וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין לחוגגים במסיבות פורים בתל אביב: "אובדן חיים יהיה על מצפונכם"

שר הבריאות מתח ביקורת חריפה בעקבות מסיבות הרחוב שהתקיימו בעיר בניגוד לתקנות והפנה אצבע מאשימה לעבר החוגגים. "הזינוק הבא בתחלואה יהיה על שמכם", אמר. המשטרה חילקה דוחות לבעלי עסקים באזור שוק הכרמל ושכונת כרם התימנים, שם תועדו התקהלויות אסורות

בווידאו: בניגוד להנחיות וללא מסיכות - צעירים חוגגים במסיבת פורים בת"א/מערכת וואלה! NEWS

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח ביקורת חריפה הבוקר (חמישי) בעקבות מסיבות פורים שהתקיימו אתמול בתל אביב. "החוגגים במסיבות ההדבקה צריכים לדעת - זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם", תקף.

אתמול, כ-24 שעות לקראת כניסת העוצר הלילי לתוקף, תועדו מאות צעירים במסיבות רחוב ובהתקהלויות אסורות סמוך לבתי עסק. מרבית האירועים נצפו באזור שוק הכרמל ובשכונת כרם התימנים. "סגירת העסקים תהיה בגללכם ואובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם", גער אדלשטיין. "אתם רואים את המצב, אתם רואים איך גם צעירים נופלים לתחלואה קשה, איך המוות מגיע לכל גיל. תתעשתו, עוד לא מאוחר מדי".

שוטרים במהלך התקהלות ומסיבה בשוק הכרמל בתל אביב, 24 פברואר 2021. דוברות משטרת ישראל
התקהלות בתל אביב, אתמול/דוברות משטרת ישראל

עיקר האירועים התרחשו סמוך לחצות, אז נצפו החוגגים בקרבת בתי עסק שונים, מרביתם ללא מסיכות. בחלק מהמקרים הבליינים התקבצו ברחובות הצפופים, והתיישבו על ארגזים שפוזרו באזור. מהמשטרה נמסר כי שוטרי תחנת לב תל אביב שהגיעו למקום הפסיקו עם הגעתם למקום את מוקד האירוע והרעש לצד פיזור ההתקהלות, ואף נתנו קנסות לבתי עסק ולכמה מהמשתתפים בחגיגות.

מסיבת פורים בתל אביב, 24 בפברואר 2021. ללא, צילום מסך
"הזינוק בתחלואה יהיה על שמכם". מסיבת הרחוב בתל אביב, אתמול/צילום מסך, ללא

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, גם הוא הגיב לנושא, ותקף כי "מי שחגג במסיבת הרחוב אתמול בעיר מזלזל בבריאות הציבור ובמאמצים העילאיים שלנו לעצור את המגפה". בנוגע להמשך ימי החג, חולדאי הודיע כי "הנחיתי את גורמי הפיקוח והאכיפה העירוניים לפעול בנחישות במהלך החג למניעת התקהלויות וליישום ההנחיות".

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, גינה כבר בשעות הלילה את המסיבה שנערכה וכינה אותה מקוממת. "אנחנו מתריעים מדי יום מעל לכל במה אפשרית על חשיבות ההקפדה על ההנחיות, ועל שמירה על בריאות כולנו כדי לנצח את מגיפת הקורונה המסוכנת", אמר אש. "ובסוף אנחנו נתקלים בתמונות המקוממות של חגיגות והתקהלויות המוניות חסרות אחריות".

"האחריות היא גם בידי הציבור, ומצער מאוד שכך בוחרים להתנהג בימים אלו, כשנתוני התחלואה עדיין גבוהים", הוסיף.

עוצר לילי בחג הפורים

  • החל מ-20:30 ועד ל-5:00
  • פעילות התחבורה הציבורית תופחת ב-50%
  • התנועה תוגבל למרחק קילומטר מהבית
  • לא תתאפשר שהות בביתו של אדם אחר
  • קיום מסיבות ייאסר

הביקורת החריפה באה לקראת כניסתו לתוקף של העוצר הלילי שנועד למנוע התקהלויות בחג פורים. העוצר יחול מהערב ועד שבת בין השעות 20:30 עד 05:00, אולם במקומות רבים הקדימו את החגיגות או שינוי את מועד קיומן לשעות היום. במהלך העוצר ייאסר קיום מסיבות, התנועה תוגבל למרחק קילומטר ממקום המגורים, לא תתאפשר שהות בביתו של אדם אחר והתחבורה הציבורית תופחת ב-50%.

על אף התיעוד, במשטרה הדגישו כי תתבצע אכיפה קפדנית בזמן העוצר. 24 מחסומים יוקמו בכבישים ברחבי הארץ לצד פעילות שוטרים בתוך הערים. הקנסות שיוטלו על קיום מסיבות או תהלוכות לאורך החג ינועו בין 5,000 לעשרת אלפים שקלים. הקנס על הפרת עוצר לילי יהיה 500 שקלים. העוצר לא יחול על יישובים עם רוב לא יהודי.

מפת חסימות המשטרה לקראת העוצר הלילי. דוברות משטרת ישראל
מפת החסימות המלאה בחג/דוברות משטרת ישראל

ההתקהלויות האסורות מתרחשות בזמן שהתפשטות נגיף הקורונה נמצאת במגמת עלייה, חרף התקדמות מבצע החיסונים. לפי דוח אמ"ן, אתמול חלה עלייה נוספת במקדם ההדבקה ל-0.9, ובמשרד הבריאות חוששים כי המשך ההדבקה יפגע בתהליך פתיחתו המחודשת של המשק והחזרה לשגרה.

בהקשר זה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בתדריך לציבור לקראת פורים כי ישראל על סף יציאה מהמגיפה, ופירט בעניין תכנית בת חמישה שלבים לפתיחה כללית של המשק. התכנית אותה הציג נתניהו משלבת בין יעדים לחיסון האוכלוסייה, לבין חזרה של העסקים, ויעדה הסופי הוא באפריל - אז ייפתח המשק כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully