וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: משפחות מתי הקורונה תובעות פיצוי של 100 מיליון אירו מהרשויות

24.12.2020 / 14:15

קבוצה של כ-500 קרובי משפחה של קורבנות המגיפה דורשים פיצויים מהממשלה הלאומית והמחוזית, שמואשמות במחדל שאפשר את מותם של עשרות אלפים. "זאת מתנת חג המולד שלנו למי שלא עשו את מה שהם היו צריכים לעשות"

בווידאו: איטליה שוקלת החמרת ההגבלות בכריסטמס/צילום: רויטרס

כ-500 קרובי משפחה של אנשים שמתו מנגיף הקורונה באיטליה פתחו בצעדים משפטיים נגד הרשויות האזוריות והלאומיות, והם דורשים לקבל פיצויים בסך מאה מיליון אירו.

התביעה האזרחית, שהגישו אתמול (רביעי) התובעים לבית משפט ברומא, היא נגד ראש הממשלה ג'וזפה קונטה, שר הבריאות רוברטו ספרנזה ומושל מחוז לומברדיה הצפוני, אטיליו פונטנה. הדוברים של שלושת הפוליטיקאים לא הגיבו לפניות בשנוא

איטליה, המדינה המערבית הראשונה שנפגעה מהווירוס, רשמה יותר מ-70,000 מקרי מוות מקוביד-19 מאז תחילת ההתפרצות בפברואר. אלו נתוני התמותה הגבוהים ביותר באירופה, ומקום חמישי בעולם. האזור שנפגע הכי קשה הוא לומברדיה, שם התגלה החולה הראשון ב-20 בפברואר.

התביעה הוגשה על ידי חברי ועדת "נוי דנונסרמו" (נלך לבית המשפט), שהוקמה באפריל כדי לייצג את קרובי משפחתם של קורבנות המגיפה בברגמו, אחת הערים שנפגעו הכי קשה במחוז לומברדיה.

"התיק הזה הוא מתנת חג המולד שלנו לאלו שהיו צריכים לעשות את מה שהם אמורים לעשות, אבל לא עשו זאת", אמר נשיא הקבוצה, לוקה פוסקו, בהצהרה שמסר.

טיפול בחולה קורונה בבית חולים ברומא, איטליה, 13 בדצמבר 2020. AP
70 אלף מתים. טיפול בחולה קורונה ברומא/AP

החשש מניהול המשבר באיטליה התעורר מחדש בשבוע שעבר כשהתובעים בברגמו חקרו את פרנצ'סקו זמבון, פקיד בארגון הבריאות העולמי שהיה שותף לכתיבת דוח על תגובתה של איטליה למגיפה.

בדוח נכתב כי תגובת בתי החולים באיטליה הייתה "מאולתרת, כאוטית ויצירתית" ו"נדרש זמן מה עד שהיו כללים רשמיים זמינים". הדוח פורסם על ידי ארגון הבריאות העולמי ב-13 במאי, אך הוסר במהירות מאתר האינטרנט שלו. ארגון הבריאות העולמי אמר כי הוא הוסר בשל "אי-דיוקים עובדתיים", אך סירב לפרטם.

קבוצת העותרים אמרה כי לאחר ההתפרצות בלומברדיה, הרשויות המקומיות והשלטון המרכזי לא הצליחו לפעול במהירות ובכך להימנע מהצורך בסגר הכללי ובנזקיו הכלכליים. הם גם גינו את ההיערכות הלקויה לכאורה, משום שברומא ובלומברדיה לא היו תכניות מעודכנות לטיפול במגיפה אפשרית. "הרשויות יתבקשו לתת פיצוי ממוצע של 259 אלף אירו לאדם מתוך הוצאה כוללת של 100 מיליון אירו", נכתב בהצהרת הקבוצה.

ביוני ביקשה הקבוצה מהתובעים בברגמו לחקור אם נעשו עבירות פליליות בניהול המגפה. קונטה, ראש הממשלה, נחקר על ידי התובעים בקיץ כעד, אך אינו נתון לחקירה פלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully