וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבלות בפורים: השרים אישרו הטלת עוצר לילי מחמישי עד ראשון

23.2.2021 / 21:23

השרים הצביעו בעד הטלת העוצר בימי החג משעה 20:30 ועד 5:00 בבוקר. אירועי תרבות לא יוחרגו מההגבלות. במסגרת ההגבלות התחבורה הציבורית תופחת ב-50%, תוטל מגבלת מרחק של קילומטר מהבית וייאסרו מסיבות ומעבר מבית לבית

בווידאו: נתניהו מבהיר שהוא מתכוון לאשר את העוצר הלילי בפורים/צילום: שלומי גבאי

הממשלה אישרה הערב (שלישי) הטלת הגבלות על התקהלות במהלך סוף השבוע הקרוב, בו ייערך חג פורים, מחשש להתפשטות מואצת של נגיף הקורונה. בהתאם להמלצת ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, עוצר לילי יוטל בחמישי, שישי ושבת, משעה 20:30 בערב ועד השעה 05:00 בבוקר, במטרה למנוע השתתפות המונית במסיבות פורים.

הממשלה החליטה שלא להחריג אירועי תרבות שנקבעו לאותם ימים, לאחר חזרת הענף לפעילות במסגרת התו הירוק. התחבורה הציבורית אף היא תופחת בימים אלה ב-50%. מגבלת התנועה למרחק אלף מטרים תשוב לתוקף, וכן ייאסרו מסיבות ומעבר מבית לבית. כל השרים הצביעו בעד המתווה, מלבד שר התרבות חילי טרופר שנמנע.

הכנות לפורים ברחוב מטלון בתל אביב, 14 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
חנות תחפושות בתל אביב/ראובן קסטרו

בפתח ישיבת הממשלה נתניהו אמר שהדיון על המשך פתיחת החינוך יתחיל היום, אבל ההחלטות יתקבלו רק אחרי פורים.

שר הביטחון בני גנץ הביעה בפתח הישיבה תמיכה בהטלת הגבלות בפורים. "אני חושב שצריך להדק את המגבלות שמטילים על עצמנו בפורים. אולי בפורים יהיה סגר אבל בפסח יהיה סדר. צריך למנוע התקהלויות רחבות. יש הסכמה בעניין הזה. אני מבקש שנשמע את שר החינוך ונראה מה התוכנית. חיוני ואפשר להתקדם, לראות מה המגמות ובהתאם לפתוח את החינוך לכלל הגילאים בערים ירוקות וצהובות", אמר.

הוא הודה לשר הפנים אריה דרעי שהכריז על פתיחת מעבר טאבה לכניסת ישראלים חוזרים מסיני. "חלקם רוצים לחזור לשטח מדינת ישראל. בסיני יש גם סיכון ביטחוני, וצריך לראות שהאנשים שמגיעים נכנסים מיידית לבידוד", מסר.

עוד בוואלה!

חגיגות פורים מתרחבות: אלה היישובים שבהם ייפתחו מחר הלימודים

לכתבה המלאה

עוצר לילי בחג הפורים

  • החל מ-20:30 ועד ל-5:00
  • פעילות התחבורה הציבורית תופחת ב-50%
  • התנועה תוגבל למרחק קילומטר מהבית
  • לא תתאפשר שהות בביתו של אדם אחר
  • קיום מסיבות ייאסר
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ במהלך מליאת הכנסת 2 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
נתניהו וגנץ/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

נתניהו אמר בישיבה כי הוא מתנגד להחרמת אירועי התרבות מהעוצר הלילי של פורים. "בתנאי סגר לא מחריגים עכשיו כל רגע משהו. אירועי תרבות שייפגעו, יפוצו", אמר נתניהו, "סגרנו את נתב"ג. ישראלים לא חוזרים הבייתה. אז גם לא יהיו מופעי תרבות בפורים". בעקבות זאת, הוחלט שלא להחריג את אירועי התרבות, והומלץ להקדים אירועים שנקבעו ביום או בכמה שעות, ואלו שלא יצליחו לעשות זאת יפוצו כספית.

בתוך כך, גנץ גם מתח ביקורת חריפה על נתניהו, ברקע פרסומים כי ישראל שוקלת להעביר חיסונים למדינות אחרות עבור מחוות דיפלומטיות. "העובדה שנתניהו סוחר בחיסונים של אזרחי ישראל ששולמו מכספי המסים שלהם בלי דין וחשבון, מראה שהוא חושב שהוא מנהל ממלכה ולא מדינה", אמר גנץ, וקרא להעלות את הנושא על סדר היום. "מהלך כזה מחייב דיון ואישור. רק צורך ביטחוני, מדיני או רפואי דחוף יכול להצדיק מהלך כזה ונתניהו חייב להציג אותו לציבור או לכל הפחות לאשרו בפורומים הרלבנטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully