וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: שליש מהצעירים מתחת לגיל 30 לא מעוניינים להתחסן נגד קורונה

22.2.2021 / 19:25

מכון גיאוקרטוגרפיה בדק את נכונות הישראלים לקבל את החיסון לפי רמת דתיות וגיל, ומצא כי לחמישית מהאוכלוסייה היהודית אין כוונה להתחסן. 48% מהצעירים במגזר החרדי ציינו כי לא יתחסנו, בעוד במגזר הכללי הנתון יורד ל-30%. בנוסף, נשים חוששות יותר להתחסן לעומת גברים

בווידאו: נציג משרד הבריאות מאשר בכנסת שמאות חיסונים נזרקים מדי יום/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה

שליש מהצעירים בין הגילים 29-18 לא מכוונים להתחסן נגד קורונה - כך עולה ממחקר חדש מטעם מכון גיאוקרטוגרפיה שבדק את הכוונה להתחסן בקרב האוכלוסייה לפי גילים ומידת דתיות. 48% במגזר החרדי בגילים הללו ציינו כי אין בכוונתם להתחסן, בעוד במגזר הכללי הנתון יורד ל-30%.

כמו כן, חילונים בגילים צעירים מעריכים שהסיכוי הממוצע שלהם להידבק בקורונה ללא חיסון הוא 32.8%, בעוד החרדים באותה קבוצת הגיל מעריכים שהסיכוי שלהם להידבק ללא חיסון הוא די דומה - 30.9%.

בכל הקשור להערכת חומרת המחלה, 63.9% מקרב החילונים בקבוצת הגיל 29-18 מעריכים כי אם יחלו בקורונה הם יחוו סימפטומים קלים שיחלפו תוך ימים ספורים. במגזר החרדי השאננות אף גבוהה יותר, כש-92.6% חושבים באותה הצורה. מנתונים אלו ניתן להסיק כי הצעירים חושבים שגם אם ידבקו מחלתם תהיה קלה, והם לא מבינים את חומרת המחלה והנזקים שהיא גורמת בטווח הקצר והארוך.

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
הצעירים חושבים שגם אם ידבקו בקורונה מחלתם תהיה קלה. מתחם חיסונים של כללית בפתח תקווה/ראובן קסטרו

עוד עולה מהמחקר כי ל-20% מהאוכלוסייה היהודית בארץ אין כוונה להתחסן נגד הקורונה. במחקר השתתפו 1,202 בני אדם, וכחמישית מהם לא מתכוונים להתחסן, למרות האזהרות מפני מחלה קשה ותמותה והנתונים על יעילות החיסונים.

בבדיקה לפי רמת דתיות, נמצא כי בקרב החרדים 41.6% ציינו כי אין בכוונתם להתחסן במידה רבה או במידה רבה מאוד, זאת לעומת 18.5% מהחילונים, 19.5% מהמסורתיים ו-23% מהדתיים.

פערים בנכונות להתחסן קיימים גם בין המגדרים. 26% מכלל הנשים במדגם ציינו כי הן אינן מעוניינות להתחסן, זאת לעומת 15.7% מקרב הגברים. הפער הזה קיים בין היתר בגלל ההוראות המבלבלות של משרד הבריאות לגבי נשים בשנות הפוריות, במיוחד בשליש הראשון של ההיריון.

מתן חיסון נגד קורונה במתחם חיסונים בירושלים. 7 בפברואר 2021. רויטרס
יותר נשים לא מעוניינות להתחסן. צעירה מתחסנת בירושלים/רויטרס

החילונים בקבוצת הגיל שבין 29-18 תופסים את המחלה כקלה כמעט בכל הפרמטרים, ולכן סבורים שאין צורך להתחסן נגדה או להישמר ממנה. וכן, עידוד התחסנות בעזרת הפחדה מפני סכנות המחלה לא יועילו לשכבת הגיל הזו, ועל משרד הבריאות למצוא אפשרויות נוספות, כמו התו הירוק, כדי לגייס את הצעירים למשימה הלאומית.

המחקר בוצע באמצעות סקר אינטרנטי, שנערך בקרב מדגם מייצג באוכלוסייה היהודית בארץ מטעם מכון גיאוקרטוגרפיה. עורכי המחקר הם פרופ' שוש שהרבני, מומחית לכלכלת בריאות וכלכלה התנהגותית, האקדמית עמק יזרעאל, ד"ר אייל להב, האוניברסיטה הפתוחה ופרופ' מוסי רוזנבוים, אוניברסיטת בן גוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully