וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: רוצים לסיים לחסן במרץ ולהגיע לפתיחה מלאה של המשק באפריל

עודכן לאחרונה: 24.2.2021 / 20:19

ראש הממשלה הציג תכנית בת חמישה שלבים לקראת החזרה לשגרה. בין היעדים: סיום חיסון האוכלוסייה הבוגרת לקורונה בחודש מרץ ופתיחה מלאה של מערכת החינוך ב-7 במרץ. המשטרה פרסמה את מפת המחסומים המלאה לעוצר הלילי בפורים

נתניהו: רוצים לסיים לחסן במרץ ולהגיע לפתיחה מלאה של המשק באפריל/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) בתדריך לציבור לקראת פורים כי ישראל על סף יציאה מהמגיפה, ופירט בעניין תכנית בת חמישה שלבים לפתיחה כללית של המשק. התכנית אותה הציג נתניהו משלבת בין יעדים לחיסון האוכלוסייה, לבין חזרה של העסקים, ויעדה הסופי הוא באפריל - אז ייפתח המשק כולו.

לפי התכנית, בשלב הראשון יוטל עוצר לילי בחג הפורים, בין הימים חמישי לשבת בשעות 20:30 ועד 05:00. בשלב הבא - שיחול ב-7 במרץ - כיתות ז'-י' יחזרו ללימודים ויחל יישום הדרכון הירוק בענפי התיירות והמסעדות. בהמשך, עד סוף מרץ, תחוסן כלל האוכלוסייה מגיל 16 ומעלה נגד קורונה. בשלב האחרון, ב-5 באפריל, המדינה תיפתח במלואה.

תכנית חמשת השלבים לפתיחת המדינה

  • 1. מועד התחלת התכנית - פורים
  • 2. חזרת כיתות ז'-י' - 7 במרץ
  • 3. יישום הדרכון הירוק בתיירות ובמסעדות - 7 במרץ
  • 4. חיסון כל האוכלוסייה מגיל 16 ומעלה - סוף מרץ
  • 5. פתיחה כללית של המדינה - 5 באפריל

עוד בוואלה!

תלמידים חוגגים בבתי הספר, חלקם בניגוד להנחיות: "פורים מבאס"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בתדרוך לקראת חג הפורים 24 בפברואר 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"רוצים להגיע ל-6.2 מיליון מתחסנים". נתניהו הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נתניהו הציג גרפים לפיהם יותר מחמישה מיליון איש התחסנו פעם אחת בישראל ושלושה מיליון כבר פעמיים. "אנחנו רוצים להגיע ל-6.2 מיליון מתחסנים", אמר. "צריך לפחות עוד 1.2 מיליון מתחסנים נוספים".

הוא ערך השוואה בין מצב התחלואה אחרי הסגרים הקודמים ואמר כי "אנחנו נמצאים עם כמה אלפי מאומתים חדשים ביום. יש פער בין אלו שעדיין לא התחסנו, לאלו שכן. הפער הזה קיים בגלל פייק-ניוז".

ניידת חיסוני קורונה של בי"ח איכילוב בישיבת פוניבז',בבני ברק, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
היעד: חיסון כל האוכלוסייה עד חודש מרץ. מתחסן בבני ברק/ראובן קסטרו

בתדריך, ששודר מבית החולים שיבא תל השומר, השתתפו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, הממונה על הקורונה פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, מנכ"ל מד"א אלי בין וראשי קופות החולים.

פרופ' לוי אמר כי המשרד עוסק ברכישת עוד חיסונים "כדי שנוכל להגיע ל-6.2 מיליון אזרחים. חיסנו 86% מבני ה-50 ומעלה, שאצלם המחלה קשה יותר. אני קורא לכולם לא להקשיב לפייק-ניוז ולהתחסן".

פרופ' אש קרא לצנן את ההתלהבות ולהישמר מהווירוס. "אנחנו גם מתמודדים עם הווריאנט הבריטי שגורם לתחלואה יותר רחבה ואולי גם יותר קשה. מסיבת הסיום לא יכולה להתחיל עכשיו. צריך עדיין להישמר. הייתה התלבטות גדולה איזה צעדים לנקוט והחלטנו על עוצר לילי כדי לצמצם את ההתקהלויות", אמר אש, והדגיש: "עוצר לילי זה לא מספיק - צריך לאורך כל היום להיזהר ולא להתקהל".

מפת חסימות המשטרה לקראת העוצר הלילי. דוברות משטרת ישראל
24 מחסומים ברחבי הארץ/דוברות משטרת ישראל

בתוך כך, המשטרה פרסמה הערב את מפת החסימות המלאה לקראת העוצר שיחול בחג הפורים. שוטרים ייפרסו 24 מחסומים ברחבי הארץ במהלך שעות העוצר, בין הימים חמישי עד שבת בשעות 20:30 ועד 05:00.

הקנסות שיוטלו על קיום מסיבות או תהלוכות לאורך החג ינועו בין 5,000 לעשרת אלפים שקלים. הקנס על הפרת עוצר לילי יהיה 500 שקלים. העוצר לא יחול על יישובים עם רוב לא יהודי.

עוצר לילי בחג הפורים

  • החל מ-20:30 ועד ל-5:00
  • פעילות התחבורה הציבורית תופחת ב-50%
  • התנועה תוגבל למרחק קילומטר מהבית
  • לא תתאפשר שהות בביתו של אדם אחר
  • קיום מסיבות ייאסר

הממשלה החליטה שלא להחריג אירועי תרבות שנקבעו לימי העוצר הלילי, לאחר חזרת הענף לפעילות במסגרת התו הירוק. התחבורה הציבורית אף היא תופחת בימים אלה ב-50%. מגבלת התנועה למרחק אלף מטרים תשוב לתוקף, וכן ייאסרו מסיבות ומעבר מבית לבית. כל השרים הצביעו בעד המתווה, מלבד שר התרבות חילי טרופר שנמנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully