וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים נגד הארכת שנת הלימודים: שעת התיקון עברה, נדרש פתרון לעתיד

הורים, מורים ותלמידים הטילו ספק כי המשך פעילות מוסדות החינוך עד לסוף יולי, עליו הכריז נתניהו, יתרום לסגירת הפערים שנוצרו. יו"ר מועצת התלמידים הארצית: "אנחנו תקועים כמעט שנה, תנו לנו מקום בשולחן מקבלי ההחלטות". סגנית יו"ר הנהגת ההורים: "אין לתכנית תקציב"

בווידאו: רה"מ ושר החינוך בהצהרה על הארכת שנת הלימודים/מערכת וואלה!

הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הארכת שנת הלימודים עד לסוף חודש יולי עוררה זעם בקרב תלמידים, הורים ומורים. במערכת החינוך חשים כי התכנית לא באמת תתרום לסגירת הפערים שנוצרו עקב הסגרים הממושכים והלמידה מרחוק.

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, יובל גודקר, אמרה לוואלה! שהפתרון שהוצע לא צפוי לעזור לתלמידי מערכת החינוך המבולבלים. "כבר כמעט שנה אנחנו תקועים במקום והפתרון לדעתכם הוא להאריך את השנה הזאת עוד? הנזק כבר נעשה! שעת תיקון מזמן עברה!", אמרה. "במקום פתרונות לעתיד בוחרים מקבלי ההחלטות להיאחז בשנה הזאת בציפורניים, ובכך הם מאפשרים לתלמידים רבים להחליק מבין אצבעותיהם אל בין הכיסאות".

גודקר, תלמידת כיתה י"ב בבאר שבע, טוענת שאין טעם להאריך את שנת הלימודים בחודש נוסף, אלא שיש להתחיל לתכנן את המשך הדרך עבור התלמידים. "אל תפגעו עוד בלוח הזמנים הלימודי ואל תנסו להשיב זמן אבוד שלא יחזור בכל מקרה. תשתמשו בזמן שיש לכם לייעול מקסימלי של הלמידה ולחשיבה לעתיד. והדבר החשוב ביותר - קראו לנו לשולחן קבלת ההחלטות, וניצור יחד מתווה חזק ויציב. זאת תקופה מעורערת לכולנו, רק יחד נעבור אותה על הצד הכי טוב שאפשר", אמרה.

יו״ר מועצת התלמידים הארצית, יובל גודקר תלמידת כיתה י"ב מבאר שבע. באדיבות המצולמת, אתר רשמי
"במקום פתרונות לעתיד בוחרים מקבלי ההחלטות להיאחז בשנה הזאת בציפורניים". יובל גודקר/אתר רשמי, באדיבות המצולמת

במהלך ההצהרה, שר החינוך יואב גלנט הציג תכנית בת ארבעה שלבים להתמודדות עם הפערים שנוצרו עקב הסגרים הממושכים. לגבי המורים, גלנט ציין כי "כל מורה שיסכים להירתם לתכנית יקבל שכר נוסף בגין חודש יולי". שר האוצר ישראל כץ ציין כי משרדו יושב עם משרד החינוך בכדי לגבש את פרטי התכנית. "אני פועל כדי לאפשר לראש הממשלה לבוא מצויד בתכנית חינוך ומימון. משוכנע ומקווה שכל חלקי הממשלה יתמכו ביוזמה הזו", אמר.

סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אודליה שינדרוף, הביעה חשש מכך שהתכנית המדוברת מהווה הכרזת כוונות בלבד ולא תתממש במלואה. "כרגע אין לתכנית מקור תקציבי ואין תכנית מובנת. התכנית הינה רשות לתלמידים ולמורים וייתכן ויהיו ישובים שלמים שלא יצליחו לגייס מורים, הפערים רק יגדלו והתלמידים בצורה הזאת לא בטוח שיגיעו", אמרה.

שינדרוף הביעה אופטימיות והוסיפה כי "כולי תקווה שאין כאן ספין בחירות על גב ההורים ואכן התוכנית תתממש, כי אין ספק שהילדים צריכים שגרה, מפגשים חברתיים, שחרור לחצים וסגירת פערים. נקווה כי כל השותפים, ובעיקר המורים, יתנו יד ויעזרו לאלו שצריכים אותם יותר מתמיד. זו לא הארכת שנת הלימודים - זו אופציה לקורסים להשלמת פערים. אבל גם זו התחלה טובה, בואו לא נאבד תקווה".

אודליה שינדורף יו״ר הנהגת ההורים ברעננה. סגן ארצי. באדיבות המצולמת, אתר רשמי
"כולי תקווה שאין כאן ספין בחירות על גב ההורים". אודליה שינדרוף/אתר רשמי, באדיבות המצולמת

מ"מ סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך בראשון לציון, ליאל אבן-זהר, בירכה על החלטת הממשלה להאריך את הלימודים ולקצר את חופשת הקיץ. "זה מה שההורים והילדים צריכים לעת הזו. גם אם בסופו של דבר זה לא ימומש על ידי הממשלה, נדאג, בהנחיית ראש העירייה רז קינסטליך, להארכה של שנת הלימודים עבור ילדינו והוריהם", אמרה.

גם ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, אמר כי הוא מרוצה מההחלטה: "אני שמח ומודה למקבלי ההחלטות על שהקשיבו לראשי הערים והגיעו אף הם למסקנה המתבקשת שהחזרת כלל התלמידים למערכת החינוך חשובה לא פחות מהחזרת המסחר. גם על הכוונה להאריך את הלימודים לחודש יולי יש לברך, חשוב להחזיר לילדים כמה שיותר ימים ש'נלקחו' מהם. אני מקווה שהפעם גם ארגוני המורים יבינו זאת וישתפו פעולה באופן מלא לטובת ילדי ישראל".

לעומת זאת, חלק מהמורים פחות מרוצים מהתכנית. מורה מבית ספר בדרום טוענת כי כל ההתנהלות מול המורים היא בדיחה. "אין כבר מילים לתאר את הפארסה הזאת. זה מצחיק שאנחנו כמורים שומעים מה הולך להיות מראש הממשלה במסיבת עיתונאים או מהשְערות של כתבים בתכניות הערב. אפילו הפרויקטור של הקורונה נראה נבוך", ציין.

המורה, שבחרה להישאר בעילום שם, חושבת שההחלטה להאריך את שנת הלימודים מותירה את המורים בחוסר אונים. "לאנשים למעלה אין שמץ של מושג מה זה דורש מבחינת ההתנהלות של ביה"ס, של אחראית המערכת, של צוות המנהלה", אמרה, והוסיפה כי "אני מניחה שמורה שיסכים למהלך הוא מורה שממש יהיה זקוק לכסף נוסף. השנה הזאת הייתה מתישה פי כמה וכמה משנת לימודים רגילה. היא דרשה מאיתנו אקסטרה כוחות והציבה בפנינו אתגרים שלא הכרנו בעבר. החופש הגדול הוא חובה כדי שנוכל לחזור עם כוחות מחודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully