וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: מחלימים מקורונה יחוסנו במנה אחת ממחר

1.3.2021 / 19:36

המשרד הורה לקופות החולים לאפשר חיסונים לבני 16 ומעלה בתום שלושה חודשי החלמה מהנגיף. בישראל ישנם יותר מ-700 אלף מחלימים, אך רק כ-400 אלף מהם עומדים בזמן הדרוש. הם יקבלו את החיסון של פייזר, בתנאי שלא חלו בין המנה הראשונה לשנייה

נתניהו: רוצים לסיים לחסן במרץ ולהגיע לפתיחה מלאה של המשק באפריל/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות הודיע הערב (שני) לקופות החולים שממחר ניתן לחסן מחלימים מגיל 16 ומעלה. לאחר שלושה חודשים מעת ההחלמה, תינתן למחלים מנת חיסון אחת בלבד. עם זאת, מי שחלה בין המנה הראשונה לשנייה לא יקבל חיסון נוסף.

תחילה חשבו במשרד בבריאות לחסן את המחלימים בחיסוני מודרנה, אולם לבסוף הוחלט שיקבלו את החיסון של פייזר, מאחר שהמשלוחים של מנות החיסון שניתנות לכלל האוכלוסייה יוסיפו להגיע.

לפי נתוני משרד הבריאות, ישנם יותר מ-700 אלף מחלימים ברחבי הארץ. מתוכם, כ-400 אלף בני אדם יוכלו לקבל את החיסון, מאחר שעבר הזמן הדרוש מאז החלמתם.

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
שלושה חודשים לאחר ההחלמה. חיסונים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

המשרד אישר את המתווה עליו המליץ הצוות לטיפול במגיפות לפני שבועיים במלואו. ההמלצה באה לאחר שועדת התעדוף דנה אם לבצע בדיקה סרולוגית לכל המחלימים כדי לבחון את רמת הנוגדים שנמצאת בגופם, ולבסוף החליטה כי אחרי שלושה חודשי החלמה הסכנה לתופעות לוואי מהחיסון יורדת משמעותית.

לפי המחקרים מנת חיסון אחת תספיק כדי לעורר את הנוגדנים ללא סכנה מתופעות לוואי. בחודש שעבר, מצא מחקר שנערך באוניברסיטת בר אילן כי מנה יחידה של פייזר מעוררת תגובה חיסונית חזקה בקרב מחלימים מהנגיף. עד כה, במשרד הבריאות התייחסו למחקר בזהירות, והחליטו שלא לחסן מחלימים, ולתעדף באופן ברור מתן חיסונים לכאלה שלא נדבקו עדיין.

בסך הכול, 3,399,367 ישראלים התחסנו נגד קורונה, מתוכם 4,745,665 קיבלו גם את המנה השנייה. ביממה האחרונה התחסנו כ-68 אלף איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully