבאית הישראלית", אמר אותו מקור.

בערוץ אל-עלאם, שבשפה הערבית, נטען כי כלי הנשק הופעלו על ידי לוויין, בדומה לדיווח שפורסם אתמול בסוכנות הידיעות פארס. אף אחד מכלי התקשורת האלו לא ביסס את טענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully