וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בהודו: אזרחים איראנים נחקרו בחשד להנחת המטען

30.1.2021 / 9:47

רשת India Times דיווחה כי כוחות הביטחון של הודו חקרו כמה חשודים במעורבות בפיצוץ מחוץ לשגרירות ישראל בניו דלהי. מוקדם יותר דווח בכלי התקשורת המקומיים כי ארגון לא מוכר בשם "ג'ייש אל-הינד" העביר הודעות בטלגרם בהן הוא נוטל אחריות על ההתקפה

בווידאו: דיווח על פיצוץ נשמע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי/צילום: רויטרס

כוחות הביטחון של הודו חקרו כמה אזרחים איראנים בחשד למעורבות בהנחת המטען סמוך לשגרירות ישראל - כך דווח היום (שבת) ברשת הטלוויזיה India Today. גורמים הביטחון בהודו פנו ביממה האחרונה לביקורת הגבולות וביקשו לקבל פרטים על כל האזרחים האיראנים שנכנסו להודו בשבועות האחרונים. במקביל הם פנו לבתי מלון בדלהי וביקשו לקבל מידע על כל אורח עם דרכון איראני ששהה במלונות בעיר.

מוקדם יותר, דווח בכלי התקשורת בהודו כי ארגון לא מוכר בשם "ג'ייש אל-הינד" נטל אחריות על הפיצוץ. חוקרי משטרת הודו איתרו הודעות בערוצי טלגרם בהן הופיעה לקיחת האחריות של הארגון. בהודעות לא הוזכר כלל שמה של ישראל, ונמסר כי הפיגוע הוא נקמה נגד ממשלת הודו וכי צפויות התקפות נוספות.

חוקרי משטרת הודו שבדקו את צילומי מצלמות האבטחה איתרו שני חשודים שירדו ממונית סמוך לאזור בו הוטמן המטען. נהג המונית נחקר ושרטט קלסתרונים של שני החשודים. החקירה העלתה כי המטען הוטמן בתוך פחית משקה בה היו חומר נפץ וכדוריות מתכת.

כוחות ביטחון סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי לאחר פיצוץ במקום, 29 בינואר 2021. רויטרס
כוחות ביטחון סמוך לזירת האירוע, אתמול/רויטרס

לפי הדיווחים בתקשורת ההודית, סמוך למטען נמצא מכתב ובו נטען כי "זה רק הפתיח". כמו כן, במכתב צויינו שמותיהם של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים קאסם סולימאני, שחוסל על ידי ארצות הברית לפני כשנה, ושל מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה, שחוסל בנובמבר האחרון סמוך לטהראן. איראן האשימה את ישראל והמוסד בחיסול ואיימה בנקמה.

גורמי ביטחון בישראל העריכו אמש כי מאחורי הפיצוץ עומדת קבוצה אסלאמיסטית, ולא פסלו את האפשרות שאיראן עומדת מאחוריה. בשלב זה, החקירה נמשכת ונמצאת תחת בדיקת מערכת הביטחון בתיאום עם הודו.

לפי אחד הגורמים, "יש אינדיקציות שזה פיגוע למרות שזה נראה די חובבני. לדבריו, "לא ברור בשלב הזה מי אחראי למקרה. המוסד והשב"כ קיימו הערכת מצב משותפת בנושא". בעקבות זאת, ובהתאם לנהלים, הועלתה רמת הכוננות באזור.

במקביל, רשת CNN הודו דיווחה כי חוקרי המשטרה המקומית מצאו בזירת התקרית מעטפה ועליה הכיתוב "עבור שגרירות ישראל".

כוחות ביטחון סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי לאחר פיצוץ במקום, 29 בינואר 2021. רויטרס
גורמי ביטחון בישראל העריכו כי מאחורי הפיצוץ עומדת קבוצה אסלאמיסטית. כוחות ביטחון בסמוך לזירה, אתמול/רויטרס

בפיצוץ המטען אתמול סמוך לשגרירות בבירת הודו ללא נפגעים. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי הפיצוץ התרחש כ-40 מטרים מהכניסה לשגרירות, והמטען הוחבא בשקית במדרכה סמוכה. נזק נגרם לשמשות של כמה מכוניות שעברו במקום, אך לא למבנה השגרירות.

בעת הפיצוץ, ראש הממשלה נרנדרה מודי, הנשיא ראם נאת קובינד ובכירים אחרים בממשלה השתתפו בטקס צבאי במרחק קילומטר מהזירה. האירוע מגיע ביום השנה ה-29 לכינון היחסים הרשמיים בין הודו לישראל.

במערכת הביטחון בישראל התריעו כבר יותר מחודש מפני האפשרות שהאיראנים ינסו להוציא אל הפועל פיגוע נקמה נגד יעדים ישראלים. זאת, על רקע חיסולו של סולימאני בשנה שעברה - ובעיקר כנקם על חיסול פחריזאדה בחודש נובמבר האחרון. בטהראן ייחסו את הפעולה נגד המדען למוסד. לפני ימים אחרים הבהיר גורם ביטחוני בכיר כי ישראל פועלת לסכל ולשבש פעולות איראניות נגד ישראל.

לאחר הפיצוץ שוחח היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת עם מקבילו ההודי אג'יט דובאל. בן שבת העביר לדובאל מסר מראש הממשלה בנימין נתניהו למקבילו מודי, לפיו "יש לנו ביטחון מלא שהשלטונות בהודו ימצו את חקירת האירוע, ויבטיחו את שלומם של הישראלים והיהודים הנמצאים שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully