וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסוף חומרים להפללת איראן: צה"ל ירחיב את היקף המודיעין על הגרעין

28.2.2021 / 6:20

גנץ הורה להרחיב את איסוף המידע, ולפי גורמי ביטחון המטרה היא לחשוף הפרות של הסכם הגרעין הרחק מעיני פקחי הסוכנות לאנרגיה אטומית. נתניהו חילק את הפעילות לדרג אסטרטגי, שיבחן את ההתפתחויות בין ארה"ב לאיראן, ולשני דרגים מקצועיים בראשות בכירי מערכת הביטחון

גנץ: לא אאפשר לעקוף את מערכת הביטחון במגעים על איראן/צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון, בני גנץ, הורה לצה"ל להרחיב את היקף איסוף המודיעין סביב איראן בכלל ופרויקט הגרעין כולו, במטרה לחשוף הפרות של הסנקציות ופעילות הרחק מעיני הפקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

לפי הערכות בצה"ל, האיראנים לא ישעטו לעבר פצצה גרעינית, אך במקביל כבר עכשיו מבצעים הפרות. בקשה דומה הועברה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש המוסד יוסי כהן, בטענה שמטרת הרחבת האיסוף תהיה לצרכים מודיעיניים ומבצעיים נגד איראן בעתיד.

נתניהו חילק את העבודה בתיאום עם גנץ לכמה דרגים. הרובד העליון להתאמת האסטרטגיה, בהתאם להתפתחויות בין ארצות הברית לאיראן, יתנהל בין משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון ומשרד החוץ. בשלב זה יש לא מעט חילוקי דעות בין נתניהו לגנץ ושר החוץ גבי אשכנזי. גורם ביטחוני העריך שלא יתקבלו הכרעות בנושא עד אחרי הבחירות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ במהלך מליאת הכנסת 2 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
תיאמו את עבודת איסוף המודיעין סביב איראן. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

הדרג השני בחשיבות ינוהל על ידי ראש המל"ל מאיר בן שבת והוא יכלול את הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש המוסד יוסי כהן, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, וראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון זוהר פלטי, כולל נציגות בכירה ממשרד הביטחון. מטרת הפורום תהיה להסכים על מסרים אחידים ולדייק בתהליכים בנושא פרויקט הגרעין.

הדרג השלישי יכלול את בעלי המקצוע מהמוסד ואמ"ן שתכליתו יהיה מעקב אחר איראן לפי ציון ידיעות חשובות (צי"ח) שיאושרו מול ראש הממשלה ושר הביטחון. בתוך כך, ראש המוסד הציע בחודשים האחרונים לקיים דיון העמקה בנושא איראן בין מטה המוסד למטה צה"ל אך נדחה על ידי הצבא מסיבה לא ברורה. כעת, החליט שר הביטחון להדק את שיתוף הפעולה בין המטות כדי להשפיע על המשא ומתן בין איראן לארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully