וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענית בריטית בכירה: הווריאנט עלול לפגוע בחיסוני הקורונה

11.2.2021 / 14:06

ראש תכנית המעקב הגנטי בממלכה אמרה כי הווריאנט שזוהה בשטחה מתפשט לכל רחבי העולם, ועובר כעת מוטציות נוספות שמאיימות על יעילות החיסונים. מומחים סבורים כי ייתכן שיידרשו זריקות נוספות מעבר לשתיים

בווידאו: בריטניה פותחת אתרי חיסון המוניים/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הווריאנט של נגיף הקורונה שאותר לראשונה במחוז קנט בבריטניה הוא מקור לדאגה משום שהוא עלול לפגוע ביעילות החיסונים - כך אמרה היום (חמישי) ראש תכנית המעקב הגנטי של בריטניה, שרון פיקוק. היא הוסיפה כי סביר להניח שהווריאנט הזה, הדומיננטי ביותר בממלכה, "יתפשט לכל העולם".

המגיפה גבתה את חייהם של 2.35 מיליון איש ברחבי העולם ושיבשה את חייהם של מיליארדי אנשים, אבל כמה וריאנטים מתוך אלפים שהתגלו מעלים חשש שהחיסונים יידרשו לעבור שדרוגים ושיהיה צורך בזריקות נוספות.

פיקוק אמרה לרשת BBC כי עד כה החיסונים התגלו יעילים מול הווריאנטים בבריטניה, אך אמרה כי למוטציות יש פוטנציאל להחליש אותם. לדבריה, אותו וריאנט עובר מוטציות נוספות, "והן יכולות להשפיע על הדרך שבה אנחנו מתמודדים עם הוירוס מבחינת חסינות ויעילות החיסונים". היא הוסיפה כי זה מדאיג שהווריאנט, המדבק יותר וכבר מצוי ברחבי הממלכה, עובר שינויים נוספים כעת.

תור לקבלת חיסון לקורונה מחוץ לחנות סגורה המשמשת כמרכז חיסונים בקנט, בריטניה, 28 בינואר 2021. רויטרס
המבצע מתקדם במהירות. תור לחיסוני קורונה במרכז בקנט, בחודש שעבר/רויטרס

המוטציה החדשה, שזוהתה לראשונה בבריסטול שבדרום-מערב אנגליה, מוגדרת בתור "וריאנט של דאגה", על ידי "קבוצת הייעוץ לאיומי נגיפים נשימתיים חדשים ומתפרצים". עד כה הגלו 21 מקרים כאלו של מוטציית E484K, שקורית בחלבון של הווירוס, שינוי שנצפה גם בווריאנטים הדרום אפריקנים והברזילאים.

שני החיסונים שפותחו על ידי פייזר וביונטק ושל אסטרהזניקה התגלו כיעלים מול הווריאנט הבריטי המרכזי, שהוא יותר מדבק אבל לא בהכרח קטלני יותר מאחרים. לדברי פיקוק, ניתן יהיה להפסיק לדאוג מהנגיף או מהמוטציות רק כשהם יפסיקו לגרום למחלות, אבל הדגישה כי "אני חושבת, במבט לעתיד, שאנחנו הולכים לעשות זאת במשך שנים. אנחנו הולכים לעשות זאת בעשר השנים הקרובות, לדעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully