וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה מציינת שנה למגיפת הקורונה: "זה עדיין לא נגמר"

21.2.2021 / 18:40

ברחבי המדינה נערכו טקסי זיכרון ל-95 אלף המתים, המספר השני בגובהו באירופה אחרי בריטניה. למרות ההגבלות הנוקשות, שיעור הנדבקים נותר גבוה ומעט מאוד התחסנו. "הייתה פאניקה, פאניקה מוחלטת", נזכרה תושבת העיירה קודנו שבצפון המדינה, שם אובחן החולה הראשון במדינה

בווידאו: הכלכלן מריו דראגי מתמנה לתפקיד ראש הממשלה/צילום: רויטרס

איטליה ציינה היום (ראשון) שנה למקרה המוות הראשון מנגיף הקורונה במדינה בטקסים, בשתילת עצים ובתפילות. עיירות בצפון המדינה היו הראשונות להיפגע מהווירוס ולהיכנס לסגר, והתושבים חלקו כבוד למתים. יותר מ-95 אלף איש מתו באיטליה מהמחלה, המספר השני בגובהו באירופה אחרי בריטניה, ו-2.8 מיליון איש אובחנו חיוביים לווירוס. מומחים מאמינים כי שיעור התמותה האמיתי גבוה יותר, מפני שרבים מעולם לא נבדקו.

אחרי שהגל הראשון הכה בעיקר בלומברדיה ומחוזות צפוניים אחרים, הגל השני שהחל בסתיו התפשט ברחבי ארץ המגף. היקף התחלואה נותר גבוה, חרף הגבלות על תנועה בין מחוזות, ובכמה מקרים בין עיירות. בנוסף לכך, מכוני כושר, בתי קולנוע ומוסדות תרבות אחרים עדיין סגורים, בעוד שמסעדות וברים מורשים לפעול רק עד שעות הערב המוקדמות. בכל המדינה, החל מהשעה 22:00 ועד 5:00 יש עוצר.

העיירה קודנו, איטליה, מציינת שנה להתפרצות מגיפת הקורונה, 21 בפברואר 2021. AP
רק כ-1.3 מיליון איש השלימו את החיסון. חשיפת האנדרטה בקודנו, היום/AP

רק היום דיווח משרד הבריאות המקומי על 232 מתים מהווירוס ביממה החולפת, ועל 13,452 מאובחנים חדשים, אם כי אלו מספרים נמוכים במקצת בהשוואה ליממה הקודמת. גם קצב החיסונים אינו משביע רצון. רק כ-1.3 מיליון איש השלימו את החיסון, מתוך כ-3.5 מיליון איש שהתחסנו לפחות פעם אחת. לפי דיווח בעיתון המקומי "לה סטמפה", ראש הממשלה החדש מרדיו דראגי רוצה להגביר את קצב החיסונים.

העיירה קודנו, איטליה, מציינת שנה להתפרצות מגיפת הקורונה, 21 בפברואר 2021. AP
"אדם לעולם לא מת אם יש מישהו שזוכר אותו". תפילה בכנסייה בקודנו, היום/AP
העיירה קודנו, איטליה, מציינת שנה להתפרצות מגיפת הקורונה, 21 בפברואר 2021. AP
איטליה עדיין נמצאת תחת הגבלות קשות. אדם מנגן באקורדיון ברחוב בקודנו, היום/AP

החולה המקומי הראשון בנגיף הקורונה במדינה מערבית אובחן בבית חולים בעיירה קודונו ב-20 בפברואר אשתקד. היה זה צעיר בן 38, שהיה אדם בריא וחסון. היום נחשפה בעיירה אנדרטה לזכר קורבנות הקורונה, בטקס שנערך בסמוך למשרדי הצלב האדום ובנוכחות מושל לומברדיה וראש העיירה. האנדרטה, המורכבת משלושה עמודי פלדה, מייצגת חוסן, קהילה והתחלה מחדש. במהלך הטקס, עמדו התושבים דקת דומיה.

"הייתה פאניקה, פאניקה מוחלטת", נזכרה רוזריה סאנה, אחת מ-15 אלף תושבי העיירה, כיצד הרגישה עם פרוץ המגיפה. גם בחלוף שנה, היא סיפרה, "אני עדיין מפחדת כי זה לא נגמר עוד". במקום אחר בעיירה, תושבים הדליקו נרות במיסת יום ראשון בכנסייה.

החולה הראשון של איטליה שרד, אחרי שהועבר לבית חולים אחר והיה מונשם במשך כמה שבועות. אך למחרת אבחונו כבר נרשם מקרה מוות ראשון מהנגיף במדינה, בעיירה פו, שבמחוז ונטו הסמוך.
בטקס הזיכרון שנערך היום בפו, נשתל עץ והוצב שלט שעליו נחקק ציטוט של המשורר האיטלקי אוגו פוסקולו: "אדם לעולם לא מת אם יש מישהו שזוכר אותו". הקורבן הראשון היה אדם בן 77, מתקן גגות בגמלאות שאהב לשחק קלפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully