וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי מערכת הבריאות מקווים שהעוצר הלילי ימנע הפרות: "אסור לחזור אחורה"

23.2.2021 / 6:30

במשרד הבריאות וב"מגן ישראל" הסבירו כי למרות קצב החיסונים, התקהלויות המוניות לאורך החג עלולות עדיין להוביל להתפרצות נוספת של מגיפת הקורונה, ואמרו כי הם מאמינים שהצעד יסייע במניעת רוב ההפרות תוך צמצום הפגיעה במשק. "חבל יהיה לאבד הכול בשביל מסיבות"

בווידאו: אש מזהיר מאפשרות של סגר בעקבות עלייה בתחלואה אחרי פורים/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

בכירי מערכת הבריאות הביעו הלילה (רביעי) תקווה כי ההחלטה להטיל עוצר לילי בחג הפורים - ולא סגר רגיל - תמנע את רוב ההתקהלויות המסוכנות לאורך החג. בשיחות עם וואלה! NEWS, אומר סגן שר הבריאות, יואב קיש, כי הצעד יוכל לסייע במניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, מבלי לפגוע באופן חמור בתהליך החזרת המשק לפעילות, ואילו וראש קבינט הקורונה בתכנית "מגן ישראל", פרופ' רן בליצר, הזהיר כי התקהלויות עלולות לפגוע במאמצי הבלימה של המגיפה.

אמש אישרה הממשלה הטלת הגבלות על התקהלות במהלך סוף השבוע הקרוב, בו ייערך חג פורים. בהתאם להמלצת ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, עוצר לילי יוטל בחמישי, שישי ושבת, משעה 20:30 בערב ועד השעה 05:00 בבוקר, במטרה למנוע השתתפות המונית במסיבות פורים.

הממשלה החליטה שלא להחריג אירועי תרבות שנקבעו לאותם ימים, לאחר חזרת הענף לפעילות במסגרת התו הירוק. התחבורה הציבורית אף היא תופחת בימים אלה ב-50%. מגבלת התנועה למרחק אלף מטרים תשוב לתוקף, וכן ייאסרו מסיבות ומעבר מבית לבית.

לקראת העוצר הלילי | פריסת מחוסמים בדרך נמיר 7 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"צריך לזכור שמחצית מהציבור לא מחוסן". פריסת מחסומים, לפני כחודש/ראובן קסטרו

קיש הסביר כי "במכלול השיקולים, בשביל לא לפגוע במשק - הבחירה הייתה בסגר לילה, כשבפורים ראינו שמתוכננות הפרות רבות של התקהלויות ליליות". הוא העריך כי על ידי צעד זה "רוב ההפרות יימנעו".

"ברור שעדיין המשטרה תפעל לאכיפה, וגם אם עדיין יהיו אירועי הפרות - רוב החשש להפרות המוניות ימנע בזכות הסגר הלילי", אמר קיש, "צריך לזכור שקיימת מגבלת התקהלות לאורך כל החג, ויש איסור על התקהלויות מעל עשרה ו-20 בחוץ, גם בשעות שבהן אין סגר".

עוצר לילי בחג הפורים

  • החל מ-20:30 ועד ל-5:00
  • פעילות התחבורה הציבורית תופחת ב-50%
  • התנועה תוגבל למרחק קילומטר מהבית
  • לא תתאפשר שהות בביתו של אדם אחר
  • קיום מסיבות ייאסר

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

פרופ' בליצר תיאר את הסיטואציה הנוכחית כ"קריטית", כשהתקהלויות המוניות בפורים עלולות לדבריו להוביל ל"חזרה לאחור" מבחינת מצב התחלואה בישראל.

"הממשלה יצרה רשימת הקלות נרחבת ביותר בפעימה הנוכחית של המשק. אנחנו רוצים להמשיך את הפעימה הבאה בעוד שבוע וחצי ואנחנו לא רוצים לסכן את הבריאות והציבור בשינוי המגמה הנוכחית והחיובית שראינו עד עכשיו", אמר בליצר. "המגבלות והחיסונים הביאו למגמה מבורכת ובכמה ימים של התנהגות לא נכונה אנחנו יכולים לחזור אחורה".

הוא הדגיש כי "הפוטנציאל להתפשטות גדול מאוד וחבל יהיה לאבד הכול בשביל מסיבות". לדבריו, "צריך לזכור שמחצית מהציבור לא מחוסן, ו-40% מהמחוסנים עוד לא מחוסנים במלואם ולא סיימו את התהליך של שתי מנות החיסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully