וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מקרה הדבקה בזן מקליפורניה אותר בבדיקת קורונה אקראית

עודכן לאחרונה: 25.2.2021 / 14:36

אדם בישראל נמצא כנושא את הזן, שעד כה אובחנו בו רק שבים מחו"ל ונדבקים מאותם שבים. במקביל נמשכת התפשטותו של הווריאנט הדרום אפריקני בו אובחנו עד כה 444 איש בארץ. כמו כן, נרשמה ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות, ושישה גנים נסגרו בתוך יומיים בשל התפרצות

נתניהו: רוצים לסיים לחסן במרץ ולהגיע לפתיחה מלאה של המשק באפריל/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

מקרה הדבקה של זן הקורונה מקליפורניה אותר לראשונה במהלך בדיקה אקראית של אדם בישראל - כך עדכן היום (חמישי) משרד הבריאות. מקורו של הזן המדובר הוא בעיר לוס אנג'לס, ועד כה אובחנו בו אנשים ששבו מחו"ל וכאלו שנדבקו מאותם שבים.

אותו אדם עבר בדיקת סקר אקראיות בקהילה, הוא נמצא כמאומת בזן אך מקור ההדבקה אינו ידוע. המשמעות היא כי הווריאנט מתפשט בישראל בדומה ליתר המוטציות.

במקביל, נמשכת התפשטותו של הווריאנט הדרום אפריקני, בו אובחנו עד כה 444 איש בארץ. זן זה מהווה 1% מריצוף הבדיקות בארץ.

מתן חיסונים לנגיף הקורונה בגני התערוכה, ת"א
 28 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
3.2 מיליון חוסנו במנה השנייה/ראובן קסטרו

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי 4,298 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-765,492. אתמול התקבלו תוצאות עבור 75,836 בדיקות, כששיעור החיוביים לנגיף הוא 5.9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 40,810. בבתי החולים מאושפזים 1,202 חולים, מתוכם 249 מונשמים ו-770 חולים קשה. נכון להיום מתו 5,673 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 4,395 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 74,164, מתוכן 6.1% חיוביות לנגיף. כמו כן, 4.6 מיליון איש בישראל התחסנו לנגיף הקורונה, 3.2 מתוכם כבר קיבלו את מנת החיסון השנייה. על פי הנתונים, 123 אלף בני אדם התחסנו ביממה האחרונה.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

עוצר לילי בפורים:

  • החל מ-20:30 ועד ל-5:00
  • פעילות התחבורה הציבורית תופחת ב-50%
  • התנועה תוגבל למרחק קילומטר מהבית
  • לא תתאפשר שהות בביתו של אדם אחר
  • קיום מסיבות ייאסר

בשל עלייה בתחלואה בכמה מוקדים שונים, במשרד הבריאות ערכו סקירות תחלואה במוסדות לימוד, בהם גנים. לאחר שאותרו אירועי התפרצות, בתוך יומיים נסגרו שישה גנים, ובשלושה מהם גורם ההדבקה היה סייעות חולות.

ב-23 בפברואר אובחנו באשכול גנים גני תקווה 11 תלמידים חיוביים, בשישה גנים שונים. לאור המצב הגנים נסגרו. כמו כן, בגן נרקיס שבירוחם אובחנו 10 חיוביים לאחר שסייעת הדביקה גננת ושמונה ילדים. גם במקרה זה - הגן נסגר. בגן כלנית במדרך עוז שבעמק יזרעאל נמצאו חמישה חיוביים, ארבעה ילדים וסייעת. הגן נסגר.

נתוני התחלואה מגיעים כמה שעות לקראת כניסתו לתוקף של העוצר הלילי שנועד למנוע התקהלויות בחג פורים. העוצר יחול מהערב ועד שבת בין השעות 20:30 עד 05:00, אולם במקומות רבים הקדימו את החגיגות או שינוי את מועד קיומן לשעות היום. במהלך העוצר ייאסר קיום מסיבות, התנועה תוגבל למרחק קילומטר ממקום המגורים, לא תתאפשר שהות בביתו של אדם אחר והתחבורה הציבורית תופחת ב-50%.

חרף הירידה בנתונים, באמ"ן הזהירו אתמול מפני התמנות בבלימת התחלואה. בדוח שפורסם אתמול צוין כי מקדם ההדבקה עלה ל-0.9, ועל אף שכרגע הוא נמוך מ-1, מחבריו מזהירים מעלייה חוזרת בתחלואה בשבועות הקרובים, לנוכח הסרת המגבלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully