וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות פורים מתרחבות: אלה היישובים שבהם ייפתחו מחר הלימודים

משרד הבריאות פרסם את מדד הרמזור המעודכן לקראת יום התחפושות בבתי הספר, שייכנס לתוקף בכפוף לאישור קבינט הקורונה בהמשך היום. בין היישובים שצפויים לחזור ללימודים נמצאים אור יהודה, בת ים, רמלה ושכונות בירושלים. הרשימה המלאה

בווידאו: אש מזהיר מאפשרות של סגר בעקבות עלייה בתחלואה אחרי פורים/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) את מדד הרמזור המעודכן לקראת יום התחפושות בבתי הספר, שיעבור לאישור קבינט הקורונה. העדכון הגיע יום לפני המועד הקבוע במטרה לאפשר לכמה שיותר ילדים לחגוג את פורים כמדי שנה.

בין היישובים שיחזרו ללימודים נמצאים אור יהודה, אור עקיבא, אליכין, אלעד, באקה אל-גרבייה, באר אורה, ביריה, בת ים, דימונה, חנתון, ירושלים בשכונות הר נוף, רמות, הגבעה הצרפתית, גבעת המבתר והר הצופים, כפר זוהרים, לוד, מעלה אפרים, נתיבות, ערד, קריית גת, קריית עקרון, ראמה, ראש פינה, רמלה.

לרשימת היישובים המלאה

פנטזיה של עדלאידע, פארק אוחיון פתח תקוה, 22 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
המדד עודכן, ובתי ספר נוספים ייפתחו. חגיגו/ראובן קסטרו

הקבינט יתכנס בהמשך היום לאישור הרשימה. משרד הבריאות צפוי לבקש להטיל עוצר לילי במהלך החג, מיום חמישי ועד ראשון בין השעות 20:00 ועד 05:00. זאת, מחשש להתקהלויות אסורות במהלך החג שיגרמו לעליית התחלואה בקורונה.

במקביל, במשרד בודקים מול היועץ המשפטי לממשלה אם ניתן להחריג הופעות תרבות שנקבעו בימים אלה. אנשי המשרד תכננו לבקש מהשרים לדון בכך בישיבת הממשלה אתמול, אולם הדיון בנושא נדחה להיום, רגע לפני החגיגות.

יום לימודים בקניונים

בתוך כך, תלמידי חטיבות הביניים הגיעו הבוקר לקניונים ברחבי הארץ וקיימו יום לימודים במחאה על כך שענפי המסחר, המלונאות, התרבות והפנאי חזרו לפעילות לפניהם. הדרישה שלהם היא להחזיר את הלימודים בכיתות ז'-י' באופן מידי בערים הירוקות, הצהובות והכתומות המוחרגות.

יו"ר הנהגת ההורים ברעננה אודליה כהן שיינדורף, שארגנה מחאה ברעננה בהשתתפות עשרות תלמידים, סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS שהלימודים התקיימו בקניון בשלוש קפסולות של 20 תלמידים ובאוויר הפתוח. "ממשלת ישראל פושעת נגד תלמידים אלו, הם הפכו שקופים ומרגישים ננטשים. אנו קוראים לממשלת ישראל להחזיר אותם לאלתר במתווה בטוח", אמרה. "במחדלים שלה הממשלה מסכנת את התלמידים יום יום. למה אתם מחכים, שילדים יקפצו מהגג? מקבלי ההחלטות, איבדתם את ציבור ההורים".

מחאת הקניונים של הנהגת ההורים הארצית. קניון שרונים, הוד השרון 23 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"ממשלת ישראל פושעת". המחאה בהוד השרון, היום/ראובן קסטרו

יו"ר הנהגת ההורים בחטיבת רימון בעיר, בנג'י לוונטל, הצטרף לדבריה. "זום זאת לא אופציה יותר עבור הילדים האלה, זה כישלון טוטאלי של כל הקונספט, זה לא עובד יותר, חברים תתעוררו, תשנו דיסקט".

נציגי חטיבות הביניים ברעננה סיפרו על הקשיים הרגשיים של השהייה הממושכת בבית. "אני עליתי השנה לכיתה ז', ואני לא מכירה את הכיתה שלי", אמרה תלמידה אחת. "לי מאוד קשה לשבת מול מסך במשך יום שלם וגם אחרי זה, אחרי שאנחנו מסיימים את הלימודים בזום, אנחנו צריכים להגיש מיליון עבודות במחשב", אמרה תלמידה נוספת.

הכנות לפורים ברחוב מטלון בתל אביב, 14 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
הכנות לפורים בתל אביב, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

גם לקניון הוד השרון הגיעו עשרות תלמידים. יו"ר הנהגת ההורים, מירום שיף, הגיע למחאה בקניון הוד השרון והודיע כי ההנהגה תגיש היום עתירה לבג"ץ נגד התנהלות המדינה בכל הנוגע לחטיבות הביניים וכיתות י'.

"היום הנהגת ההורים הארצית יוצאת לסדרת הפגנות בקניונים ברחבי הארץ שישנו את המצב הזה. לא נאפשר יותר שתלמידי כיתות ז'-י' יהיו בבתים", הבהיר. "לא יכול להיות שהקניונים והמסחר יהיו פתוחים לפני החינוך של הילדים שלנו".

שני ראובן, תלמידת כיתה ז' בבית הספר תל"י, סיפרה כי היא לומדת כבר 347 ימים בזום. "מחזירים את הקניונים, את כל המקומות חוץ מכיתות ז'-י' ואני חושבת שזה לא בסדר שזה מה שהם עשו, וזה נורא קשה. אני שמחה שהנהגת ההורים הארצית מגישה היום בג"ץ ואני מבקשת שתחזירו אותנו לחיים נורמליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully