וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירופה מנסים להאיץ את מבצע חיסוני הקורונה: "קרב שאסור להפסיד"

עודכן לאחרונה: 26.2.2021 / 8:17

מנהיגי הגוש דנו בדרכים לזירוז הליך היצור והאספקה של החיסונים, כשרק 5% מהאזרחים קיבלו את המנה הראשונה. החשש שהמוטציות השונות, בייחוד זו הבריטית, ינצחו במרוץ נגד הזמן. אוסטריה רוצה דרכון ירוק למחוסנים, גרמניה וצרפת חוששות

בווידאו: שר הבריאות הגרמני מבטיח להעלות את קצב החיסונים/צילום: רויטרס

מנהיגי האיחוד האירופי נפגשו אתמול (חמישי) בניסיון למצוא דרכים להאצת היצור והאספקה של החיסונים נגד נגיף הקורונה. היבשת נמצאת במרוץ נגד הזמן מול הופעתן של מוטציות חדשות, והחשש שהן יובילו לגל שלישי של המגיפה.

הנציבות האירופית, הזרוע הביצועית של האיחוד, אמרה למנהיגים כי 51.5 מיליון מנות סופקו עד כה לגוש, ומתוכן ניתנו 29.17 מיליון מנות. לפני נתונים שהגיעו לרויטרס, רק כ-5% מהאזרחים קיבלו את המנה הראשונה.

הנציבות ומדינות האיחוד ספגו ביקורת נוקבת על תכנית החיסונים, שנמצאת הרחק מאחורי ישראל, בריטניה וארצות הברית. 27 המדינות החברות באיחוד פועלות לאספקה חלקה יותר של החיסונים ולמציאת שיטות ליצור מהיר של עדכונים לחיסונים, כדי שאלו יהיו עמידים בפני הווריאנטים השונים.

"אנחנו לא יכולים להפסיד בקרב הזה", אמרו מנהיגיהן של חמש מדינות מהאיחוד במכתב משותף.

רופא מכין מנת חיסון לנגיף הקורונה של חברת אסטרהזניקה בצרפת 24 בפברואר 2021. רויטרס
מבצע החיסונים חורק. רופא מכין מנה של אסטרהזניקה בצרפת/רויטרס

מדינות אירופה הולכות על חבל דק שבין הטלת הגבלות למניעת התפשטות הווירוס לבין שמירה על גבולות פתוחים על מנת להבטיח תנועה רציפה של סחורות ושירותים ברחבי השוק המשותף.

במקביל, מנהיגי היבשת ידונו בהנפקת תעודות חיסון. מדינות בדרום אירופה, כמו ספרד, מקוות שהתעודות יאפשרו את פתיחת ענפי התיירות החיוניים לכלכלות שלהן. מנגד, צרפת, גרמניה ובלגיה חוששות מהתגובות של אלו שטרם הספיקו, או מסרבים, להתחסן.

קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, אמר כי הוא רוצה לראות "דרכונים ירוקים דיגיטליים" באיחוד האירופי. "זה בסך הכול אומר שתהיה אפשרות להוכיח עם הטלפון שלכם שאתם מחוסנים, מחלימים או אחרי בדיקה", אמר. "המטרה שלנו היא שלא ניתקע בסגר קבוע, אלא שנוכל בסופו של דבר לנוע שוב בחופשיות באירופה, לא משנה אם לצורך עסקים או חופשה".

מורה מקבל את מנת החיסון של חברת אסטרהזניקה ברונדה, ספרד 25 בפברואר 2021. רויטרס
האיחוד הרחק מאחורי ישראל, בריטניה וארה"ב. חיסוני מורים ברונדה, ספרד/רויטרס

האיחוד האירופי הציב מטרה לחסן 70% מהאוכלוסייה הבוגרת עד הקיץ, אבל מחסור באספקה גרם לשיבושים בתכנית. ביום שלישי דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי אסטרהזניקה צפויה לספק רק מחצית מהכמות שהתחייבה ברבעון השני של השנה, בעוד ששלשום אמרה גרמניה כי היא השתמשה רק ב-15% מהחיסונים של אסטרהזניקה שיש ברשותה.

סוכנות התרופות האירופית אמורה לפרסם בימים הקרובים תקנות להאצת הליך האישור לגרסאות החדשות של החיסונים שאמורות להתמודד עם המוטציות השונות. בנוסף לכך, הגוש מתמודד עם פשיעה הולכת וגדלה הקשורה לחיסונים - הסוכנות למאבק בשחיתות אמרה היום כי כמה מדינות עדכנו אותה על הצעות חשודות לרכישת כ-900 מיליון מנות, בשווי של 12.7 מיליארד אירו.

צ'כיה על סף קטסטרופה, זינוק בצרפת

אף ששיעור התחלואה ירד בכ-20 מדינות בגוש, קיימת דאגה מפני התפרצויות מחודשות לאור ההתפשטות המהירה של הווריאנט הבריטי.

שבדיה הודיעה אתמול כי היא תצמצם את שעות הפתיחה של המסעדות, הברים ובתי הקפה, ותגביל את מספר הלקוחות בחנויות מחשש לגל שלישי.

בצ'כיה, הממשלה עומדת להדק את ההגבלות אחרי שראש הממשלה אנדריי באביש הזהיר כי בתי החולים על סף "קטסטרופה" ללא פעולה נוספת. בצרפת, שבה מגמת התחלואה שוב בעלייה, הממשלה הורתה על סגר באזור דנקרק ואותתה כי היא עשויה להטיל הגבלות חדשות באזורים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully