וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: 3 מקרי תחלואה במוטציה מניו יורק; הנדבקים לא משתפים פעולה בחקירה

2.3.2021 / 17:51

שלושת בני המשפחה שנדבקו מסרבים לשתף פעולה עם החקירה האפדימיולוגית. החוקרים מנסים להתחקות אחר שרשרת ההדבקה שלהם מתוך חשש כי ישנם עוד שנחשפו לזן ונדבקו. בנוסף אובחנו שני מקרי תחלואה בווריאנט אחר שמקורו באפריקה וכבר אותר במעבדות בבריטניה, ארה"ב, ניגריה וירדן

נתניהו: רוצים לסיים לחסן במרץ ולהגיע לפתיחה מלאה של המשק באפריל/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

שלושה מקרי תחלואה בווריאנט לנגיף הקורונה שמקורו בניו יורק התגלו היום (שלישי) לראשונה בישראל. ממשרד הבריאות נמסר כי המקרים זוהו במסגרת בדיקה שנערכה במעבדה המרכזית לנגיפים, והם אותרו בקרב בני משפחה אחת. שלושת בני המשפחה שנדבקו מסרבים לשתף פעולה עם החקירה האפדימיולוגית.

החוקרים מנסים להתחקות אחר שרשרת ההדבקה של בני המשפחה מתוך חשש כי ישנם עוד שנחשפו לזן ונדבקו בו. בנוסף הודיע משרד הבריאות כי אובחנו שני מקרים של תחלואה בווריאנט אפריקני חדש, שכבר אותר בבריטניה, ארצות הברית, ניגריה וירדן.

הזן הניו יורקי התגלה לפני כשלושה חודשים בעולם. באמ"ן התריעו הבוקר כי הווריאנט התפשט במהירות בעיר, ואף עלה חשש של הדבקה חוזרת של מחלימים. באמ"ן התריעו, לקראת הדיון בקבינט הקורונה על פתיחת השמיים, כי לאור קשרי האוכלוסיות והתעופה הענפים בין ישראל לניו יורק קיים סיכון ממוקד לכניסת הזן לישראל, ומומלץ לפעול לצמצומו.

מתן חיסונים לקורונה במתחם חיסונים בגבעתיים, 7 בפברואר 2021. AP
3 מקרי תחלואה בווריאנט מניו יורק אותרו בישראל. מתחם חיסוני קורונה בגבעתיים/AP

בישיבת קבינט הקורונה בנושא מתווה פתיחת השמיים, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס כי יש להיזהר מכניסתם למדינה של וריאנטים, כמו הזן מניו יורק, שעלולים לסכן את מצבע החיסונים. "אני מבינה את הרצון להחזיר את כולם אבל חייבים להבין את הסיכון", אמרה.

אלרעי-פרייס הזהירה כי "יש הרבה וריאנטים, כמו הניו יורקי שכבר גילינו בישראל, ואנחנו לא רוצים למצוא את עצמנו בעוד חודש אומרים - איך הכנסנו בלי פיקוח ובלי אכיפה וקרתה פה קטסטרופה. כל מבצע החיסונים הגדול ילך לפח. בואו נחזיר את כולם, אבל נוודא בידוד ונפעיל אפליקציה שתוכל לפקח באמת על הבידוד", אמרה.

עוד בוואלה!

מתווה פתיחת השמיים: "לתעדף אכיפת בידוד לנוחתים מנתב"ג"

לכתבה המלאה

בחודש שעבר הוגש למשרד הבריאות דוח הטוען כי אף אחד משלושת הזנים של נגיף הקורונה שהופצו בישראל - הבריטי, הדרום אפריקני והברזילאי - אינו מסוכן יותר מהזן המקורי. זאת, על בסיס מחקרים ונתונים שנאספו עד כה ממקומות שונים בעולם, שסבלו אף הם מהדבקה באותם וריאנטים.

הדוח, שנכתב על ידי חברת המודיעין הרפואי Medint לבקשת משרד הבריאות ברקע חזרת הכיתות הנמוכות ללימודים, בחן את השפעות הזנים ואת רמת הסיכון שלהם בקרב ילדים בפרט. הדוח הדגיש כי נכון להיום אין הוכחה שהזנים החדשים גורמים לתחלואה חמורה יותר מאשר נגיף הקורונה המקורי, או להופעה שכיחה יותר של הסיבוך הנדיר שהתגלה בקרב ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully