וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממונה הקורונה במגזר החרדי: החלה עלייה מדאיגה בתחלואה, חשש לאסון בפורים

אלוף (מיל') רוני נומה הזהיר כי מגמת הירידה במספר המאומתים שנצפתה במגזר בימים האחרונים נבלמה. לאחר חודש קשה בו הנגיף היכה בצורה ניכרת ביישובים החרדיים, נומה הביע חשש מעלייה בתמותה. "התנהגות לא אחראית בפורים תחזיר אותנו לאחור"

בווידאו: נתניהו מבהיר שהוא מתכוון לאשר את העוצר הלילי בפורים/צילום: שלומי גבאי

ממונה הקורונה במגזר החרדי, אלוף (מיל') רוני נומה, הזהיר היום (חמישי) מפני עלייה נוספת בתחלואה והתריע מפני חגיגות עתידיות במהלך החג, שעלולות להגביר את קצב ההדבקה. "מגמת הירידה בתחלואה בציבור החרדי נבלמה והחלה עלייה מדאיגה".

"אנחנו אחרי חודש קשה של חולים ומתים רבים, וחשוב שלא נחזור לשם", אמר נומה. "אני מוטרד בעיקר בגלל פורים והאסון העלול להיגרם מהתקהלויות ומסיבות. התנהגות לא אחראית בפורים תחזיר אותנו לתחלואה גבוהה ותמותה. אני מבקש לשמור על הכללים ולחגוג את פורים בזהירות ובבטחה".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הצטרף לדבריו של נומה וקרא לציבור להימנע מחגיגות ענק במהלך החג. "אני מבקש מכולם: חרדים, חילונים, מסורתיים, צעירים, מבוגרים: אנא, שמרו על ההנחיות", אמר. "לא מסיבות צפופות, לא התקהלויות, לא ארוחות רבות משתתפים. מקדם ההדבקה עולה, הנגיף מכה קשות. שמרו על עצמכם ועל היקרים לכם. שחלילה יום השמחה לא יהפוך ליום אבל", טען.

ניידת חיסוני קורונה של בי"ח איכילוב בישיבת פוניבז',בבני ברק, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"חשש מאסון בפורים". חיסונים בבני ברק/ראובן קסטרו

אזהרותיו של נומה באות כמה שעות לקראת כניסתו לתוקף של העוצר הלילי שנועד למנוע התקהלויות בחג פורים. העוצר יחול מהערב ועד יום שבת בין השעות 20:30 עד 05:00, אולם במקומות רבים הקדימו את החגיגות או לחילופין שינו את מועד קיומן לשעות היום. במהלך העוצר ייאסר קיום מסיבות, התנועה תוגבל למרחק קילומטר ממקום המגורים, לא תתאפשר שהות בביתו של אדם אחר והתחבורה הציבורית תופחת ב-50%.

חרף הירידה בנתונים, באמ"ן מזהירים מפני התמתנות בבלימת התחלואה. מקדם ההדבקה עלה ל-0.93, ועל אף שכרגע הוא נמוך מ-1, באמ"ן מתריעים מעלייה חוזרת בתחלואה בשבועות הקרובים, לנוכח הסרת המגבלות. "אם המגמה תימשך, תיתכן עלייה חוזרת בתחלואה כבר בשבוע הבא".

עוצר לילי בפורים:

  • החל מ-20:30 ועד ל-5:00
  • פעילות התחבורה הציבורית תופחת ב-50%
  • התנועה תוגבל למרחק קילומטר מהבית
  • לא תתאפשר שהות בביתו של אדם אחר
  • איסור מוחלט על קיום מסיבות

על מנת לאכוף את העוצר, המשטרה הציבה כ-24 מחסומים שונים בכבישים הבינעירוניים לצד פריסה מרובה של שוטרים בערים. הקנסות שיוטלו על קיום מסיבות או תהלוכות לאורך החג ינועו בין 5,000 לעשרת אלפים שקלים. הקנס על הפרת עוצר לילי יהיה 500 שקלים. העוצר לא יחול על יישובים עם רוב לא יהודי.

מפת חסימות המשטרה לקראת העוצר הלילי. דוברות משטרת ישראל
מפת חסימות המשטרה לקראת העוצר הלילי/דוברות משטרת ישראל

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

מוקדם יותר היום שר הבריאות, יולי אדלשטיין, מתח ביקורת חריפה על מסיבות פורים שהתקיימו אמש בתל אביב. "החוגגים במסיבות ההדבקה צריכים לדעת - זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם", תקף.

אתמול, כ-24 שעות לקראת כניסת העוצר הלילי לתוקף, תועדו מאות צעירים במסיבות רחוב ובהתקהלויות אסורות סמוך לבתי עסק. מרבית האירועים נצפו באזור שוק הכרמל ובשכונת כרם התימנים. "סגירת העסקים תהיה בגללכם ואובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם", אמר אדלשטיין. "אתם רואים את המצב, אתם רואים איך גם צעירים נופלים לתחלואה קשה, איך המוות מגיע לכל גיל. תתעשתו, עוד לא מאוחר מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully