וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מבמלחמות העולם: ארה"ב מתקרבת לחצי מיליון מתים מקורונה

היקף מקרי התמותה מהנגיף ברחבי המדינה צפוי לחצות את ה-500 אלף, על אף ירידה בהיקף הנדבקים. ביידן ינציח את זכרם בדקת דומיה ויישא דברים לאומה: "ניקח רגע לזכור את האנשים שאיבדו את חייהם, בזמנים קשים מאוד עבור המדינה". פחות מ-15% מהאמריקנים התחסנו נגד קורונה

בווידאו: ארה"ב מתקרבת לחצי מיליון מתים מקורונה/צילום: רויטרס

ארצות הברית ניצבת בפני ציון דרך עגום השבוע. למרות ירידה בהיקף המאומתים בקורונה והתקדמות במבצע החיסונים, מספר המתים מהנגיף צפוי להגיע היום (שני) לחצי מיליון בני אדם. כך, יותר אזרחים אמריקנים מתו מקוביד-19 מאשר בשדות הקרב של מלחמת העולם הראשונה והשנייה ומלחמת וייטנאם יחד.

מהבית הלבן נמסר כי הנשיא ג'ו ביידן ינציח הערב את זכרם של המתים בדקת דומיה ויישא דברים לאומה. במהלך נאום ההשבעה שלו לנשיאות בחודש שעבר ציין ביידן את התמותה מקורונה. דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה לכתבים בסוף השבוע כי הנשיא "ישתמש בקולו ובמעמדו כדי לקחת רגע לזכור את האנשים שאיבדו את חייהם, ואת משפחותיהם שעדיין סובלות, בעת שעודנה קשה מאוד עבור המדינה הזו".

חולה קורונה מאושפז בבית חולים בפולרטון, קליפורניה. 15 בפברואר 2021. AP
חולה קורונה מאושפז בבית חולים בפולרטון, קליפורניה/AP

המגיפה פרצה בארצות הברית לפני קרוב לשנה, ומאז מתמודדת המדינה עם משבר בריאותי וכלכלי. המומחה למגיפות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר בריאיון לרשת CNN כי הקורונה "לא דומה לשום דבר שחווינו ב-102 השנים האחרונות, מאז השפעת הספרדית בשנת 1918". לדבריו, "באמת עברנו מצב נורא - ואנחנו עדיין עוברים אותו".

פאוצ'י אמר כי אמריקנים יידרשו לעטות מסיכות עד שנת 2022, גם אם יסירו הגבלות נוספות ושיעור המתחסנים יעלה. פחות מ-15% מהאוכלוסייה בארצות הברית קיבלה לפחות מנה אחת של החיסון נגד קורונה. לפי נתונים שפרסם הממשל, כמעט 43 מיליון אזרחים קיבלו לפחות מנה אחת, ו-18 מיליון נוספים התחסנו גם במנה השנייה.

גבר מתחסן נגד קורונה בניו יורק, 18 בפברואר 2921. AP
18 מיליון אזרחים קיבלו את מנת החיסון השנייה. גבר מתחסן בניו יורק/AP

לפי הערכות שפרסם בשבוע שעבר המרכז לבקרה ולמניעת מחלות, תוחלת החיים בארצות הברית צנחה בשנה שלמה במהלך המחצית הראשונה של השנה החולפת, בזמן הגל הראשון של מגיפת הקורונה. ההשפעה הרבה ביותר הייתה על קהילות המיעוטים - תוחלת החיים בקרב האוכלוסייה השחורה ירדה בכמעט שלוש שנים, כשההיספנים איבדו כשנתיים בממוצע.

הירידה הכללית בשנה החולפת צפויה להיות חדה יותר, משום שהנתונים משקפים רק את החצי הראשון שלה. זאת הפעם הראשונה שבה מתפרסם דוח המתבסס רק על נתונים חלקיים. כבר עתה ידוע ש-2020 הייתה הקטלניות ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, עם יותר משלושה מיליון מקרי מוות בפעם הראשונה.

תוחלת החיים הממוצעת צנחה ל-77.8 שנים מ-78.8 ב-2019. אצל גברים, תוחלת החיים הייתה 75.1 ב-2020, ו-80.5 לנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully