וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון שבועי: ירידה קלה בהדבקה, מספר החולים הקשים - הנמוך זה חודשיים

5.3.2021 / 10:02

25,483 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף, נתון הנמוך בכ-2.5% מהשבוע שעבר, ובסך הכול כמעט 800 אלף מקרי קורונה זוהו בישראל מאז פרוץ המגיפה לפני כשנה. 138 בני אדם מתו השבוע. למרות הירידה בתחלואה הקשה, מספר החולים הפעילים דווקא עולה ומקדם ההדבקה הפך גדול מ-1

בווידאו: ה-FDA אישר לשימוש את החיסון לקורונה של ג'ונסון אנד ג'ונסון/צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי 25,483 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף - נתון הנמוך בכ-2.5% מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 26,157 נדבקים בנגיף. מספר הנדבקים הכולל בישראל מאז עומד על 795,454.

כמו כן, 138 בני אדם מתו השבוע - ירידה לעומת השבוע שעבר, אז מתו 173 בני אדם. מספר המתים הכולל מהנגיף עומד כעת על 5,832.

ביממה האחרונה אובחנו 3,628 בני אדם כנשאי קורונה. מתוך 92,177 בדיקות, שיעור החיוביים הוא 4%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

חיסון לקורונה, מתחם קופ"ח כללית בירושלים,25 בפברואר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מתחם חיסונים בירושלים, בשבוע שעבר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

הנתונים מצביעים על המשך מגמת הירידה בתחלואה הקשה. מספר החולים במצב קשה ירד ב-48, ועומד על 690 לעומת 738 חולים בשבוע הקודם. זהו הנתון הנמוך ביותר מאז תחילת ינואר והטלת הסגר המהודק. גם מספר המונשמים פחת, והוא עומד כעת על 225 - ירידה של 13 בני אדם לעומת השבוע הקודם, אז עמד המספר על 238. גם במקרה זה, זהו הנתון הנמוך ביותר מזה חודשיים.

עם זאת, מספר החולים הפעילים דווקא עלה מעט: ישנם 41,047 נכון להבוקר, עלייה של 602 מהשבוע הקודם, אז עמד הנתון על 40,445 (בשבוע שעבר נרשמה ירידה של 7,573 חולים פעילים). משמעות הדבר היא שהשבוע נדבקו יותר אנשים מאשר החלימו מהמחלה. כמו כן, בבתי החולים מאושפזים 1,097 - ירידה של 220 מבשבוע הקודם.

עוד עולה מנתוני המשרד כי 4.9 מיליון ישראלים חוסנו עד כה נגד קורונה, ו-3.65 מתוכם כבר קיבלו את המנה השנייה של החיסון.

דוח אמ"ן: מקדם ההדבקה עלה ל-1.01

הממשלה אישרה השבוע את השלב הבא של ההקלות בסגר, שייכנס לתוקף ביום ראשון. במסגרתו, ישובו כיתות ז'-י' לבתי הספר בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות, וייפתחו מסעדות, בתי קפה, גני אירועים, כנסים ואטרקציות. בנוסף לכך, הגבלת ההתקהלות תתרחב ל-20 איש במקום סגור ו-50 במקום פתוח.

עם זאת, דוח אמ"ן היומי שפורסם הבוקר מצביע כי מעט לפני שהפעימה הבאה של ההקלות במשק תיכנס לתוקף, מקדם ההדבקה עלה ל-1.01. לצד זאת, מחברי הדוח גם הזהירו מהגעה של זנים חדשים של הנגיף לישראל, עם הרחבת הפעילות בשדה התעופה.

השלב הבא בהקלות

  • לימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות
  • בתי קפה
  • מסעדות קטנות
  • מסעדות (בהזמנה מראש)
  • מלונות
  • גני אירועים
  • כנסים
  • אטרקציות
  • התקהלות של 20 איש בפנים ו-50 בחוץ - מלבד בערים אדומות

"חזרת עשרות אלפי ישראלים לישראל ממגוון מדינות החל בשבוע הבא עלולה להכניס מגוון וריאנטים אשר יציבו גם את המחלימים בסיכון, לצד אנשים שטרם התחסנו. ייתכן אף שייכנסו וריאנטים אשר יפחיתו ממועילות החיסון", נכתב.

עוד הדגישו מחברי הדוח כי טענות שהופצו ברשת על כך שהחיסון עשוי כביכול להזיק לפוריות, הן חסרות כל בסיס. "יודגש כי טענות אלו נעדרות בסיס מדעי וכלל לא מוכרות עובדות בעת הזו המצביעות על פגיעה אפשרית (ואף לא תיאורטית) בפוריות הגבר או האישה כתוצאה מהחיסונים המוכרים, ואף לא מוכר כל מנגנון ביולוגי משכנע היכול להצביע על אפשרות כזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully