וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסומים ברחבי הארץ וקנסות למפרים: העוצר הלילי בחג הפורים נכנס לתוקף

עודכן לאחרונה: 26.2.2021 / 0:05

החג יצוין השנה תחת הגבלות מחמירות, שהחלו הערב ויימשכו עד שבת בין השעות 05:00-20:30. את התהלוכות החגיגיות מחליפים 24 מחסומים שיוצבו במוקדים ברחבי הארץ. המשטרה החלה בפיזור מסיבות בחיפה וברחובות

בווידאו: העוצר הלילי של פורים נכנס לתוקפו/צילום: רוני כנפו, שלומי גבאי וניב אהרונסון

חג הפורים, שמועדו מסמן שנה מפרוץ המגיפה, מצוין גם הפעם בצל הקורונה ותחת הגבלות העוצר הלילי שנכנסו הערב (חמישי) לתוקף. הממשלה אישרה שורת תקנות בניסיון לצמצם את התפשטות התחלואה במהלך החג, ואלה יחלו להיאכף מהיום ועד יום שבת - מ-20:30 ועד 05:00.

כוחות משטרה רבים נפרסו במוקדים שונים ברחבי הארץ, ובמשטרה פרסמו מפה ובה 24 נקודות בהן הוצבו מחסומים. בטווח הזמן שנקבע נכללת מגבלת תנועה למרחק של אלף מטרים ממקום המגורים, וכן נאסרו מסיבות ומעבר מבית לבית.

"נעשה כל שביכולתנו כדי להימנע מעימותים מיותרים", הבטיח המפכ"ל קובי שבתאי. "אנחנו רוצים להיות בנוכחות מתוגברת בכל המקומות כדי לפזר את ההתקהלויות האלה. כל אירוע של הפרה בוטה של החוק והסדר ייחקר, ונטפל בזה בכל הכלים שעומדים לרשותנו".

עוצר לילי בחג הפורים

  • החל מ-20:30 ועד ל-5:00
  • פעילות התחבורה הציבורית תופחת ב-50%
  • התנועה תוגבל למרחק קילומטר מהבית
  • לא תתאפשר שהות בביתו של אדם אחר
  • קיום מסיבות ייאסר

עוד בוואלה!

ממונה הקורונה במגזר החרדי: החלה עלייה מדאיגה בתחלואה, חשש לאסון בפורים

לכתבה המלאה
צומת מורשה עם כניסתו של העוצר הלילי 25 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
מחסום בצומת מורשה, הערב/ראובן קסטרו
כביש החוף ריק מרכבים במהלך עוצר פורים, 25 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
כביש החוף, הערב/ראובן קסטרו

על מפרי ההנחיות יוטלו קנסות כבדים. דוחות על מסיבות או תהלוכות לאורך החג ינועו בין 5,000 לעשרת אלפים שקלים, והקנס על הפרת עוצר לילי יהיה 500 שקלים. העוצר לא יחול על יישובים עם רוב לא יהודי.

למרות המועד החגיגי, הממשלה החליטה שלא להחריג אירועי תרבות שנקבעו לימי העוצר הלילי, לאחר חזרת הענף לפעילות במסגרת התו הירוק. כמו כן, התחבורה הציבורית אף היא תופחת בימים אלה ב-50%.

הטיילת בתל אביב ריקה מאדם במהלך עוצר פורים, 25 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
הטיילת בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
מחלף חמד עם כניסתו של העוצר הלילי 25 בפברואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מחסום במחלף חמד, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

ברחבי הארץ החלו הערב ניסיונות לערוך מסיבות המוניות, בניגוד להגבלות העוצר הלילי. באזור הצ'קפוסט בחיפה, עצרו שוטרי תחנת זבולון מסיבה בה היו אמורים להשתתף כ-300 איש. כשהגיעו למקום מצאו כ-20 משתתפים, להם חילקו קנסות בסך 500 שקלים. בהמשך הלילה, הבהירו השוטרים, לא יסתפקו בקנס המצומצם, וירשמו את הסכום המלא - עשרת אלפים שקלים.

ברחובות, הגיעה המשטרה לשטח פתוח ברחוב מנחם בגין ואיתרה מסיבה בהשתתפות כ-40 איש. עם הגעתם, החלו החוגגים להימלט מהמקום, וארבעה מהם נעצרו לחקירה לאחר שתקפו את השוטרים שמנעו מהם לעזוב. בהמשך צפויים להישלח דוחות למשתתפים שהמשטרה השיגה את פרטיהם.

מסיבה לשנה החדשה סמוך לראן, צרפת. רויטרס
מסיבה בחיפה, הערב/רויטרס
עומסי תנועה כבדים בגשר בית ינאי ברקע העוצר הלילי 25 פברואר 2021. שלומי גבאי
עומסי תנועה בגשר בית ינאי, הערב/שלומי גבאי
מפת חסימות המשטרה לקראת העוצר הלילי. דוברות משטרת ישראל
מפת החסימות/דוברות משטרת ישראל

אתמול, כ-24 שעות לקראת כניסת העוצר הלילי לתוקף, תועדו מאות צעירים במסיבות רחוב ובהתקהלויות אסורות סמוך לבתי עסק בתל אביב, כשמרביתם ללא מסיכות או שמירה על מרחק. עיקר האירועים נצפו באזור שוק הכרמל ובשכונת כרם התימנים. שוטרים שהגיעו למקום פיזרו את ההתקהלות, ואף נתנו קנסות לבתי עסק ולכמה מהמשתתפים בחגיגות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח ביקורת חריפה על המתקהלים. "החוגגים במסיבות ההדבקה צריכים לדעת - זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם. סגירת העסקים תהיה בגללכם ואובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם", תקף. ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, גינה גם הוא: "תמונות המקוממות של חגיגות והתקהלויות המוניות חסרות אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully